O co chodzi w prostym języku?

Obrazek posta

O CO CHODZI W PROSTYM JĘZYKU?

Zastanawiasz się, dlaczego ktoś Ci mówi, że masz pisać do klientów, jak do dzieci?

Prosty język to styl komunikacji, który opiera się na jasności, prostocie i dostępności. Polega na przekazywaniu informacji w sposób, który jest zrozumiały dla szerokiego grona odbiorców. Jego zadaniem jest usunięcie niejasności i barier w komunikacji.

Prosty język nie ma nic wspólnego z dziecinnym czy prostackim pisaniem.

Jest niezastąpiony w tekstach użytkowych i komunikacji z klientami. Ale nie tylko! Warto stosować go też w komunikacji wewnętrznej. Dlaczego? 

Jedną z jego cech jest usuwanie tzw. waty słownej. Wyobraź sobie służbowe mejle, których nie musisz czytać kilka razy, żeby zrozumieć, o co chodzi nadawcy. Treści, w których znajdziesz same konkrety. 

Czemu tak się dzieje? Bo treści w prostym języku zaczynamy od najważniejszej informacji. Najważniejszej dla kogo? Dla odbiorcy! To jego stawiamy w centrum komunikacji prostym językiem.

W idealnym świecie stosowalibyśmy prosty język między innymi w:

  • dokumentach prawnych,
  • komunikacji urzędowej,
  • komunikacji biznesowej. 

Nie żyjemy w komunikacyjnie idealnym świecie. Ale wytrwale do niego dążymy.

Pomaga nam w tym prosty język i klarowna komunikacja.

 

piszprosto; komunikacja; prosty język

Zobacz również

Nie upraszczaj merytoryki!
Dlaczego nie warto tracić kasy na redakcję i korektę?
Wszem wobec

Komentarze (0)

Trwa ładowanie...