Joanna Obuchowska

W Patronite od 21.09.2021

Ranking Autorów

Miesięczne wsparcie: 566

Liczba Patronów: 1355

Zostań Patronem
6 patronów
689 miesięcznie
1 626 łącznie
Główne obszary mojej działalności to: dziennikarstwo edukacyjne, holistyczny mentoring dzieci i młodzieży, prowadzenie warsztatów metodycznych dla nauczycieli i studentów, konsultacje indywidualne dla rodziców/opiekunów (wspierające zrównoważony rozwój dzieci, w tym uczniów w edukacji domowej).

O Autorze

Czym się zajmuję – „Jak mogę Ci pomóc?”

Od ponad 5 lat przekonuję nauczycieli w Polsce i poza granicami, że wszelkie zmiany jakich potrzebujemy w szkolnictwie możemy zacząć od siebie. Tworzę projekty, innowacje, artykuły i scenariusze, dzięki którym nauczyciele mogą wprowadzać elementy najlepszych światowych systemów edukacyjnych do swojej codziennej pracy.  Zachęcam do korzystania z różnorodnych rozwiązań i sojuszu metod, pracy nad udoskonalaniem swojego warsztatu oraz do nawiązywania nauczycielskiej współpracy międzynarodowej.  Od niedawna pracuję nad własnym modelem kształcenia oraz kilkoma pozycjami książkowymi dla dzieci i ich rodziców.

 

Educational Eden i moja działalność w liczbach - "Czy opłaca się we mnie inwestować?"

Mam świadomość tego, że jesteśmy różni - do jednych trafiają słowa, do innych liczby.

Jeśli interesują Cię liczby i statystyki, to na pewno chcesz wiedzieć, że największą liczbę czytelników (15678 osób) przyciągnął post o organizacji przestrzeni szkolnej: https://educationaleden.pl/organizacja-przestrzeni-sala-lekcyjna-ksztaltujaca-postawy-i-umiejetnosci-uczniow/

Z kolei najpopularniejsze posty (utrzymujące statystyki na poziomie około 5000 czytelników) to te, które opisują zagraniczne systemy edukacyjne oraz te zawierające konkretne refleksje i wnioski na temat aktualnego w danym okresie stanu edukacji bądź warunków uczenia się i wykonywania pracy szkolnej.

W ciągu 4 lat pracy przy projektach, nie mając wcześniejszego doświadczenia w branży dziennikarskiej, w social media czy w blogowaniu.

Zebrałam aktywną i wspierającą społeczność na:

* fanpage (~2000 osób),

* kontach IG (~700 osób),

* grupach tematycznych ( ~600 osób).

W tym okresie napisałam ponad 160 artykułów i scenariuszy (statystycznie 3-4 posty miesięcznie przez 48 miesięcy), pracując na etat bądź odbywając staże w szkołach w 7 krajach na 3 kontynentach. Równolegle współpracowałam z magazynami edukacyjnymi, tworząc w ten sposób bazę, darmowych dla moich czytelników, narzędzi i materiałów wspierających działania nauczycielskie, planowanie i prowadzenie lekcji oraz wskazujące możliwości odejścia od systemowego podejścia do kształcenia.

 

Opracowywałam artykuły i narzędzia z zakresu pedagogiki porównawczej, alternatywnych systemów i modeli edukacyjnych, self-reg, jogi dla dzieci, samoświadomości i wielu innych tematów w oparciu o własne doświadczenia oraz badania i publikacje naukowe:

  • Magazyn "KREDA" - 3 publikacje
  • Grupa Wydawnicza Semantika - współtworzenie treści do Niezbędnika - planera dla nauczycieli (wydania na lata szkolne 2019/2020, 2020/2021 oraz 2021/2022)
  • "Kulczyk Foundation" - współtworzenie scenariuszy zajęć do projektu "Wiem, czuję... Pomagam!" - 8 scenariuszy
  • Magazyn "Życie Szkoły" - 18 publikacji
  • Magazyn "Sygnał" - 28 publikacji

W ostatnich miesiącach, by zrozumieć zadania wynikające z pracy na różnych stanowiskach w czasopismach edukacyjnych, zajmowałam się redakcją merytoryczną materiałów wybieranych do publikacji w magazynie "Życie Szkoły". 

W tak zwanym "międzyczasie" opracowywałam treści i prowadziłam warsztaty oraz wykłady, pomagałam przy organizacji konferencji edukacyjnych, koordynowaniu pracy zespołów projektowych, ocenianiu i prowadzeniu ewaluacji projektów konferencyjnych, nadzorowaniu pracy uczestników warsztatów i konferencji:

  • TEACHER IN EUROPE 2018, 2019, 2020 - międzynarodowa konferencja dla nauczycieli, pracowników akademickich i studentów pedagogiki, VIAA & KPZ, Zwolle, Holandia
  • EDUCATIONAL EDEN 2018 - warsztaty dla 80 nauczycieli klas 1-6, Pushpalata, Tirunelveli, India
  • DALTOŃSKIE INSPIRACJE 2019 i 2020 - ogólnopolska konferencja dla edukatorów, Łódź, Polska

 


Wykształcenie – „Jak doszłam do tego co wiem?”

