Koniec myśli? Kropka!

Obrazek posta

Jeszcze kilka lat temu stawialiśmy kropkę po dwudziestym wyrazie.

Jako odbiorcy codziennie przyswajamy coraz więcej treści — zamówionych lub nie.

Coraz trudniej nam utrzymać uwagę i koncentrację.

Jeśli chcesz pomóc odbiorcy uważnie przeczytać Twoje treści — pisz krótkie zdania!

Kieruj się zasadą: Jedna myśl w jednym zdaniu.

Kiedy stawiasz przecinek, zatrzymaj się! Przyjrzyj się treści i pomyśl, czy ten przecinek nie może być kropką.

Jeśli może — nie wahaj się!

Stawiaj kropkę po piętnastu wyrazach. W treściach, które odbiorcy czytają na małych ekranach — po dziesięciu.

Przeczytaj zdanie na głos i sprawdź, czy wystarczy Ci oddechu. Jeśli nie — podziel je na kilka krótszych.

Pamiętaj! W prostym języku liczy się rozsądek, a nie sztywne reguły. Jeśli kontekst usprawiedliwia zdanie złożone, nie zmieniaj go na siłę! Chodzi o to, żeby nie serwować odbiorcom trzystronicowej treści, która będzie się składać z dwóch zdań.

A co z przekonaniem, że zdania wielokrotnie złożone podkreślają wiedzę i powagę nadawcy?

To mit. Nie daj się zwieść.

Twoi odbiorcy będą Ci wdzięczni. A to przełoży się na sprzedaż.

I tego Ci życzę.

 
prosty język; komunikacja; piszprosto

Zobacz również

O co chodzi w prostym języku?
Nie upraszczaj merytoryki!
Dlaczego nie warto tracić kasy na redakcję i korektę?

Komentarze (0)

Trwa ładowanie...