Cześć! Miło mi, że zechciałeś zainteresować się moim profilem. Zanim zdecydujesz się wesprzeć mnie i moją grupę, chciałabym nas krótko przedstawić.
1. Grupa.
Po co grupie na Facebooku Patronite? Ponieważ nie chcemy być jedynie strażnikami porządku. Chcemy dzielić się z użytkownikami rzetelnymi informacjami, opartymi na badaniach naukowych. Dzięki wsparciu Patronów będziemy mieć więcej czasu i możliwości, by pomóc wszystkim członkom grupy i dostarczyć znacznie lepsze - bardziej profesjonalne - materiały. To wspierająca społeczność napędza nas do działania. To dla Was zdecydowałyśmy się podjąć ten krok, by usprawnić zarządzanie grupą i uczynić ją jeszcze lepszą. Wierzymy, że można na Was liczyć. A Wy możecie liczyć na nas!
2. Różnorodność.
Każdy może dbać o włosy - w to głęboko wierzymy. Wierzymy również w to, że kilka zmian
w codziennej pielęgnacji może zdziałać cuda. Nie trzeba wydawać fortuny i spędzać nad włosami kilku godzin dziennie, żeby coś zmienić. Nie każdy potrzebuje rozwiniętej pielęgnacji - a przede wszystkim nie każdy potrzebuje takiej samej pielęgnacji, co staramy się podkreślać zawsze przy pomocy w pielęgnacji, analizie składów. Inaczej wygląda propozycja kosmetyków dla dziecka, inaczej dla osób z problemami zdrowotnymi, a inaczej dla włosów mocno rozjaśnianych. Same chętnie testujemy nowe produkty i uwielbiamy różnorodność, do tego zachęcamy również naszą społeczność. Chcemy, aby nasza otwartość na różne pomysły i sposoby, na różnych ludzi wyróżniała nas spośród innych społeczności, które znamy. Powoli, ale skutecznie, staramy się przekazywać grupie, że dobra pielęgnacja ma wiele wersji (ale w każdej występuje równowaga PEH!)
3. Nie ograniczamy się.
Obecnie panuje duży boom na kosmetyki naturalne, “bez chemii”, ekologiczne. Wraz z minimalną wiedzą o chemii przekłada się to na odrzucanie bardzo wielu wartościowych kosmetyków - tylko dlatego, że mają jakiś jeden nielubiany przez społeczeństwo składnik. Staramy się z tym walczyć w pełnej zbroi - na grupie patrzymy obiektywnie na każdy kosmetyk i na to, w jaki sposób może nam pomóc bez względu na to, czy skład jest naturalny, czy też mniej. A to wszystko dlatego, że mamy świadomość, że w zależności od stężenia, kombinacji, zastosowania czy też celu, każdy składnik może nam się jakoś przydać i większość kosmetyków może być w porządku, jeżeli tylko używamy ich we właściwy sposób. Różne typy włosów i skóry głowy, po rozmaitych przejściach, będą miały zupełnie inne wymagania - co oznacza, że nie można zastosować do nich tego samego schematu “dobrych” i “złych” składników.
4. Świadomość konsumencka.
Staramy się szerzyć świadomość konsumencką i to, że obietnice producenta nie są bezpośrednim wyznacznikiem działania produktu. Olejek to nie zawsze olej, a naturalne nie musi oznaczać dobre. Patrzymy przede wszystkim na skład produktu i nie ograniczamy się do naszych subiektywnych odczuć - wiemy, że każde włosy i każda skóra głowy może reagować w różny sposób na tę samą substancję. Ponadto staramy otwierać przez użytkownikami więcej niż jedne drzwi w świecie kosmetyków. Chcemy prezentować przykłady dobrych kosmetyków naturalnych, fryzjerskich, z wysokiej i z niskiej półki cenowej, opcje wymagające posiadania kilku masek, ale też takie bazujące na jak najmniejszej ilości kosmetyków i wykorzystujące składniki, które możemy znaleźć w kuchni. Staramy się, aby w naszych poleceniach znajdowały się też opcje wegańskie, cruelty free i te pozwalające na ograniczenie produkcji plastiku przy pielęgnacji.
5. Po co nam ten Patronite?
Wbrew pozorom moderacja grupy jest bardzo czasochłonna. Wraz ze wzrostem ilości członków w grupie i powiększającą się ilością osób nowych zauważyłyśmy, że nasza wydajność spada i mamy coraz mniej czasu - albo na grupę, albo na inne obowiązki. Dlatego zdecydowałyśmy się na zwrócenie się do Was. Wspierając nas, pomagacie nam pomagać innym. Pozwalacie pozostać niezależną grupą, która nie będzie musiała opierać się na wsparciu marek kosmetycznych. Dajecie nam realizować nasze hobby i rozwijać się w tym temacie. Nie chcemy także stracić tego, co nas wyróżnia: porządku i wiedzy, które są kluczowym czynnikiem popularności naszej grupy. Niestety to ten czas, kiedy pojawiają się koszty - związane z testowaniem kosmetyków, zabiegów, doszkalaniem się i zakupem specjalistycznej literatury naukowej. To, co możemy robić za darmo, już robimy, ale chcemy móc robić więcej. W zamian za to oferujemy swój czas - możliwość pogadania na dowolny włosowy temat i uzyskania porady, pomoc w skompletowaniu pełnego zestawu do pielęgnacji oraz ułożenie z tego sensownego harmonogramu. Patroni będą mogli decydować bezpośrednio o materiałach, które będziemy tworzyć na grupie, a także dostaną dodatkowe ciekawostki i materiały pomocne przy pielęgnacji poprzez włosowy newsletter.
