Prawdopodobnie część z Was odnosi już wrażenie, że poruszany przez nas temat “odświeżenia” profilu wyskakuje nawet z lodówki.
I ani trochę nie jest nam z tego powodu przykro. Powiemy więcej: zamierzamy wyskakiwać nim nawet z pralki.
…a to dlatego, że niewielkim wysiłkiem możecie osiągnąć dwa ważne cele:
W związku z tym, że nie płacą nam za wierszówkę, postaramy się streścić w żołnierskich słowach co warto zrobić - a na końcu znajdziecie zadanie z gwiazdką* oraz być może dodatkową zachętę do przeprowadzenia porządków**.
1. Progi - jeśli w ramach progów obiecujesz swoim Patronom jakieś formy podziękowań, przede wszystkim sprawdź, czy (nadal) jesteś w stanie je realizować. Możliwe, że niechcący wszedłeś w buty kandydata prowadzącego kampanię wyborczą, a czas zweryfikował Twoje obietnice - zdarza się najlepszym. To, co możesz w takiej sytuacji zrobić, to przede wszystkim wywiązanie się z podziękowań wobec Patronów, którzy dotychczas Cię wspierali, a następnie dokonanie zmian w opisach progów i zakomunikowanie zmian. Innymi słowy: rozliczenie z przeszłością i świeży start 🙂 A jeśli chcesz zwrócić uwagę potencjalnych Patronów na jeden progów, przypominamy też o “Polecanym” progu - to możliwość wizualnego wyróżnienia jednej z kwot wsparcia. WAŻNE: Pamiętaj o dyrektywie DAC7!
2. Sekcja “O Autorze” (tzw. wizytówka) - postaraj się przeczytać ją “świeżym” okiem, starając się przyjąć perspektywę swojego widza/czytelnika/słuchacza/odbiorcy. Załóż, że osoba, która trafia na Twój profil najprawdopodobniej dobrze Cię zna - być może warto zatem pominąć rozbudowany opis historyczny, a to miejsce przeznaczyć na krótkie podsumowanie tego co robisz i co planujesz. Jeśli masz w swoich zbiorach wizualną reprezentację swojej działalności (filmy, zdjęcia), wybierz z nich 1-2 i od tego zacznij - masz większą szansę na przyciągnięcie i zatrzymanie uwagi odwiedzającego. Załóż, że ta osoba ma około 7 sekund wolnego czasu.
3. Cele - jeśli je określiłeś, to zastanów się, czy :
4. Szablony maili - po prostu ułatw sobie życie. Nie musisz ręcznie wysyłać powitalnego maila do każdego nowego Patrona. Nie musisz też każdemu z osobna przypominać, że gdzieś tam, daleko, jest post z linkiem do grupy zamkniętej. Wystarczy, że jednorazowo ułożysz zgrabną wiadomość, w której podziękujesz za wsparcie i umieścisz wszystkie najważniejsze informacje - nasz system wykona resztę roboty 🥷 To samo dotyczy wiadomości w przypadku anulowania wsparcia przez Patrona - warto za nie przede wszystkim podziękować i zachęcić do podzielenia się przyczyną wycofania wpłat. Często powód jest prozaiczny - karta straciła ważność, nastąpił błąd płatności; wówczas droga do odzyskania takiego Patrona jest niezwykle prosta. Jeśli jednak powody są inne, taka informacja może być dla Ciebie cenna w kontekście lepszego rozumienia swojej społeczności.
5. Komunikacja - last but not least! Ten punkt powinien w zasadzie znaleźć się na samym początku listy - bo czymże jest piękny, odświeżony profil, jeśli nie poinformujesz o nim świata? Dlatego sprawdź, czy:
Więcej wskazówek w temacie komunikacji uzyskasz w kolejnym wpisie na naszym blogu.
* Zadanie z gwiazdką
Jeśli jesteś zainteresowany tym, co jeszcze możesz zrobić w ramach odświeżenia, dzielimy się z Tobą pełną checklistą (dla ambitnych, ale warto) 👉 POBIERZ
** Być może dodatkowa zachęta do przeprowadzenia porządków
Jeśli uda Ci się odświeżyć profil, zmieniając część lub być może wszystkie elementy, daj o tym znać w swoich mediach społecznościowych i oznacz nas - chętnie podamy tę informację dalej i pochwalimy się tak sumiennym Twórcą!
Trwa ładowanie...