O CO CHODZI W PROSTYM JĘZYKU?
Zastanawiasz się, dlaczego ktoś Ci mówi, że masz pisać do klientów, jak do dzieci?
Prosty język to styl komunikacji, który opiera się na jasności, prostocie i dostępności. Polega na przekazywaniu informacji w sposób, który jest zrozumiały dla szerokiego grona odbiorców. Jego zadaniem jest usunięcie niejasności i barier w komunikacji.
Prosty język nie ma nic wspólnego z dziecinnym czy prostackim pisaniem.
Jest niezastąpiony w tekstach użytkowych i komunikacji z klientami. Ale nie tylko! Warto stosować go też w komunikacji wewnętrznej. Dlaczego?
Jedną z jego cech jest usuwanie tzw. waty słownej. Wyobraź sobie służbowe mejle, których nie musisz czytać kilka razy, żeby zrozumieć, o co chodzi nadawcy. Treści, w których znajdziesz same konkrety.
Czemu tak się dzieje? Bo treści w prostym języku zaczynamy od najważniejszej informacji. Najważniejszej dla kogo? Dla odbiorcy! To jego stawiamy w centrum komunikacji prostym językiem.
W idealnym świecie stosowalibyśmy prosty język między innymi w:
Nie żyjemy w komunikacyjnie idealnym świecie. Ale wytrwale do niego dążymy.
Pomaga nam w tym prosty język i klarowna komunikacja.
Trwa ładowanie...