Typowy Kierowca Gdańskiego Autobusu

W Patronite od 05.07.2022

Ranking Autorów

Miesięczne wsparcie: 637

Liczba Patronów: 886

Zostań Patronem
Kup na prezent
15 patronów
710 miesięcznie
1 810 łącznie
Kłaniam się niziutko Robaczki! Mam na imię Paweł i od lat już dzielę się z wami materiałami wszelkiej maści związanymi z autobusami! Razem zwiedzamy Trójmiasto i okolice, a jak przyjdzie ochota to i całą Europę. Kto wie, gdzie wspólnie zajedziemy w kolejnym odcinku?

O Autorze

Hej Robaczki! Pewnie skoro tutaj wpadliście, to wiecie już czym się zajmuję i co kocham. Kocham jeździć autobusem, ale nie jako pasażer – a jako kierowca!

Jeśli nie, to pozwólcie, że się przedstawię. Mam na imię Paweł, w momencie pisania tego tekstu mam 38 lat, włosy siwe na głowie, a ja dalej kocham jazdę za kółkiem autobusu. Od dzieciaka marzyła mi się praca jako kierowca autobusu – w liceum wagary spędzałem na linii 112 jeżdżąc jako pasażer Ikarusa, uwielbiałem przejażdżki już nieistniejącym mostem pontonowym w Sobieszewie. Pewnego dnia, kierowca Sławek pozwolił mi na przystanku przed mostem otworzyć drzwi. Każdy wie, jak otwiera się drzwi w Ikarusie! To było to – postanowiłem wtedy, że kiedyś zostanę kierowcą takiego autobusu!



Ale wiele lat minęło, zupełnie zapomniałem o tym pomyśle. W 2016 roku, pracując jako Instruktor Nauki Jazdy jechałem na umówione spotkanie z kursantem. Jadąc w dół ulicą Jaśkowa Dolina, gdzie znajduje się siedziba Gdańskich Autobusów i Tramwajów przypomniał mi się mój sen – cały – ale kluczowy był w nim autobus, który przytrzasnął mnie drzwiami. Postanowiłem z ciekawości do biura ‘Autobusów’ i dopytać, jak wygląda kwestia zatrudnienia. Gdy trafiłem do kadr, dowiedziałem się przypadkiem, że organizują kursy na prawo jazdy kategorii D, i akurat zamykają listę.
Pani zapytała, czy jestem zainteresowany – bez zastanowienia odpowiedziałem, że „NO JASNE”. I w sumie przypadkiem, bo w ogóle tego nawet nie przemyślałem – spełniłem swoje marzenie z dzieciństwa!

Po drodze były różne epizody, trafiłem do turystyki międzynarodowej, gdzie pracowałem do marca 2020.

I wtedy przyszedł COVID i postanowił turystykę zamknąć. Nie pytał nikogo o zdanie.

Wróciłem więc do komunikacji, do drugiego z dwóch gdańskich przewoźników gdzie pracuję do dzisiaj, od jakiegoś czasu pełniąc obowiązki Kierownika Oddziału.

Jednak przyszła pora na zmiany, chcę jeździć, uczyć się nowych tras, zwiedzać nowe rejony – nie ma tu miejsca na żadne zasiedzenie się. Taki kierowca autobusu – freelancer, wolny strzelec.

Praca ta daje mi niesamowity fun, ale to nie o to w tym chodzi – ja chcę Was tą zabawą zarażać, przekazywać, bawić, uczyć – kręcąc najróżniejsze materiały związane z pracą kierowcy.

Mówimy tutaj o tych fajnych stronach, jak i o tych gorszych – na wszystko musimy znaleźć miejsce – bo praca w transporcie to nie tylko nieschodzący z buzi uśmiech. To także pot na czole i nieskończone pretensje od pasażerów!

Przyszedł moment, zapadła decyzja – pora na kolejny zwrot akcji na moim kanale. Pora pojeździć trochę więcej, pora zacząć znowu kręcić kilometry tak jak kiedyś!

No i dlatego jest i ono – konto na Patronite, które powstało dość późno. Jednak nowe pomysły wymagają Waszej pomocy - od niedawna kanał dostał nowego zastrzyku energii, który jest czasochłonny, ale i przede wszystkim kosztochłonny. 

Póki turystyka nie wróciła jeszcze pełną gębą, przyda się Wasza pomoc we wspólnym tworzeniu kanału i materiałów na kanale. 

Zachęcam was więc serdecznie do wspierania tą drogą, nie pożałujecie!


Ryzyko
Ryzyka - o czym należy pamiętać?

Chcielibyśmy Cię poinformować o ryzykach, związanych z Twoim zaangażowaniem finansowym. Przekazując środki na realizację pasji Twojego ulubionego Twórcy prosimy, abyś wziął/wzięła pod uwagę:

  • Ryzyko związane z tym, że Autor może nie zrealizować swoich celów (np. nie zbierze odpowiedniej kwoty, która pozwoli mu na realizację zamierzeń).
  • Ryzyko związane z tym, że Autor może nie zrealizować nagród, opisanych w progach (np. wysłanie pocztówki).
  • Autor może zmienić charakter swojej działalności, co może sprawić, że zmieni się Twój sentyment w stosunku do niego/niej (ludzie się zmieniają).
W jaki sposób Patronite stara się minimalizować te ryzyka:
  • Patronite weryfikuje tożsamość każdego z Twórców, zanim pozwoli na wpłacanie pieniędzy na jego cel. Zabezpieczamy także progi, które zostały wykupione przez Patronów - ich edycja jest możliwa jedynie po uzyskaniu zgody administratora serwisu.
  • W sytuacjach spornych działamy jak mediator między Twórcą a Patronem.
  • Monitorujemy działalność Autorów, zarejestrowanych na Patronite, starając się w jak najszerszym stopniu zapobiegać wystąpieniu czynników ryzyka, o których wspominamy powyżej.
  • Uruchomiliśmy specjalny formularz zgłoszeń nadużycia - mamy również aktywnie działającą grupę wsparcia Autorów, która pomaga nam w walce z ewentualnymi nadużyciami.

Jednak zanim zdecydujesz się na wsparcie Autora, weź pod uwagę, że w przypadkach spornych ewentualny zwrot pieniędzy może być obarczony znacznym ryzykiem.

Zgłoś użytkownika
Zostań Patronem
Kup na prezent
Najnowsi Patroni
Mateusz Siemaszko
Mateusz Siemaszko
Próg: 20 zł
Rafał Wilczyński
Rafał Wilczyński
Próg: 20 zł
Robert Jabłoński
Robert Jabłoński
Próg: 200 zł
Bartłomiej Wojciechowski
Bartłomiej Wojciechowski
Próg: 20 zł
Bartłomiej Michalski
Bartłomiej Michalski
Próg: 10 zł
Jakub Sadowski
Jakub Sadowski
Próg: 20 zł