Nowy design na profilu Autora - sprawdź, co się zmieniło!

Obrazek posta
Autorze, Autorko, wielka tajemnica wyjaśniona! 😉 Z dumą oddajemy w Twoje ręce to, nad czym pracowaliśmy przez ostatnie miesiące: nowy, odświeżony wygląd Twojego profilu Patronite! 🥳
 
Skąd pomysł na redesign? Co się zmienia i dlaczego? Jak odświeżona wizytówka sprzyja pozyskiwaniu nowych Patronów? O tym wszystkim przeczytasz w poniższym artykule. 👇
 

🚨 UWAGA! Wzięliśmy pod uwagę sugestie Autorów i wprowadziliśmy kilka udogodnień w projekcie nowego designu. Koniecznie przeczytaj ten artykuł do końca i sprawdź, co się zmieniło! 👇

Zobacz wszystkie zmiany w poniższym wideo👇

 

 

Odświeżona wizytówka - skąd pomysł na redesign?

To jasne, że w Twojej głowie rodzi się teraz pytanie: „Ale po co?”. Zanim przedstawimy Ci pełną listę zmian, które niedługo na stałe zagościły na Twoim profilu, pozwól, że to wyjaśnimy. 😉👇
 

Po pierwsze: mobile first! 😉

W 2022 roku prawie 70% wejść na profile Autorów pochodziło z urządzeń mobilnych. Jednocześnie obecny design nie do końca sprawdzał się w przypadku wyświetlania na mniejszych ekranach. 
 
W nowej wersji zadbaliśmy, żeby profil świetnie działał na mobilach, a widok desktopowy był jego rozszerzeniem - działając oczywiście równie dobrze! A to ma na celu jedno: ułatwić i uprzyjemnić potencjalnym Patronom wspieranie ulubionych Twórców!
 

Po drugie: mniej znaczy więcej! 😉

 
Poprzedni wygląd miał wiele problemów. Jednym z głównych jest nadmiar tekstu. 
 
Jak pokazują nasze badania - mało który z potencjalnych Patronów jest w stanie przyswoić go w takich ilościach. Co więcej, zdecydowana większość odwiedzających profil zna już Autora i jego twórczość (bo np. przechodzi z jego kanału na YT czy Instagrama) - nie ma więc potrzeby zamieszczania rozbudowanych opisów, które wyjaśniają, kim ten Twórca jest i co robi.
 
Oczywiście nadal ważna pozostaje odpowiedź na pytanie „Co zmieni Twoje wsparcie?" - ale można ją zamknąć w kilku solidnych zdaniach.
 
Dodatkowo Autorzy poświęcają mnóstwo czasu na tworzenie rozbudowanych opisów, co znacznie wydłuża proces budowania profilu! 
 
Tym razem postawiliśmy na ograniczenie widoczności wielkich, rozbudowanych bloków tekstu, jednocześnie pozostawiając użytkownikom możliwość zapoznania się z nimi (dzięki opcji rozwijania każdego z bloków tekstu).
 

Po trzecie: zmieniamy układy! 😉

 
W poprzedniej wersji na desktopie obowiązywał nieaktualny układ kolumn (avatar po lewej, wizytówka/cele na środku, progi po prawej), co generuje sporo potencjalnych problemów (zwłaszcza przy mniejszych rozdzielczościach ekranów). Więcej o tym przeczytasz w dalszej części artykułu!
 
Tym razem stawiamy na nowy, odświeżony układ, którego centralnym (i zdecydowanie najważniejszym pod kątem pozyskiwania Patronów!) elementem są progi.
 

TL;DR: Odświeżona wersja wizytówki - 5 najważniejszych zmian!

 
  1. Skracamy czas tworzenia profilu Patronite - rozbudowany opis w wizytówce nie będzie wymagany (możesz go uzupełnić później - a docelowo Autor będzie mógł całkowicie z niego zrezygnować!)
     