6. Nasze sukcesy.
- Sprawne i zorganizowane zarządzanie stale powiększającą się społecznością Włosomaniaków na Facebooku,
- stworzenie jasnych i konkretnych zasad, które według użytkowników wyróżniają nas spośród innych grup, ponieważ pozwalają na przejrzystość i rzetelność informacji na grupie:
- duża baza wiedzy: plików, grafik i różnorodnych tematycznych postów zbiorowych,
- duże grono zadowolonych użytkowników, co potwierdzają posty z włosowymi metamorfozami oraz przeprowadzane przez nas ankiety
- ogrom godzin spędzonych na indywidualnej pomocy innym - łącznie setki usatysfakcjonowanych Włosomaniaków.
7. Co chcemy osiągnąć dzięki Patronite?
- Większa ilość czasu który możemy poświęcić na grupie - lepiej zorganizowana
i usystematyzowana pomoc indywidualna dla wspierających nas osób, - zdobywanie większej ilości wiedzy i dzielenie się nią z członkami grupy Włosopedia
w czytelny sposób, co obejmuje nie tylko literaturę naukową, ale też rozmaite kursy, które będą poparciem naszej wiedzy, - większa możliwość przeprowadzania rozmaitych testów produktów, a także usług,
aby informacje te były rzetelne i mogły pomóc członkom grupy dokonać odpowiedniego wyboru, - rozwój: stworzenie grupy anglojęzycznej i o tematyce bardziej naturalnej (zioła, kosmetyki naturalne, wegańskie, cruelty free i zero waste), ale naukowo i rzetelnie, czyli po naszemu,
- rozwój grupowego Instagrama oraz strony na Facebooku,
- pozostanie rzetelnym i uczciwym bez sponsorowania przez marki kosmetyków,
- zakup sprzętu, ułatwiającego włosową pomoc (takiego jak kamera do badań trychologicznych),
- dostęp do płatnej, profesjonalnej i naukowej bazy wiedzy - książki, artykuły i inne źródła, którymi na pewno będziemy się z Wami dzielić,
- w przyszłości planujemy też stworzenie strony internetowej z włosowymi radami, a być może również e-booka.
WAŻNE: nie jesteśmy lekarzami, porady na grupie/w rozmowach z nami mają charakter intuicyjny i orientacyjny, ostateczny wybór oraz jakość wykonania elementów pielęgnacji leży w kwestii rozmówcy. Przede wszystkim z poważnymi problemami, szczególnie ze skórą głowy, polecamy po pierwsze wizytę u lekarza, który zdiagnozuje ewentualną przypadłość, jak również ma większą wiedzę na temat jej leczenia.
O mnie:
Składy kosmetyków wydają się Wam być czarną magią, zbiorem dziwnie brzmiących nazw, niekiedy ciągnących się w nieskończoność? Jest na to rada! Z chęcią pomogę rozszyfrować, ,,co w trawie piszczy’’. Analizowanie INCI to szansa dla Was na pogrupowanie produktów, odrzucenie potencjalnych szkodników, a dla mnie - nauka (kto wie, ilu substancji jeszcze nie znam?).
W ,,biznesie'' siedzę ponad dwa lata i raczej już tu ,,utknęłam’’ - ot, syndrom sztokholmski. Ta symbioza pozwala mi na walkę z brakiem objętości przy nasadzie (tak, administrator też może mieć problemy;)), a w zamian za to, staram się pomagać potrzebującym. Moim celem, który - zresztą - sama obrałam, jest stworzenie jak największej liczby plików z analizami składów danych firm, marek; na grupie znajdziecie już część z nich. Planów mam dużo więcej - liczę, że pozytywnie Was zaskoczę. ♥
Poza rozszyfrowaniem INCI mogę pomóc z:
- pielęgnacją ekonomiczną (minimalna ilość dla maksymalnych osiągnięć, ceny przystępne dla uczniów, studentów),
- pogrupowaniem kosmetyków (P/ E/ H/ szampon mocny/ delikatny etc.),
- poradami dla problemowej skóry głowy (w tym trądzik na skroniach, czole),
- ujarzmieniem włosów cienkich, bez objętości,
- ułożeniem planu pielęgnacji dla opornych (nastoletni chłopcy!),
- wejściem w świat odpowiedzialnego dbania o włosy,
- znalezieniem alternatyw dla używanych wcześniej produktów.