Podaruj znajomemu subskrypcję Autora NaSTroje w formie kuponu podarunkowego.
Zobacz jak działają kupony
NaSTroje - bo Nas jest Troje, dobre Nastroje i niepowtarzalne Stroje
- O Zespole -
W repertuarze NaSTroje przedstawiamy stare, polskie pieśni bazując na ich pierwotnej formie. Niegdyś pieśni te były wyłącznie nucone, bez towarzyszenia instrumentów, natomiast my przygotowujemy dla nich aranżacje, korzystając z instrumentów, na których gramy. By nawiązać do muzycznych tradycji słowiańskich, używamy również historycznych instrumentów, tj. lira korbowa, bęben obręczowy, dwojnica czy fidel płocka.
- Biografie -
Julia Topolanek-Pacan pochodzi z Barda. Wokalistka i skrzypaczka. Od strony mamy i babci wywodzi się z rodziny mocno zakorzenionej w tradycjach góralskich, które odbijają się w jej działalności muzycznej – śpiewa i gra po góralsku.
Obecnie jest studentką Wydziału Jazzu, na kierunku wokalistyki jazzowej w klasie dr Marcina Wawrzynowicza w Państwowej Akademii Nauk Stosowanych w Nysie. Swój warsztat szkoli w Studiu Piosenki i Rehabilitacji Głosu w Katowicach u dr Danuty Sendeckiej. Brała udział w szeregu warsztatów z emisji głosu m. in. u dr Iltera Denizoglu, twórcy techniki „Dr Vox Therapy Technique”.
W zakresie klasycznej gry na skrzypcach ukończyła Państwową Szkołę Muzyczną im. Fryderyka Chopina w Kłodzku w klasie prof. Danuty Wolnomiejskiej. Uczęszczała do Szkoły Muzycznej II stopnia, im. Ryszarda Bukowskiego we Wrocławiu do klasy prof. Andrzeja Woźnicy. Swoje umiejętności doskonaliła na warsztatach muzycznych u prof. Tomasza Tomaszewskiego we Włoszech (2019 r.). Wystąpiła z prof. Andrzejem Chorosińskim podczas „Jesieni Organowej” w Bystrzycy Kłodzkiej (2019 r.). Gry na skrzypcach po góralsku uczył ją Stanisław Paluszek, a praktyki w góralskim muzykowaniu i śpiewie nabierała podczas warsztatów u Kazimierza Karpiela i Anny Malaciny-Karpiel w Poroninie. Wystąpiła z zespołem „Trebunie-Tutki” podczas koncertu w Bazylice NMP w Bardzie (2022 r.). Podczas wakacji 2023 roku prowadziła warsztaty pt. „Zabawa Muzyką” w Centrum Kultury w Bardzie.
Bartłomiej Pacan pochodzi z Kłodzka. Wiolonczelista i wokalista, gra na kontrabasie, gitarze klasycznej i basowej oraz fortepianie. Jego korzeni można się doszukiwać w górach, a dokładnie w Nowym Sączu.
Aktualnie kontynuuje studia magisterskie w zakresie gry na wiolonczeli o profilu kameralno- orkiestrowym w klasie prof. dr hab. Piotra Janosika i prof. Alexandra Geberta, równolegle rozpoczął studia magisterskie z wokalistyki jazzowej w Nysie w klasie dr Marcina Wawrzynowicza. Swój warsztat wokalny doskonali w Studiu Piosenki i Rehabilitacji Głosu dr Danuty Sendeckiej w Katowicach.
W marcu 2023 roku brał udział w warsztatach wokalnych z techniki „Doctor Vox Therapy Technique” u dr Iltera Denizoglu.
Ukończył licencjat z gry na wiolonczeli w klasie prof. dr hab. Piotra Janosika na Akademii Muzycznej
im. Karola Szymanowskiego w Katowicach. W zakresie wiolonczelowej muzyki klasycznej uczestniczył w szeregu warsztatów oraz kursów muzycznych w Polsce i za granicą, m. in. u prof. Catalina Illei we Włoszech, dr Bartosza Koziaka w Opolu, czy u dr Adama Krzeszowca, dr Tomáša Jamníka, prof. Jeleny Očić, dr Tomasza Darocha, dr Wojciecha Fudali oraz dr Krzysztofa Karpety w Nysie w ramach IX. i X. edycji International Cello Academy.