  2. Reorganizacja poszczególnych sekcji w wizytówce - uwagę odwiedzających Twój profil kierujemy na progi!
     
  3. Skracamy, skracamy i jeszcze raz skracamy - długie opisy (w wizytówce, progach, celach) są zwijane, co ułatwia scrollowanie i nadaje profilowi lekkości ;) 
     
  4. Ułatwiamy Patronom opłacenie wsparcia! Po kliknięciu przycisku „Wpłać X zł” znajdującego się w progach wpłacający zostaje od razu przeniesiony do drugiego etapu procesu (im mniej kroków, tym większa szansa na sfinalizowanie transakcji!)
     
  5. Wyraźniejsze przyciski z zachętą „Zostań Patronem” (lepiej widoczne przyciski = większa szansa na nową subskrypcję!)

 

Co się zmieniło? Sprawdź odświeżony profil Autora w wersji mobilnej!

Wygląd wizytówki po wejściu na profil

1. Wygląd wizytówki po wejściu na profil

 
PRZED: pierwsze, co widzimy, to wielki avatar (zajmujący prawie cały ekran ;)), nazwę Autora i kategorie (często nieczytelne) zlokalizowane na zdjęciu w tle.
 
Dodatkowo samo zdjęcie w tle, które jest zazwyczaj dopasowywane do wersji na desktopie, może niepoprawnie wyświetlać się na mobile’u.
 
PO: użytkownik widzi lepiej wykadrowane zdjęcie w tle, pomniejszony avatar Autora, jego nazwę, odznakę zweryfikowanego Autora (tzw. trust badge), kompaktowe statystyki (z liczbą Patronów oraz wsparciem miesięcznym z opcją przełączenia na wsparcie łączne) oraz wyraźny przycisk z wezwaniem do działania „Zostań Patronem”.
 
Co więcej, samo zdjęcie w tle jest lepiej widoczne zarówno w wersji desktopowej, jak i mobilnej (nie przysłaniają go żadne dodatkowe elementy).
 
CO TO DAJE? W nowej wersji obowiązuje bardziej przejrzysty układ. Najważniejsze (z perspektywy potencjalnego Patrona) informacje są lepiej widoczne (w tym odznaka zweryfikowanego Autora). Od razu widzimy przycisk z wezwaniem do działania (CTA) - bez konieczności scrollowania, co zachęca do wykupienia subskrypcji, a jednocześnie ułatwia Patronom cały proces!
 
Autor ma również większą swobodę w wyborze zdjęcia w tle (co wiąże się z oszczędnością czasu przy jego ustawianiu 😉).
 
 
 
Ustawienie zakładek
 

2. Ustawienie zakładek

PRZED: Cele stanowią osobną zakładkę
 
PO: Cele znajdują się na stronie głównej wizytówki. Po kliknięciu w dedykowaną zakładkę (na samej górze profilu) użytkownik zostaje od razu przeniesiony do sekcji z celami, która w nowym układzie znajduje się dużo niżej.
 
CO TO DAJE? Jak pokazują nasze badania, Patroni nie wspierają samego celu - ich główną motywacją jest wsparcie Autora, sprawienie, by mógł tworzyć więcej, lepiej, częściej. A to właśnie w wizytówce (a nie celach) najczęściej pada odpowiedź na kluczowe pytanie rodzące się w głowie Patrona: „Dlaczego mam Cię wspierać?".
 
Dlatego zdecydowaliśmy się tak mocno nie eksponować tej sekcji. Jednocześnie możliwość przejrzenia celów jest nadal na wyciągnięcie ręki - wystarczy jedno kliknięcie!
 
 
 
Wygląd progów wsparcia
 

3. Wygląd progów wsparcia

PRZED: Brakuje przycisku z wyraźną zachętą do subskrypcji. Widnieje niebieska nakładka przysłaniająca cały kafelek. Podczas przewijania progów w bok, nakładka pojawia się na progu i zakrywa jego treść, co może irytować i utrudniać czytanie. ;)
 
Dodatkowo w progach wsparcia można dodawać grafiki tylko w części opisowej, co nie zawsze wygląda dobrze. Progi mają też różną wysokość w zależności od długości opisów. 
 
