Milanowskie Muzeum Gier i Komputerów

W Patronite od 04.03.2020

Miejsce w rankingu Autorów

miesięczne wsparcie: 1322

liczba Patronów: 914

5 patronów
50 zł miesięcznie
90 zł łącznie
Ratujemy od zapomnienia urządzenia, które na początku lat 90-tych były marzeniem społeczeństwa, a które obecnie skazane są na powolne wymarcie. 30 lat temu dawały nam rozrywkę, a dziś mało kto pamięta o ich wkładzie w nasze życie. Kultywujemy pamięć o niepowtarzalnych technologicznych wynalazkach!

O Autorze

Cześć!

Mam na imię Konrad, mam 37 lat i od 2007 roku z przerwami kolekcjonuję komputery, podzespoły oraz gry i czasopisma komputerowe, ze złotej epoki branży IT - lat 90-tych i późniejszych.

Dopiero od półtora roku ustatkowałem się "na swoim" i mogę pomyśleć o dalszym rozwoju tego co kocham i co pomogło mi w bardzo trudnych życiowo chwilach.

Aktualnie odwdzięczam się i ratuję od zapomnienia i utylizacji urządzenia, które na początku lat 90-tych były marzeniem społeczeństwa (oraz moim!), a które obecnie skazane są na powolne wymarcie. 30 lat temu dawały nam rozrywkę, a dziś mało kto pamięta o ich wkładzie w nasze życie. Ja pamiętam i kultywuję pamięć o niepowtarzalnych technologicznych wynalazkach.

Dowiedz się więcej o projekcie MMGiK z ostatniego Live Streamu, w którym opowiadałem o sobie, swojej pasji i pomysłach na rozwój Muzeum.

 

Czym się zajmuję:

  • Naprawiam - o ile uszkodzenia nie są nieodwracalne, a części zamienne dostępne,
  • Odnawiam - doprowadzamy do stanu jak najbliższemu fabryce (refurbish),
  • Kolekcjonuję
  • Uwielbiam pisać i tworzyć treści o tematyce komputerowo-growej!

Czytaj i oceniaj nasze wpisy!

Plany?

Chciałbym zdobyć środki na powstanie stałej (stabilnej) lub czasowej ekspozycji kolekcji oraz jej dalszego rozwoju. W przypadku stałej ekspozycji będę się starał o wpisanie do wykazu muzeów prowadzonych przez osoby fizyczne, uzupełniając zasoby muzeum, prezentować je, realizować wydarzenia i pokazy oraz integrować społeczność sympatyków starych technologii (których jest bardzo wielu i których serdecznie pozdrawiamy!).

Spośród 870 muzeów wpisanych do wykazu (link) istnieją tylko dwa, które traktują bezpośrednio o tematyce komputerów (informatyki) oraz gier (nie liczymy "muzeów Techniki", których tematyka techniczna jest niebywale szeroka, od central telefonicznych po silniki diesla). Sądzę, że odpowiednia ekspozycja oraz prowadzone wydarzenia, rozpropagują muzeum, oraz ukażą odwiedzającym jaki skok technologiczny nastąpił w minionych 30 latach.

  • Prelekcje - wykłady dla grup zorganizowanych dotyczące różnego rodzaju zagadnień związanych z informatyką, mikrokomputerami, historią, genezą, rozwojem. Przykładowo historia komputerów w pigułce dla dzieci i młodzieży przedszkolnej i szkolnej,
  • Wydarzenia - zorganizowane wystawy tematyczne, giełdy, pokazy, "kawiarenka internetowa", imprezy typu "LAN Party",
  • Ekspozycja - prezentowanie eksponatów w ich naturalnej postaci z zachowaniem szczegółów lat 90-tych. Toporne biurka, krzesła, kulkowe myszki z podkładkami, monitory kineskopowe - "jak za dawnych czasów" ;)

Eksponaty?

W głównym kręgu zainteresowania są komputery PC i konsole z początku lat 90-tych i późniejszych, oprogramowanie, akcesoria, czasopisma i magazyny tematyczne. Są to również urządzenia powiązane takie jak monitory, telewizory, urządzenia audio-wideo z lat 90-tych.

Znaczna część eksponatów pochodzi od darczyńców - znajomych oraz nieznajomych, lokalnych i z całej Polski. Pozostałe zaś pochodzą z prywatnych środków. Część z eksponatów została pieczołowicie odnowiona, część naprawiona, a nieliczne i niesprawne dopełniają kształtu kolekcji. Proszę tylko zobaczyć naszą galerię na Instagramie - czy te przedmioty wyglądają jakby miały 5, 10, 15 a nawet ponad 20 lat? Nie wydaje mi się! :)

Udostępnij

Pomóż, udostępniając profil!

Zostań Patronem
Najnowsi Patroni