Julia i Bartek są małżeństwem, często można ich spotkać w Bardzie, gdzie pomagają mamie
w prowadzeniu piernikarni i kawiarni „Bardzkie Pierniki Fabryka Magdalena Topolanek” oraz dają okazjonalne koncerty. Grają razem w kapeli góralskiej „Harnaś” z Radkowa. Regularnie prezentowali się podczas koncertów na Festiwalu im. I. Reimanna w Krosnowicach i Wambierzycach.
Razem brali udział w projektach takich jak:
- wydarzenia artystyczne w Ostoi Sztuki Jagi Hupało: „Noc Hupały” (2021 r.), „Głosy Lasu - Teatr Natury” (2022 r.), „Jare Gody” (2022 r.) „Wianki - Noc Hupały” (2022 r.),
- „Persistence - Noc Muzeów” w Warszawie w Pracowni Jagi Hupało, koncert w kwartecie wraz
z Walicki-Popiołek Duo (2022 r.),
- „Charytatywny Koncert dla Ukrainy” wraz z Walicki-Popiołek Duo w Bazylice NMP w Bardzie
z którego środki przeznaczone zostały na zakup instrumentów dla dzieci z Ukrainy (2022 r.),
- grupa teatralna „Dzikie Koty”, prowadzona przez Siostrę Benedyktę Karolinę Baumann, z którą wygrali 3 nagrody główne na festiwalu „Kurtyna” w Gdyni; działalność grupy prezentowali wspólnie, na żywo, w programie Dzień Doby TVN.
Paweł Kopeć pochodzi z Nowej Rudy. Muzyk, instruktor muzyki, pedagog, instrumentalista. Gra na organach, akordeonie, pianinie i lirze korbowej. Jego szczególnym zainteresowaniem jest muzyka tradycyjna.
Ma wielostronne wykształcenie muzyczne, ukończył między innymi studia w zakresie tradycyjnej gry na akordeonie i zarządzania w kulturze. Aktualnie kończy studia muzykologiczne o specjalizacji muzyk kościelny. Zajmuje się badaniem wielokulturowości ludności, która osiedliła się po II wojnie światowej na terenie gminy Nowa Ruda ze szczególnym uwzględnieniem pieśni tradycyjnych, z zamiarem wydania publikacji książkowej. Uczestniczył w szeregu warsztatów muzycznych dotyczących muzyki tradycyjnej z różnych regionów Polski. Przez okres 15 lat był kierownikiem muzycznym Zespołu Pieśni
i Tańca Nowa Ruda. Uczestniczył jako muzyk w projektach teatralnych związanych z Academy
of Performing w Pradze. Koncertował w Polsce jak i za granicą między innymi w Chinach, Tajlandii, USA, we Włoszech, Hiszpanii, Grecjii, Chorwacjii. Prowadził warsztaty w zakresie muzykologii
i etnomuzykologii. Aktualnie jest organistą w parafii Św. Mikołaja w Nowej Rudzie i uczestniczy w kilku projektach muzycznych jako instruktor i wykonawca.
Dlaczego warto nas wesprzeć?
Wierzymy, że dzięki naszej twórczości możemy docierać do wszystkich pokoleń, dokonywać syntezy światów, obyczajów czy kultur, łącząc współczesny postmodernizm z przedwojennym romantyzmem.
Zgromadzone środki przeznaczymy na rozbudowanie instrumentarium służącego, m.in.: tworzeniu i nagrywaniu nowych aranżacji muzycznych, audycjom muzycznym dla dzieci i młodzieży z różnych regionów Polski, a także na przyszłe projekty audiowizualne, usprawnienie logistyki, wsparcia technicznego czy nagłośnienia.
Chcielibyśmy Cię poinformować o ryzykach, związanych z Twoim zaangażowaniem finansowym. Przekazując środki na realizację pasji Twojego ulubionego Twórcy prosimy, abyś wziął/wzięła pod uwagę kilka kwestii.