PO: Progi wsparcia są całkowicie odświeżone. Na każdym z nich widać wyraźne wezwanie do działania “Wybierz X zł”. Poprawiony został również mechanizm przewijania progów.
 
Dodajemy też możliwość wgrania przejrzystych grafik, które wyświetlają się nad kwotami. Jeśli chcesz zachęcić Patronów do wyboru konkretnego progu, możesz wyróżnić go w specjalny sposób - korzystając z funkcji "Polecany próg".Dodatkowo wszystkie progi są jednej wysokości, a dłuższe opisy są zwijane (opcja „Czytaj opis” rozwija tekst na kafelku, a nie w dół). 
 
CO TO DAJE? Nowy układ progów jest bardziej intuicyjny, działa łagodniej i przyjemniej. Ułatwia użytkownikom zapoznanie się z treścią, porównanie progów między sobą oraz wykupienie subskrypcji!
 
 
 
Wyróżnienie aktywnych/nieaktywnych subskrypcji
 

4. Wyróżnienie aktywnych/nieaktywnych subskrypcji

PRZED: Brak tej opcji
 
PO: Aktywne/nieaktywne subskrypcje są wyróżnione na liście progów z dodatkowymi opcjami jak: „Wznów subskrypcję” (w przypadku nieaktywnej subskrypcji) i „Przedłuż subskrypcję” (w przypadku płatności Tpay). Na kafelku pojawia się też dodatkowe przypomnienie, do kiedy użytkownik ma wykupione wsparcie. 
 
CO TO DAJE? Większą szansę za wznowienie subskrypcji (i zwiększenie kwoty Twojego miesięcznego wsparcia 😉).
 
 
 
Opcja „Kup wsparcie na prezent”
 

5. Opcja „Kup wsparcie na prezent”

PRZED: Na profilu Twórcy widnieje jeden przycisk „Kup na prezent”, co sprawia, że część użytkowników nie korzysta z tej opcji lub nie do końca rozumie, jak ona działa (a nawet nie wie o jej istnieniu!).
 
PO: Pod progami znajduje się osobna sekcja „Kup wsparcie na prezent” z krótkim opisem funkcjonalności, odnośnikiem do strony z wyjaśnieniem, jak działają kupony oraz zachętą do ich zakupu.
 
CO TO DAJE? Większą szansę na zwiększenie liczby wykupionych kuponów i dodatkowe wsparcie Twoich działań (zwłaszcza w okresach okołoświątecznych, w których użytkownicy chętnie decydują się na zakup praktycznego prezentu 🙂)!
 
 
 
Opis w sekcji „O Autorze”
 

6. Opis w sekcji „O Autorze”

PRZED: Sekcja „O Autorze” zajmuje dużą część wizytówki, co przy długich opisach (duuużo scrollowania 😉) sprawia, że strona otwiera się nawet po kilku sekundach! 
 
Zarówno ikonki socialowe, jak i dodatkowe opcje takie jak: „Wyślij wiadomość”, „Obserwuj”, „Udostępnij”, nie są elementami tej sekcji, lecz znajdują się dużo wyżej.
 
PO: Podczas tworzenia profilu Autora obowiązkowe jest dodanie jedynie krótkiego opisu. Rozbudowany opis nie jest już konieczny (oczywiście wszystkie istniejące opisy zostaną zachowane!). Domyślnie blok z długim opisem jest “zawijany” w momencie gdy przekroczy 450 px wysokości (oczywiście użytkownik w każdej chwili będzie mógł rozwinąć pełen opis!)
 
Jeśli jednak chcesz zachować widoczność dłuższego fragmentu tekstu, możesz samodzielnie ustawić punkt zwijania opisu w tej sekcji. Wystarczy, że w edytorze profilu wybierzesz ikonkę “Ustaw punkt zwijania opisu”, a następnie umieścisz linię pomocniczą w miejscu, w którym chcesz zwinąć opis.
 
