Jeszcze kilka lat temu stawialiśmy kropkę po dwudziestym wyrazie.
Jako odbiorcy codziennie przyswajamy coraz więcej treści — zamówionych lub nie.
Coraz trudniej nam utrzymać uwagę i koncentrację.
Jeśli chcesz pomóc odbiorcy uważnie przeczytać Twoje treści — pisz krótkie zdania!
Kieruj się zasadą: Jedna myśl w jednym zdaniu.
Kiedy stawiasz przecinek, zatrzymaj się! Przyjrzyj się treści i pomyśl, czy ten przecinek nie może być kropką.
Jeśli może — nie wahaj się!
Stawiaj kropkę po piętnastu wyrazach. W treściach, które odbiorcy czytają na małych ekranach — po dziesięciu.
Przeczytaj zdanie na głos i sprawdź, czy wystarczy Ci oddechu. Jeśli nie — podziel je na kilka krótszych.
Pamiętaj! W prostym języku liczy się rozsądek, a nie sztywne reguły. Jeśli kontekst usprawiedliwia zdanie złożone, nie zmieniaj go na siłę! Chodzi o to, żeby nie serwować odbiorcom trzystronicowej treści, która będzie się składać z dwóch zdań.
A co z przekonaniem, że zdania wielokrotnie złożone podkreślają wiedzę i powagę nadawcy?
To mit. Nie daj się zwieść.
Twoi odbiorcy będą Ci wdzięczni. A to przełoży się na sprzedaż.
I tego Ci życzę.
Trwa ładowanie...