Jeżeli pracodawca ma uzasadnione wątpliwości co do zwolnienia chorobowego ma prawo zakwestionować je.
Jak pracodawca powinien zakwestionować zwolnienie chorobowe?
NAV nic nie zrobi dopóki pracownik nie zażąda zapłaty chorobowego za okres pracodawcy od NAV.
Jeżeli pracownik to zrobi to NAV ma obowiązek zbadać wszystkie informacje w sprawie i uzyskać informacje od pracodawcy oraz osoby, która zarejestrowała chorego pracownika. Może również przedstawić sprawę lekarzowi prowadzącemu NAV lub innemu specjaliście.
Pracodawca przesyłając informacje podaje:
Co dzieje się później?
NAV przesyła pracownikowi informację o możliwości ubiegania się o zapłatę za okres pracodawcy od NAVu oraz o powodach, dla których pracodawca zakwestionował chorobowe.
NAV podejmuje decyzję w sprawie na podstawie informacji od pracodawcy i ewentualnie od pracownika, a także informacji medycznych.
Jeżeli NAV zdecyduje, że pracownik powinien otrzymać zasiłek chorobowy, NAV wypłaca zasiłek chorobowy za okres pracodawcy i zażąda zwrotu pieniędzy od pracodawcy.
Jeśli NAV przyzna rację pracodawcy to, zasiłek chorobowy nie zostanie wypłacony a pracowik otrzyma pismo z decyzją i informacje o możliwości odwołania się od tej decyzji.
Jeżeli NAV przyzna rację pracownikowi to pracodawca też może odwołać się od decyzji NAVu. Musi to zrobić w ciągu trzech tygodni.
Żądanie zapłaty chorobowego za okres pracodawcy od NAV.
Trwa ładowanie...