Do tej sekcji przenieśliśmy też ikonki socialowe oraz opcje: “Wiadomość”, „Obserwuj”, „Udostępnij”.
 
CO TO DAJE? Tworzenie profilu będzie dużo szybsze i łatwiejsze (wystarczy tylko kilka zdań w skróconym opisie!). Strona ładuje się szybciej, a nieco mniej istotne z punktu widzenia konwersji elementy nie zajmują kluczowego miejsca w górnej części profilu. Natomiast utrzymujemy oczywiście możliwość dodania długiego opisu, bo to doskonałe miejsce, żeby szerzej odpowiedzieć na pytanie, które może się rodzić w głowie Patrona: “dlaczego mam Cię wspierać?”.
 
 
 
Zmiany w celach
 

7. Zmiany w celach

PRZED: Cele znajdują się w osobnej zakładce, są ułożone w wersji wertykalnej, ich opisy są różnej długości. Dodatkowo cele osiągnięte mają taki sam pasek postępu co reszta, przez co zlewają się z celami nieosiągniętymi.
 
PO: Cele ułożone są w wersji horyzontalnej. Ich opisy są zwijane jak przy progach, dzięki czemu wszystkie kafelki są tej samej wysokości. Procentowy pasek postępu (osiągnięcia celu) jest lepiej widoczny. Dodatkowo na początku listy pokazywany jest cel, który jest najbliżej osiągnięcia. Z kolei cele zrealizowane oznaczają się zielonym paskiem oraz informacją „Cel osiągnięty” i automatycznie wyświetlane są na końcu. 
 
CO TO DAJE? Lepszą widoczność i czytelność celów. Użytkownik od razu widzi, które cele zostały osiągnięte, a które jeszcze nie. 
 
PS: Autorze, jeśli w swoim profilu masz cele projektowe (czyli oparte na łącznie zebranej sumie) zdecydowanie zapoznaj się z funkcją zbiórek jednorazowych na Patronite!
 
 
 
Sekcja „Ryzyko”
 

8. Sekcja „Ryzyko”

PRZED: Długa informacja o ryzyku jest mocno wyeksponowana. W niektórych przypadkach (przy bardzo krótkich opisach w wizytówce) sekcja jest widoczna od razu po wejściu na profil, co może odstraszać potencjalnych Patronów.
 
PO: Skróciliśmy opis tej sekcji, pozostawiając kluczowe informacje - jak również dodając opcję „Dowiedz się więcej”.
 
CO TO DAJE? Odświeżona sekcja „Ryzyko" zapewnia użytkownikom dostęp do niezbędnych informacji, a jednocześnie design sekcji nie zaburza układu całego profilu.
 
 
 
Patronite Audio


9. Patronite Audio

PRZED: W przypadku Autorów, którzy dołączyli do aplikacji Patronite Audio, na górze profilu widnieje jedynie przycisk „Słuchaj w Patronite Audio”. 
 
Z kolei w przypadku Twórców transmitujących na żywo (np. radia internetowe) na dole profilu widać czarny, przypięty pasek z zachętą do odtworzenia audycji/podcastu, co przyciąga zbyt dużą uwagę użytkownika. 
 
PO: Stworzyliśmy osobną sekcję, w której zachęcamy do słuchania radia/podcastu i przekierowujemy do pobrania aplikacji bezpośrednio na telefon (w Google Play lub Apple Store).
 
CO TO DAJE? W wersji mobilnej skupiamy uwagę użytkownika na progach, a nie dodatkowych funkcjach.
 
 
 
Wersja desktopowa - co się zmieniło?
 

Wersja desktopowa - co się zmieniło?

To w dużej mierze rozszerzenie wersji na mobile’u - natomiast zadbaliśmy o to, by również na komputerach profile wyglądały i działały świetnie! 

W nowym układzie kierujemy uwagę użytkownika na progi, które znajdują się na wysokości wzroku (w układzie horyzontalnym). Dzięki temu po wejściu, bez żadnego scrollowania, widzimy nawet 5-6 progów (w zależności od wielkości ekranu). Możemy też łatwo porównać je między sobą (najczęściej Autorzy mają 5-8 progów, więc aby dostać się do tych końcowych wystarczą tylko 2-3 kliknięcia)!

