Zbiórki jednorazowe na Patronite - Autorze, korzystaj z nowej funkcji i rozwijaj swój profil!

Obrazek posta

Po co mi zbiórki jednorazowe? Kiedy (i jak) łączyć wsparcie comiesięczne z jednorazowym? Jak to komunikować? Czy uruchomienie zbiórki sprawi, że spadnie mi liczba subskrypcji? To tylko kilka pytań, z którymi coraz częściej zgłaszają się do nas Twórcy.

Czas się z nimi rozprawić! Autorze, poznaj fakty i mity o nowej funkcji i zobacz przykłady zbiórek jednorazowych na Patronite, które zakończyły się sukcesem. 😉👇

Zbiórki jednorazowe - czyli o co tu chodzi?

Zacznijmy od podstaw. 😉 Zbiórki jednorazowe to nowa funkcja, która umożliwia pozyskiwanie jednorazowych wpłat na konkretny cel lub projekt niezależnie od wsparcia na Twoim subskrypcyjnym profilu. Sprawdź, jak krok po kroku włączyć ten mechanizm u siebie.

Ważne: Patronite nie pobiera prowizji od zbiórek jednorazowych (wpłaty są pomniejszane jedynie o prowizję operatora płatności)!

Kiedy (i po co 😉) łączyć wsparcie comiesięczne z jednorazowym?

To jedno z najczęstszych pytań, jakie padają z ust Twórców. Skoro wsparcie subskrypcyjne dobrze mi idzie, to po co mieszać w to zbiórki? Pozwól, że odpowiemy na konkretnych przykładach. 👇

Jesteś podcasterem i wsparcie cykliczne na Patronite przeznaczasz na bieżące działania wokół Twojego kanału, np. regularne nagrywanie odcinków albo pomoc montażysty? Możesz założyć zbiórkę jednorazową na konkretny cel, np. zakup nowego mikrofonu - to bezpośredni, jednorazowy wydatek, który podniesie jakość Twoich materiałów.

Prowadzisz fundację i regularne wsparcie w całości przeznaczasz na pomoc zwierzakom? Możesz wykorzystać zbiórki, gdy pojawi się nagły i niespodziewany wydatek, np. konieczność zakupu dodatkowych boksów czy pralki, która właśnie się zepsuła.

Jesteś podróżnikiem i wkrótce ruszasz w kolejną podróż? Możesz założyć zbiórkę, która sfinansuje tę konkretną wyprawę.

W takich sytuacjach wsparcie cykliczne przeznaczasz na bieżące działania związane z Twoją twórczością, a zbiórki traktujesz jako formę dodatkowego wsparcia, które pomoże Ci w realizacji wybranego celu lub projektu.

Zbiórki pomocowe - wspieraj idee, osoby i organizacje dzięki sile swojej społeczności!

A może wolisz pomagać innym? Zbiórki możesz też wykorzystać do wsparcia fundacji lub projektów, które nie dotyczą Twojej działalności, ale są Ci bliskie. Przykłady? Proszę bardzo!

Jesteś youtuberem, a po godzinach angażujesz się w pomoc potrzebującym? Możesz nadal przeznaczać wsparcie cykliczne na rozwój swojego kanału, a dodatkowo otworzyć zbiórkę np. na wsparcie fundacji, która odwiedza chore dzieci w szpitalach w strojach superbohaterów. 

Profil Twojej działalność opiera się na grach RPG, a Ty chcesz wykorzystać swoje zasięgi, żeby zaangażować się i nieść pomoc cywilom na Ukrainie? Możesz założyć osobną zbiórkę na żywność i transport sprzętu medycznego, który trafi w rejony objęte wojną.

Jak widzisz, tu ogranicza Cię jedynie Twoja wyobraźnia!
 

Zbiórki na Patronite zakończone sukcesem - czyli jak zrobili to inni!

Potrzebujesz inspiracji? Mówisz i masz! Sprawdź 3 przykłady Autorów na Patronite, którzy zrobili to dobrze, a ich zbiórki osiągnęły sukces! 👇

113 476 zł w 8 dni! - Igor Janke

Nieco ponad tydzień! Tyle zajęło Igorowi Janke z kanału Układ Otwarty zebranie 113 476 zł na zakup ciężarówki dla Pułku Kalinowskiego! 😮

Każda złotówka została przeznaczona na wsparcie ukraińskiej kontrofensywy i przeciwdziałanie skutkom działań wojennych za naszą wschodnią granicą. 

