Psychologia Gier Wideo
Progi wsparcia
W ramach podziękowań zapraszam do poczytania newslettera dla Patronów.
A w nim np.
➤polecajki książkowe m.in. z tematyki psychologicznej i nauk społecznych
➤co nieco o grach, również rekomendacje
➤artykuł z zakresu szeroko rozumianej psychologii
Oczywiście, jako mój Patron, masz już:
✅newsletter z poprzedniego progu.
A poza tym dorzucam:
✅zaproszenie na Q&A raz w miesiącu
✅podziękowania na Liście Patronów w social mediach - raz w miesiącu
Podsumujmy zatem "dowody wdzięczności":
✅newsletter pełen wiedzy i ciekawostek
✅podziękowania w social mediach - raz w miesiącu
✅dostęp do Q&A - raz w miesiącu
A ponadto:
✅konsultacja online raz w miesiącu (60 minut).
Szeroki zakres tematów - od wsparcia w doborze literatury związanej z pracami dyplomowymi i/lub badaniami naukowymi, przez konsultacje nad wykorzystaniem koncepcji psychologicznych w designie. Zgodnie z etyką nie prowadzę konsultacji z poradnictwa psychologicznego w tym miejscu.
✅indywidualna konsultacja dla psychologów szkolnych - po 2 miesiącach wsparcia (60 minut)
Oczywiście całe dobro z poprzednich progów jest Twoje, czyli:
✅newsletter
✅podziękowania w social mediach zaproszenie na Q&A
✅możliwość konsultacji online raz w miesiącu
A poza tym:
✅mój e-poradnik (jak tylko się ukaże), jeszcze przed premierą
A może masz jakiś pomysł na to, jak mogę Ci się odwdzięczyć? Napisz, zanim wybierzesz próg, na pewno się dogadamy :)
Kup wsparcie na prezent!
Podaruj znajomemu subskrypcję Autora Psychologia Gier Wideo w formie kuponu podarunkowego.
Zobacz jak działają kuponyCzy zastanawiasz się czasem nad tym:
✔️jak to jest, że tak bardzo angażujesz się w świat przedstawiony w Wiedźminie?
✔️co to jest post- game depression?
✔️czy gier wideo należy się bać i trzeba chronić przed nimi dzieci?
✔️czy gry wideo to "strata czasu" i nie mają żadnych aspektów rozwojowych?
✔️jak można wykorzystać gry wideo w edukacji?
Próbuję odpowiadać właśnie na takie pytania :)
Czym jeszcze się zajmuję?
Po kolei:
Przede wszystkim na stronie Psychologia Gier Wideo staram się pokazać koncepcje psychologiczne za sprawą gier wideo. Łączę elementy fabuły, mechaniki obecne w tytułach i inne rzeczy, tak aby w bardziej przystępny sposób przekazać wiedzę na temat funkcjonowania człowieka.
Do typowych postów należą:
- Polecajka – zestawienie tytułu z koncepcją psychologiczną.
- Prasówka – opis wyników badań, który zawsze jest na podstawie publikacji w czasopiśmie naukowym.
- Zjawiska – próba wyjaśnienia niektórych zjawisk związanych z grami lub kulturą Gamerską za sprawą psychologii.
- Biblioteka – propozycja książek, które warto przeczytać.
- Higiena – co warto robić, aby zachować zdrową relację z technologią.
- Gabinet – moje doświadczenia jako psychologa szkolnego oraz przemyślenia na temat oświaty.
Co do ostatniego – jestem też psychologiem szkolnym w szkole podstawowej, gdzie poza wsparciem uczniów, nauczycieli i rodziców, staram się zmieniać świadomość na temat gier (głównie wśród dorosłych).
Od niedawna próbuję też swoich sił w formie wideo:
Pracuję jako wykładowca akademicki na Akademii Nauk Stosowanych Stefana Batorego (tu jestem). Prowadzę badania, publikuję artykuły, biorę udział w konferencjach. W trakcie kończę pisać doktorat z tożsamościotwórczych aspektówgier wideo.
➣Poza publikacjami naukowymi (znajdziecie je na moim profilu na portalu Research Gate) piszę też dłuższe teksty popularnonaukowe dla portalu Grajmerki.
➣Od niedawna zajmuję się też UX researchem i designem w Orion Belt Games, stawiając moje pierwsze kroki w gamedevie.
Prywatnie jestem mężem Justyny (nauczycielki jogi oraz psycholożki) i tatą Wandy (złodziej/mag lvl 5/5).
Co w planach:
Przez ostatni rok mojej działalności otrzymywałem wiele pytań na temat materiałów wideo, kanału na YouTube i podcastu. Liczę, że ze wsparcia z Patronite mógłbym zaprosić do współpracy kogoś, kto pomógłby mi w aspektach technicznych (edycja, montaż, korekta, tego typu rzeczy). Potrzebowałbym też odpowiedniego jakościowo sprzętu do nagrywania materiałów.
Z racji licznych zobowiązań zawodowych treści tworzę "po godzinach". W miarę rozwoju Patronite chciałbym choć spróbować ograniczyć ich część, aby móc tworzyć więcej treści związanych z projektem Psychologia Gier Wideo.
Wtedy też miałbym więcej czasu, aby móc tworzyć materiały w rodzaju e-poradników (na przykład dedykowanych rodzicom). W zależności od rangi Patroni dostawaliby takie materiały w ramach podziękowania za wsparcie.
Skąd pomysł na Patronite?
Z jednej strony wsparcie finansowe, z drugiej poczucie, że robimy coś wspólnie. Popularyzacja nauki sprawia, że tworzą się społeczności ludzi o podobnym nastawieniu, poglądach i potrzebach. Tworzenie przestrzeni do dyskusji i zadawania pytań sprawia, że ja, jako popularyzator, wiem lepiej, co jest potrzebne, o czym jeszcze pisać, na co zwrócić uwagę.
To też możliwość dzielenia się swoimi doświadczeniami, wzajemne wspieranie się. Gry wideo nadal walczą o legitymizację kulturową, nadal postrzegane są jako rozrywka „dla dzieci".
Jednym z celów projektu Psychologia Gier Wideo jest „odczarowanie" gier wśród rodziców, nauczycieli i innych dorosłych, którzy z dystansem podchodzą do gier, które nie są wyłącznie zainteresowaniem, formą spędzania wolnego czasu, ale też prężnie rozwijającym się rynkiem biznesowym, obszarem kariery zawodowej, wsparciem w procesie terapii oraz efektywnym narzędziem edukacyjnym. Do tego potrzebna jest wiedza i to osadzona w nauce.
Jako wykładowca akademicki dobrze wiem, jaka jest jej wartość i czemu należy od niej zacząć, jeśli chce się planować różnego rodzaju działania praktyczne, w tym też popularyzatorskie.
Ale wymaga to nie tylko czasu, który jest potrzebny na zgłębianie wyników badań, ale też nakładów finansowych. Wiele monografii o tematyce psychologicznej i grach wideo, które warte są zapoznania, nie mają polskiego wydania, a to przekłada się na ceny tych książek.
Dołącz do grona Patronów!
Wesprzyj działalność Autora Psychologia Gier Wideo już teraz!
Najnowsi Patroni
Ryzyko
Chcielibyśmy Cię poinformować o ryzykach, związanych z Twoim zaangażowaniem finansowym. Przekazując środki na realizację pasji Twojego ulubionego Twórcy prosimy, abyś wziął/wzięła pod uwagę kilka kwestii.