#sprawdźspecjalistę

Moja kariera zawodowa jest dziełem przypadku. Takiego samego, jaki spotkał Alexandra Fleminga, Alfreda Nobla czy Isaaca Newtona. Będąc studentką Akademii Pedagogiki Specjalnej do tego stopnia uparłam się na skończenie Terapii pedagogicznej, że po pół roku zajęć ogólnych przygotowujących nas do wybrania specjalizacji, aplikowałam wyłącznie na jedną z nich, ryzykując utratą miejsca na liście studentów. Kolejnym etapem było wybranie modułu: trafiłam na pedagogikę kreatywności, która w znacznym stopniu zmieniła mój pogląd na edukację, nauczanie i bycie nauczycielem. Odbywając staże, wolontariaty i praktyki w przeróżnych szkołach i przedszkolach, zauważyłam, że prowadzę terapię metodami pedagogiki kreatywności. Wiedzę i doświadczenia modułowe wykorzystywałam prowadząc zajęcia z języka angielskiego i hiszpańskiego, pracując jako cień chłopca z zespołem Aspergera czy choćby podczas spotkań rodzinnych. Krokiem milowym zarówno w karierze zawodowej jak i w rozwoju osobistym było zgłoszenie kandydatury do studenckiej wymiany międzynarodowej. W VIA University College odbyłam trzymiesięczny kurs Social Entrepreneurship, podczas którego uczyłam się planować projekty europejskie, pozyskiwać fundusze na inicjatywy edukacyjne oraz jak być liderką i trenerką. Następnym etapem były studia magisterskie na specjalizacji Pedagogika szkolna i pedagogika zdolności, podczas których również wyjechałam na wymianę studencką, tym razem do Holandii. W Katholieke Pabo Zwolle odbyłam sześciomiesięczny kurs i staż nauczycielski, trzymiesięczne praktyki pedagogiczne, w tym praktyki z mentoringu i coachingu w edukacji, oraz uczestniczyłam w konferencji międzynarodowej Teacher In Europe 2016. Po obronie magisterskiej, przyznano mi stypendium, które wykorzystałam przy organizacji stażu nauczycielskiego w Publicznej Szkole Podstawowej Martin Koulu, w Turku. To właśnie na tym etapie, w “raju edukacyjnym” – w Finlandii, rozpoczęłam swoją przygodę z blogowaniem i dzieleniem się swoim spojrzeniem na edukację.

 

Dlaczego założyłam konto na PATRONITE - "Czym chcę się dzielić?"

Po 4 latach pracy pokazałam już moim odbiorcom jakich treści i form działalności mogą się po mnie spodziewać. Przy projekcie Educational Eden, zebrałam niesamowicie wspierającą i wzmacniającą społeczność, która podczas ostatnich tygodni przerwy od Social Media, niezłomnie zachęca mnie do powrotu do naszej wspólnie wykreowanej przestrzeni nauczania oraz uczenia się. W związku z tym musiałam zastanowić się nad możliwościami i trudnościami, jakie wiążą się z podjęciem takiej decyzji.

Patronite to szansa dla mnie i moich czytelników, by wspólnie oddziaływać na siebie w większej skali, robiąc to przy jak najmniejszych kosztach ponoszonych przez zainteresowanych.

W ofercie znajdziesz na razie wyłącznie pakiety zawierające moje usługi, o które najczęściej jestem pytana, ale i takie, na których ja sama chcę się skupić w tym roku. Jeśli zauważysz, że ewidentnie brakuje opcji odpowiadającej na Twoje potrzeby - napisz do mnie. Wspólnie możemy spróbować znaleźć rozwiązanie.

 

 

W 2019 roku we współpracy z rodzicielską Kooperatywą Edukacyjną Ponad Horyzont prowadziłam klasę autorską według opracowanego przeze mnie programu kształcenia dla mieszanej klasy 0-1.

 

Od czerwca 2020 do stycznie 2021 roku obejmowałam stanowisko koordynatorki ds. innowacji dydaktycznych w zespole Niepublicznej Szkoły Podstawowej MOST, współorganizowałam proces przygotowania do otwarcia placówki, zaś po rozpoczęciu działalności, prowadziłam warsztatowe zajęcia projektowe oparte o sojusz metod, w tym między innymi: TOC (metod usprawniających myślenie krytyczne), immersji językowej, elementy filozofii Reggio Emilia, planu daltońskiego, self-reg wg teorii dr S. Shankera, Jenaplan, pedagogiki Freineta, NVC i Pozytywnej Dyscypliny. Opracowywałam i prowadziłam również jogę i Mindfulness dla dzieci w ramach autorskich scenariuszy zajęć stworzonych na podstawie doświadczeń i wiedzy z kursów oraz szkoleń dla instruktorów oraz między innymi, teorię naturalnych kompetencji 5 obszarów wg Jaspera Juula i Hellen Jensen (opisane w książce “Empatia. Wzmacnia dzieci, trzyma cały świat razem” 2018).

