Niskopodłogowiec
Progi wsparcia
Jak mnie spotkasz w tramwaju, koniecznie powiedz mi o wsparciu. No dobra, w autobusie też może być. ;)
Zapraszam Ciebie na grupę dyskusyjną na Facebooku, na której co tydzień umieszczam przegląd 5 najważniejszych transportowych newsów z linkami i krótkim wyjaśnieniem, dlaczego według mnie jest to istotne. Rozmawiajmy tam swobodnie o transporcie, nowych rozwiązaniach i technologiach.
Dostęp do grupy jak przy niższym progu, a dodatkowo Twoje imię, nazwisko, nick bądź inna nazwa pojawi się w napisach końcowych filmów na Niskopodłogowcu.
Niższe progi też są Twoje, a dodatkowo... gdybyś chciał spędzić jeden dzień w Warszawie w świecie transportu - zapraszam na spotkanie i wycieczkę ze mną najciekawszymi trasami komunikacji miejskiej.
Wstępujesz na salony, profity z niższych progów są Twoje, a dodatkowo jako mecenas kanału trafiasz do rady programowej Niskopodłogowca. Powierzam Ci wybór tematu materiału do realizacji.*
*oczywiście w ramach możliwości finansowych kanału, raz na dwa miesiące.
Kup wsparcie na prezent!
Podaruj znajomemu subskrypcję Autora Niskopodłogowiec w formie kuponu podarunkowego.
Zobacz jak działają kuponyWitaj w świecie TRANSPORTU!
Z tej strony Mirek Czerliński, pasjonat transportu od małego brzdąca, który związał z nim większość swojego życia:
- hobby - zwiedzanie sieci komunikacyjnych,
- zawód - programista sygnalizacji świetlnych,
- wykształcenie - 6 literek przed imieniem zdobyte na Politechnice Warszawskiej ;) .
Na kanale opowiadam o sieciach komunikacyjnych miast Polski i zagranicznych. Szczególną uwagę poświęcam Szybkim Tramwajom, by pokazać, że można ten środek transportu tak dostosować, że będzie działał efektywnie i szybko. Niestety, tramwaj nadal w oczach wielu kojarzy się z wolnym, zdezelowanym pojazdem, do czego po części dokładają się włodarze naszych miast...
Drugi mój konik to autobusy elektryczne, a właściwie żeby być w pełni konkretnym - autobusy bateryjne. To nowy, obecnie dynamicznie rozwijający się segment pojazdów. Zeszłoroczne europejskie targi w Niemczech pokazały, że praktycznie każdy producent autobusów chce już mieć "elektryka" swojej ofercie.
Niedawno na kilka dni wybrałem się do Budapesztu, który ma mocno rozwiniętą sieć komunikacyjną. Po stolicy Węgier śmigają autobusy, tramwaje, trolejbusy, metro, kolej podmiejska, krzesełkowa, zębata i promy. Był taki dzień, w którym jego większość spędziłem pod ziemią, zwiedzając budapesztańskie metro. Nie jest to raczej naturalne środowisko dla człowieka, po tym wszystkim byłem lekko otumaniony. ;)
Czasem zdarzają się też materiały kontrowersyjne, ale równie istotne. Tak było z tematem darmowej komunikacji w Lubinie. Oczywiście jest ona bezpłatna dla pasażerów, ale wiadomo, że mieszkańcy płacą za nią w podatkach. O skutkach jej wdrożenia mówiłem w poniższym materiale.
Za sprawą wsparcia chciałbym rozwinąć zaplecze sprzętowe i umiejętności filmowania, móc też więcej czasu poświęcić na przygotowanie materiałów i spełnić kilka podróżniczo-transportowych marzeń. Możesz mi w tym pomóc. :)
Cele
- 750 zł miesięcznie
- 750 zł brakuje
Pozwoli mi to nakręcić kolejne odcinki materiałów w Polsce o sieciach komunikacyjnych naszych miast - pokrycie kosztu wyjazdów i przygotowania materiałów. W planach m.in. odcinek o Szczecińskim Szybkim Tramwaju, linii kolejowej do Zakopanego, jednej z kolei wąskotorowych czy seria o transporcie w aglomeracji górnośląskiej.
To też istotne dla mnie zabezpieczenie części kwoty pod oprogramowanie, naprawę uszkodzeń sprzętu audio/wideo i ewentualne małe inwestycje w nowy sprzęt.
- 2 000 zł miesięcznie
- 2 000 zł brakuje
Pracuję nad wzrostem jakości materiałów – zabieram się za pracę z głosem i profesjonalną naukę dykcji (nadal potrzebne?), inwestuję w sprzęt (nowy aparat, obiektywy i mikrofony). Więcej czasu mogę też poświęcić na przygotowanie poszczególnych materiałów i ich "dopieszczenie".
- 3 500 zł miesięcznie
- 3 500 zł brakuje
Dalej pracuję nad wzrostem jakości materiałów – szkolę się z montażu video i obróbki dźwięku, inwestuję w sprzęt (nowa lustrzanka, stabilizator obrazu, obiektywy, dron(?)).
- 5 000 zł miesięcznie
- 5 000 zł brakuje
Główny plan dla kanału – realizacja serii zagranicznych o transporcie – 2-3 serie rocznie - tutaj już niekoniecznie trzymamy się granic Europy i myślimy globalnie. BRT (Bus Rapid Transit) w Ameryce Południowej? Shinkansen w Japonii? Nowojorskie metro? Największa sieć tramwajowa świata w Melbourne? Życia nie starczy do spełnienia transportowych marzeń...
Dalsza rozbudowa zaplecza sprzętowego, w szczególności o drona (uzyskanie świadectwa kwalifikacji operatora drona, polisy itd.). To w ogromnym stopniu wpłynęłoby na jakość pokazywanych ujęć.
Najnowsi Patroni
Ryzyko
Chcielibyśmy Cię poinformować o ryzykach, związanych z Twoim zaangażowaniem finansowym. Przekazując środki na realizację pasji Twojego ulubionego Twórcy prosimy, abyś wziął/wzięła pod uwagę kilka kwestii.