Czas na realizację postanowień noworocznych!

Obrazek posta

Prawdopodobnie część z Was odnosi już wrażenie, że poruszany przez nas temat “odświeżenia” profilu wyskakuje nawet z lodówki.

I ani trochę nie jest nam z tego powodu przykro. Powiemy więcej: zamierzamy wyskakiwać nim nawet z pralki.

…a to dlatego, że niewielkim wysiłkiem możecie osiągnąć dwa ważne cele:

  1. Zrewidować progi i wizytówkę, którą napisaliście wiosną ‘92.
  2. Stworzyć sobie pretekst do tego, by ponownie zakomunikować swojej społeczności fakt Waszej działalności na Patronite i dotrzeć w ten sposób do kolejnych osób, które - wiedzione ciekawością - odwiedzą Was być może po raz drugi, ale już z większą gotowością do wsparcia.

 

W związku z tym, że nie płacą nam za wierszówkę, postaramy się streścić w żołnierskich słowach co warto zrobić - a na końcu znajdziecie zadanie z gwiazdką* oraz być może dodatkową zachętę do przeprowadzenia porządków**.

1. Progi - jeśli w ramach progów obiecujesz swoim Patronom jakieś formy podziękowań, przede wszystkim sprawdź, czy (nadal) jesteś w stanie je realizować. Możliwe, że niechcący wszedłeś w buty kandydata prowadzącego kampanię wyborczą, a czas zweryfikował Twoje obietnice - zdarza się najlepszym. To, co możesz w takiej sytuacji zrobić, to przede wszystkim wywiązanie się z podziękowań wobec Patronów, którzy dotychczas Cię wspierali, a następnie dokonanie zmian w opisach progów i zakomunikowanie zmian. Innymi słowy: rozliczenie z przeszłością i świeży start 🙂 A jeśli chcesz zwrócić uwagę potencjalnych Patronów na jeden  progów, przypominamy też o “Polecanym” progu - to możliwość wizualnego wyróżnienia jednej z kwot wsparcia. WAŻNE: Pamiętaj o dyrektywie DAC7!

2. Sekcja “O Autorze” (tzw. wizytówka) - postaraj się przeczytać ją “świeżym” okiem, starając się przyjąć perspektywę swojego widza/czytelnika/słuchacza/odbiorcy. Załóż, że osoba, która trafia na Twój profil najprawdopodobniej dobrze Cię zna - być może warto zatem pominąć rozbudowany opis historyczny, a to miejsce przeznaczyć na krótkie podsumowanie tego co robisz i co planujesz. Jeśli masz w swoich zbiorach wizualną reprezentację swojej działalności (filmy, zdjęcia), wybierz z nich 1-2 i od tego zacznij - masz większą szansę na przyciągnięcie i zatrzymanie uwagi odwiedzającego. Załóż, że ta osoba ma około 7 sekund wolnego czasu.

3. Cele - jeśli je określiłeś, to zastanów się, czy :

  • są potrzebne (nasze badania wykazują, że Patroni wspierają Autora, a nie jego cele)
  • są aktualne
  • nie są przypadkiem dobrym materiałem na zbiórkę jednorazową
  • …może warto opisowo umieścić je w sekcji “O Autorze”

4. Szablony maili - po prostu ułatw sobie życie. Nie musisz ręcznie wysyłać powitalnego maila do każdego nowego Patrona. Nie musisz też każdemu z osobna przypominać, że gdzieś tam, daleko, jest post z linkiem do grupy zamkniętej. Wystarczy, że jednorazowo ułożysz zgrabną wiadomość, w której podziękujesz za wsparcie i umieścisz wszystkie najważniejsze informacje - nasz system wykona resztę roboty 🥷 To samo dotyczy wiadomości w przypadku anulowania wsparcia przez Patrona - warto za nie przede wszystkim podziękować i zachęcić do podzielenia się przyczyną wycofania wpłat. Często powód jest prozaiczny - karta straciła ważność, nastąpił błąd płatności; wówczas droga do odzyskania takiego Patrona jest niezwykle prosta. Jeśli jednak powody są inne, taka informacja może być dla Ciebie cenna w kontekście lepszego rozumienia swojej społeczności.

5. Komunikacja - last but not least! Ten punkt powinien w zasadzie znaleźć się na samym początku listy - bo czymże jest piękny, odświeżony profil, jeśli nie poinformujesz o nim świata? Dlatego sprawdź, czy:

  • zamieszczasz link do swojego profilu w opisach filmów/podcastów lub w treści wpisu na blogu
  • link do Twojego profilu znajduje się w BIO na Instagramie lub w sekcji Szczegóły/Informacje/BIO na Facebooku/YouTube
  • w Twoich materiałach pojawia się dedykowana wzmianka/plansza (w przypadku YT) z informacją o możliwości wsparcia

Więcej wskazówek w temacie komunikacji uzyskasz w kolejnym wpisie na naszym blogu.

 

* Zadanie z gwiazdką

Jeśli jesteś zainteresowany tym, co jeszcze możesz zrobić w ramach odświeżenia, dzielimy się z Tobą pełną checklistą (dla ambitnych, ale warto) 👉 POBIERZ

 

** Być może dodatkowa zachęta do przeprowadzenia porządków

Jeśli uda Ci się odświeżyć profil, zmieniając część lub być może wszystkie elementy, daj o tym znać w swoich mediach społecznościowych i oznacz nas - chętnie podamy tę informację dalej i pochwalimy się tak sumiennym Twórcą!

Zobacz również

Zamknięte treści dla Patronów w Spotify – włącz nową funkcję i pozyskuj wspierających!
Odśwież profil Patronite i… pozyskuj wspierających! [+ PREZENT 🎁]
Spotkanie z Patronami - wywiad z Rafałem Sadowskim

Komentarze (0)

Trwa ładowanie...