Slawomir Sikora

W Patronite od 06.02.2019

Miejsce w rankingu Autorów

miesięczne wsparcie: 822

liczba Patronów: 756

7 patronów
130 zł miesięcznie
6 990 zł łącznie

Życie po NOP

40 000 zł

17%

osiągnięto

33 010 zł

brakuje

Zbieramy pieniądze na projekt "Życie po NOP", który docelowo będzie składał się z filmów dokumentalnych, opowiadających historie rodzin dotkniętych powikłaniami poszczepiennymi oraz portalu o tej samej tematyce. Całość projektu szacujemy na 230 tys. zł.

Szczepienia ochronne w Polsce to obecnie bardzo kontrowersyjny temat społeczny, budzący skrajne emocje wśród zwolenników, jak i przeciwników funkcjonującego systemu szczepień w naszym kraju. Dezinformacja, stosowanie technik manipulacyjnych wobec osób, zadających niewygodne pytania o szczepienia, brak rzetelności medialnej oraz społeczna utrata zaufania wobec urzędników państwowych, wynikająca z ich niejasnych powiązań z koncernami farmaceutycznymi, zmuszają do zadania szeregu kluczowych pytań. Uważamy, że Polacy mają prawo poznać prawdę, czyli wszystkie korzyści, jak i skutki uboczne związane z poszczególnymi szczepieniami, poparte wiarygodnymi źródłami naukowymi i czerpiąc z doświadczeń międzynarodowych w tym temacie. Każdy głos w tej sprawie powinien być uważnie wysłuchany i dogłębnie przeanalizowany, bez manipulowania faktami, zastraszania ludzi i szerzenia mowy nienawiści wobec osób o odmiennych poglądach. Projekt ten chcielibyśmy poświęcić NOP-om, tak, by każdy, kto będzie poszukiwał informacji na ten temat, znalazł je w jednym miejscu. Jednocześnie ma być on ukłonem w kierunku osób, które zmagały się lub nadal się zmagają z konsekwencjami niewłaściwych szczepień, a które nie mają możliwości podzielenia się swoją historią ze społeczeństwem. Jak wygląda życie po NOP? Między innymi to chcemy pokazać, tak by każdy zadający sobie dziś pytanie „Szczepić czy nie szczepić?” podjął świadomą decyzję.

Potrzebujemy 40000 zł na rozbudowanie profesjonalnej redakcji, która będzie zbierać i weryfikować napływające materiały oraz na stworzenie portalu internetowego. Jeśli bliski jest ci ten temat lub po prostu chciałbyś się dowiedzieć czegoś więcej o NOP-ach, zostań Patronem projektu „Życie po NOP”.

Zespół realizatorów audio/video

80 000 zł

8%

osiągnięto

73 010 zł

brakuje

Osiągnięcie progu 80 tysięcy złotych zabezpieczy nas w zakresie opłacenia zespołu realizatorów audio/video. Będziemy mówić o poważnym temacie i chcemy mu nadać taką formę. To wyklucza wykonanie filmów samodzielnie - konieczne jest zatrudnienie profesjonalistów, którzy zadbają o wysoką jakość obrazu i dźwięku. Dokumenty będą miały charakter reporterski, co oznacza, że wiele momentów zdarzy się tylko jeden raz i będzie tylko jedna szansa na ich nagranie – co dotyczy zarówno obrazu jak i dźwięku. Wykluczone będzie niewyraźne audio, czy zamazany obraz. Aby odbiorca, który będzie go oglądał, w pełni skupił się na treści i historii, którą chcemy opowiedzieć, materiał musi być wolny od błędów technicznych. To jest możliwe tylko dzięki współpracy z profesjonalistami.

Projekt nie powstanie bez sporego zaangażowania specjalistów, odpowiedzialnych za przygotowanie bazy merytorycznej (wyniki badań i analiz), ich interpretację, ocenę rzetelności i eliminację błędów faktograficznych. Podstawą projektu ma być bowiem absolutna rzetelność i merytoryka, stąd niezbędne będzie wykupienie konsultacji uznanych lekarzy, naukowców i innych specjalistów związanych z tematem, którzy wesprą nasz przekaz swoim autorytetem. Nie wszyscy wesprą nasze działania pro publico bono. Pamiętajmy czas to najbardziej reglamentowana wartość w dzisiejszych czasach. Na ten cel potrzebujemy 40 tys zł.

Sprzęt niezbędny do realizacji dokumentu

120 000 zł

5%

osiągnięto

113 010 zł

brakuje

Zakup i wynajem sprzętu potrzebnego do realizacji – Posiadamy już część sprzętu, który jest potrzebny do realizacji, resztę możemy wynająć albo kupić (co w przypadku długoterminowego projektu jest tańszą opcją od wynajmu). Film o charakterze reporterskim stawia przed nami szereg wyzwań – od złapania w pełni zrozumiałych wypowiedzi, przez trudne warunki oświetleniowe aż do pracy w minusowych temperaturach. Tańsze kamery mogą nie pokonać tych barier, a nie możemy przecież pozwolić sobie na to, żeby aspekty techniczne blokowały powstanie naszego filmu. Osiągnięcie tego progu sprawi, że będziemy w stanie pokonać każde trudności i dam nam możliwość skupienia się na opowiedzeniu historii, a nie na przykładowo walce z niepokornymi kablami. Projekt będziemy realizować w całej Polsce. Współpracują z nami ludzie wielkiego serca, ale nie możemy oczekiwać, że będą pracować za darmo. Jeśli zbierzemy 120 tysięcy złotych będziemy mogli zrealizować nasze plany. Na ten cel potrzebujemy 40 tys zł.

Postprodukcja montaż

170 000 zł

4%

osiągnięto

163 010 zł

brakuje

Każde 2 godziny nagranego materiału wideo to około 200 gigabajtów danych, które musimy zawęzić do najważniejszych wypowiedzi i ujęć. Stworzenie nawet krótkiego filmu to często praca przy montażu przez kilka tygodni, na co składa się sortowanie i układanie ujęć, montaż, korekcja kolorów, dodanie napisów, korekty i wiele innych elementów, które wymagają pracy specjalisty. Przewidujemy, że w przypadku naszego projektu (krótkich filmów) nagramy między 3400 a 4000 gigabajtów filmu. Nie jest to coś, co da się zmontować i szybko i dobrze. Jeżeli chcemy zachować wysoką jakość, jest to praca przez dłuższy okres. Potrzebujemy na postprodukcję 50 tys. zł.

Promocja

230 000 zł

3%

osiągnięto

223 010 zł

brakuje

Płatna promocja w internecie
Pomoże nam ona dodatkowo zwiększyć zasięg projektu i dotrzeć do jak najszerszej grupy odbiorców. Portale społecznościowe, takie jak Facebook, obniżają obecnie zasięg organiczny postów i filmów. Jedyną skuteczną metodą na dotarcie do nowych osób jest wykupienie płatnej promocji.


Promocja projektu w formie analogowej
Równolegle do promocji w sieci, chcemy promować nasz projekt w formie drukowanych materiałów, które jeszcze bardziej zwiększą zasięg. Choć wiele osób porusza się obecnie w sieci bez problemów, starsze pokolenia mogą mieć z tym problem. Informacje w formie drukowanej pozwolą dotrzeć także do nich, a użytkownikom internetowym uświadomić dodatkowo, że problem, z którym się zmagamy, bynajmniej nie jest problemem „wirtualnym”.

Na ten cel potrzebujemy 60 tys zł.
Zostań Patronem
Najnowsi Patroni