👉 Zobacz, jak Autor komunikował zbiórkę w swoich kanałach i złap inspirację!

A co mówi o akcji sam Igor?

Posłuchaj!

Podsumowanie:

Cel zbiórki: Zakup ciężarówki dla Pułku Kalinowskiego
Kwota zbiórki: 100 000 zł
Liczba wpłat: 988
Efekt: 113 476 zł (113%) w 8 dni! 
Link do zbiórki: KLIK
 

3 685 zł w 24h od ogłoszenia zbiórki! - Bartek Fetysz

Pierwsza zbiórka na Patronite zakończona sukcesem i w to zaledwie dobę od jej ogłoszenia! 😮 Dzięki wsparciu fanów i sympatyków Bartek Fetysz w 24 godziny zebrał 3 685 zł (105% celu) na realizację klipu promującego jego nową książkę.

👉 A tu dowód na to, że siła Twórcy tkwi w jego społeczności! Zobacz, jak ogromne wsparcie otrzymał Autor po publicznym ogłoszeniu zbiórki.

Posłuchaj, co o zbiórce mówi sam Bartek!

Posłuchaj!

Podsumowanie

Cel zbiórki: Klip promujący nową książkę
Kwota zbiórki: 3 500 zł
Liczba wpłat: 56
Efekt: 3 685 zł (105%) w 24h od ogłoszenia zbiórki!
Link do zbiórki: KLIK 
 

469 690 zł na pomoc Ukrainie - Fundacja GROM Siła i Honor

4969 wpłat i 469 690 zł zebrane na zakup łodzi taktycznej dla oddziałów specjalnych Ukrainy! To ogromny sukces i pierwsza tak duża zbiórka na Patronite, która powstała z inicjatywy Fundacji GROM Siła i Honor.

👉 Zebranie tej kwoty nie byłoby możliwe bez wsparcia Ambasadorów! Zobacz, jak inni Autorzy (między innymi Piotr Zychowicz, Jarosław Wolski i Mateusz Lachowski) włączyli się w promocję tej akcji. Wniosek? Warto łączyć siły z innymi Twórcami! 🤜🤛

Podsumowanie:

Cel zbiórki: zakup łodzi taktycznej i sprzętu nurkowego dla oddziałów specjalnych Ukrainy
Kwota zbiórki: 480 000 zł
Liczba wpłat: 4969
Efekt: 469 690 zł (97%)
Link do zbiórki: KLIK
 

Jak komunikować zbiórki jednorazowe?

Jak łączyć wsparcie jednorazowe z cyklicznym? Jak nie przytłoczyć odbiorców komunikatami z prośbą o wsparcie? Jak z sukcesem tworzyć zbiórki, a jednocześnie nie tracić comiesięcznego wsparcia? Odpowiedź na te pytania sprowadza się do jednego (i naszego ulubionego 😉) słowa: komunikacja!

Nasz tip: rozgranicz komunikację o wsparciu między oba „kanały” jego pozyskiwania. 

Tworzysz zbiórkę jednorazową na konkretny, ważny dla Ciebie cel lub projekt? Połóż większy nacisk na informowanie o wsparciu jednorazowym. Zbiórka osiągnie zamierzony efekt? To czas, żeby mocniej „przycisnąć” komunikację o wsparciu subskrypcyjnym.

Pamiętaj, że w obu przypadkach liczy się nie tylko, co mówisz, ale przede wszystkim, JAK to robisz. Więcej o tym, jak z sukcesem promować profil i nienachalnie go komunikować przeczytasz w tym artykule.

Ok, ale czy w ten sposób nie spadnie mi wsparcie subskrypcyjne?

To jedna z najczęstszych obaw, z jakimi się spotykamy. 

Nasza rada: potraktuj zbiórkę jednorazową jako szansę na zwiększenie (a nie utratę!) liczby subów.

Możesz na przykład wypuścić komunikat do osób, które wsparły Cię jednorazowo, a nie są jeszcze Twoimi Patronami. Taka wiadomość to świetna okazja, żeby podziękować im za wpłatę, a jednocześnie nienachalnie zachęcić do dalszego, cyklicznego wsparcia!

__________________________________________________

To wszystko na dziś. Mamy nadzieję, że odpowiedzieliśmy na Twoje pytania i wątpliwości dotyczące zbiórek jednorazowych. A jeśli pewne kwestie wciąż są dla Ciebie niejasne - napisz: kontakt@patronite.pl. Zawsze chętnie odpowiemy! 🙂

zbiórki jednorazowe

Komentarze (3)

Trwa ładowanie...