 

 

Jako certyfikowana trenerka myślenia krytycznego, w ramach projektu TOC dla Edukacji, prowadzę szkolenia dla nauczycieli i dyrektorów.

 

 

Co dalej? (Czy da się jeszcze więcej napisać?! ;))

Jeśli chcesz zlecić mi stworzenie i poprowadzenie warsztatów, opracowanie artykułów i scenariuszy lub masz inny pomysł na współpracę - skontaktuj się ze mną. To właśnie dzięki Educational Eden znalazło mnie już kilku redaktorów magazynów edukacyjnych i organizatorów konferencji.

 

Masz jeszcze jakieś pytania lub wątpliwości?

Zapraszam Cię do odwiedzenia:

- bloga www.educationaleden.pl

- fanpage Educational Eden - Joanna Obuchowska https://www.facebook.com/educationaleden

- fanpage Droga rozwoju - Joanna Obuchowska https://www.facebook.com/drogarozwojujoannaobuchowska

- IG educational_eden https://www.instagram.com/educational_eden/

- IG droga_rozwoju  Joanna Obuchowska https://www.instagram.com/droga_rozwoju/


A jeśli przeczytasz ten tekst do końca, to wiedz, że moje zawsze długie teksty, są pewnego rodzaju sprzeciwem wobec tendencji do skracania wszystkiego czego się da. Nasza uwaga i zdolność koncentracji są wystawiane na bardzo duże przebodźcowanie i przyzwyczajane do jak najmniejszych dawek informacji w jednym przekazie. Uważam, że znacząco wpływa to zarówno na procesy uczenia się i zapamiętywania ale również na nasze samopoczucie (nerwowość, unikanie trudniejszych zadań, minimalizm i szukanie dróg na skróty). Wiedz zatem, że to, co i jak robię, zawsze ma znaczenie oraz wpływ na zrozumienie procesu uczenia się.


Ciekawa jestem czy udało mi się przekonać Cię do tego, że warto zainwestować w ludzi, którzy chcą zmienić oblicze edukacji :).


Ryzyko
Ryzyka - o czym należy pamiętać?

Chcielibyśmy Cię poinformować o ryzykach, związanych z Twoim zaangażowaniem finansowym. Przekazując środki na realizację pasji Twojego ulubionego Twórcy prosimy, abyś wziął/wzięła pod uwagę:

  • Ryzyko związane z tym, że Autor może nie zrealizować swoich celów (np. nie zbierze odpowiedniej kwoty, która pozwoli mu na realizację zamierzeń).
  • Ryzyko związane z tym, że Autor może nie zrealizować nagród, opisanych w progach (np. wysłanie pocztówki).
  • Autor może zmienić charakter swojej działalności, co może sprawić, że zmieni się Twój sentyment w stosunku do niego/niej (ludzie się zmieniają).
W jaki sposób Patronite stara się minimalizować te ryzyka:
  • Patronite weryfikuje tożsamość każdego z Twórców, zanim pozwoli na wpłacanie pieniędzy na jego cel. Zabezpieczamy także progi, które zostały wykupione przez Patronów - ich edycja jest możliwa jedynie po uzyskaniu zgody administratora serwisu.
  • W sytuacjach spornych działamy jak mediator między Twórcą a Patronem.
  • Monitorujemy działalność Autorów, zarejestrowanych na Patronite, starając się w jak najszerszym stopniu zapobiegać wystąpieniu czynników ryzyka, o których wspominamy powyżej.
  • Uruchomiliśmy specjalny formularz zgłoszeń nadużycia - mamy również aktywnie działającą grupę wsparcia Autorów, która pomaga nam w walce z ewentualnymi nadużyciami.

Jednak zanim zdecydujesz się na wsparcie Autora, weź pod uwagę, że w przypadkach spornych ewentualny zwrot pieniędzy może być obarczony znacznym ryzykiem.

Zgłoś użytkownika
Zostań Patronem
Najnowsi Patroni
Anonimowy patron
Próg: 32 zł
Karolina Starnawska
Karolina Starnawska
Próg: 9 zł
Przemek Bartecki
Przemek Bartecki
Próg: 32 zł
Justyna Frankiewicz-Popiołek
Justyna Frankiewicz-Popiołek
Próg: 400 zł
Anonimowy patron
Próg: 200 zł
Natalia Szczęsna
Natalia Szczęsna
Próg: 16 zł