W starej wersji progi znajdują się z boku profilu, w wersji wertykalnej. A to - w połączeniu z długimi opisami - sprawia, że użytkownik musi naprawdę sporo scrollować w dół, żeby zapoznać się z treścią wszystkich progów.

Dodatkowo, jeśli Autor ma krótki opis w środkowej części wizytówki, to na środku strony (czytaj: w centralnym punkcie, na który pada wzrok użytkownika) widnieje biała pusta przestrzeń. 
 
 

Autorze, na co powinieneś zwrócić szczególną uwagę?

  • Tło jest całości widoczne w wersji desktopowej (w starej wersji niektóre informacje znajdują się na grafice np. nazwa użytkownika, kategorie, avatar). Nowe wymiary tła to 1920x320 px. Środkowa część tła będzie wyświetlana na mobile’u. Środek grafiki jest bezpieczną strefą - oznacza to, że będzie wyświetlać się dobrze zarówno na większych, jak i mniejszych rozdzielczościach.
     
  • Możesz edytować treść/limit/zdjęcie w progu, który ma aktywnych Patronów - natomiast nowa wersja progu musi zostać zaakceptowana przez zespół Patronite.

  • W progach wsparcia istnieje możliwość dodania grafik. Zalecane wymiary grafik to: 532x240 px. Jeśli chcesz ustawić grafiki w progach przejdź do sekcji Progi w swoim panelu Autora. Kliknij "edytuj" w oknie progu, który chcesz zmienić. W polu edycji kliknij w ikonę, która pozwala wysłać obrazek - a następnie wybierz zdjęcie, które chcesz dołączyć do progu. Teraz możesz zapisać próg ze zdjęciem.
     
  • W opisach progów zalecamy przeniesienie najważniejszych informacji/benefitów na samą górę. Przy dłuższych opisach teksty będą zwinięte, dlatego postaraj się na początku zawrzeć najważniejsze korzyści dla Patronów.

    Zdjęcie w tle - wymiary
 
[UPDATE - 31.08.2023]
 
Wzięliśmy pod uwagę sugestie Autorów i wprowadziliśmy kilka udogodnień w projekcie nowego designu. Sprawdź, co się zmieniło! 👇
 
  • Zmieniliśmy wielkość odstępów między progami oraz celami. Zwiększyliśmy też ich szerokość i maksymalną wysokość. Dzięki temu użytkownik widzi więcej tekstu (około 10-11 linijek) bez konieczności rozwijania. Bez zmian pozostaje opcja „Czytaj opis”, która pozwala zapoznać się użytkownikowi z resztą opisu.
 
  • Wprowadziliśmy także udogodnienie w sekcji z rozbudowanym opisem „O Autorze”. Od teraz możesz sam zdecydować, gdzie umieścić punkt zwijania opisu. Wystarczy, że w edytorze profilu wybierzesz odpowiednią ikonkę, a następnie umieścisz linię pomocniczą w miejscu, w którym chcesz zwinąć opis (linia jest widoczna tylko z poziomu edytora i nie pojawi się na profilu!).
 
Uwaga: obowiązuje odgórny limit, poniżej którego nie możesz ustawić punktu zwijania opisu. Wynosi on ok. 450 px.
 
punkt zwijania
_________________
Autorze, Autorko, mamy nadzieję, że nowy wygląd Twojego profilu przypadnie Ci do gustu! 😉
Masz uwagi, sugestie lub pytania dotyczące zmian w odświeżonej wizytówce? Koniecznie daj nam znać! Napisz na kontakt@patronite.pl i podziel się swoim feedbackiem. 📧

 
 

Zobacz również

Monetyzacja Youtube i zmiany w prawie - streszczenie warsztatów dla Twórców!
Czym jest Suppi.pl by Patronite?
Łącz różne formy wsparcia i zarabiaj więcej!

Komentarze (12)

Trwa ładowanie...