Avatar użytkownika

Psychologia Gier Wideo

9
patronów
410 
miesięcznie
3 960 
łącznie
9
patronów
410 zł 3 960 zł
miesięcznie łącznie

Progi wsparcia

Obrazek progu
5 zł miesięcznie
Dziękuję za Twoje wsparcie!
Obrazek progu
10 zł miesięcznie
Dziękuję za Twoje wsparcie!

W ramach podziękowań zapraszam do poczytania newslettera dla Patronów.
A w nim np.
➤polecajki książkowe m.in. z tematyki psychologicznej i nauk społecznych
➤co nieco o grach, również rekomendacje
➤artykuł z zakresu szeroko rozumianej psychologii
Obrazek progu
50 zł miesięcznie
Jestem naprawdę bardzo wdzięczny!

Podsumujmy zatem "dowody wdzięczności":
✅newsletter pełen wiedzy i ciekawostek
✅podziękowania w social mediach - raz w miesiącu
✅dostęp do Q&A - raz w miesiącu
A ponadto:
✅konsultacja online raz w miesiącu (60 minut).
Szeroki zakres tematów - od wsparcia w doborze literatury związanej z pracami dyplomowymi i/lub badaniami naukowymi, przez konsultacje nad wykorzystaniem koncepcji psychologicznych w designie. Zgodnie z etyką nie prowadzę konsultacji z poradnictwa psychologicznego w tym miejscu.
✅indywidualna konsultacja dla psychologów szkolnych - po 2 miesiącach wsparcia (60 minut)
Obrazek progu
100 zł miesięcznie
I to jest miejsce na WOW!, bo to ogromne wsparcie!

Oczywiście całe dobro z poprzednich progów jest Twoje, czyli:
✅newsletter
✅podziękowania w social mediach zaproszenie na Q&A
✅możliwość konsultacji online raz w miesiącu
A poza tym:
✅mój e-poradnik (jak tylko się ukaże), jeszcze przed premierą

A może masz jakiś pomysł na to, jak mogę Ci się odwdzięczyć? Napisz, zanim wybierzesz próg, na pewno się dogadamy :)
Obrazek progu
200 zł miesięcznie
CO JA ZROBIĘ Z TAKĄ KWOTĄ PIENIĘDZY?!?

Kup wsparcie na prezent!

Podaruj znajomemu subskrypcję Autora Psychologia Gier Wideo w formie kuponu podarunkowego.

Zobacz jak działają kupony
Kup na prezent

O autorze

Cześć, mam na imię Piotr, jestem psychologiem i zajmuję się popularyzacją nauki na łamach strony Psychologia Gier Wideo. Ale to nie wszystko, czym się zajmuję!

Czy zastanawiasz się czasem nad tym:
✔️jak to jest, że tak bardzo angażujesz się w świat przedstawiony w Wiedźminie?
✔️co to jest post- game depression?
✔️czy gier wideo należy się bać i trzeba chronić przed nimi dzieci?
✔️czy gry wideo to "strata czasu" i nie mają żadnych aspektów rozwojowych?
✔️jak można wykorzystać gry wideo w edukacji?

Próbuję odpowiadać właśnie na takie pytania :)

Czym jeszcze się zajmuję?

Po kolei:

Przede wszystkim na stronie Psychologia Gier Wideo staram się pokazać koncepcje psychologiczne za sprawą gier wideo. Łączę elementy fabuły, mechaniki obecne w tytułach i inne rzeczy, tak aby w bardziej przystępny sposób przekazać wiedzę na temat funkcjonowania człowieka.

Do typowych postów należą:

  • Polecajka – zestawienie tytułu z koncepcją psychologiczną.
  • Prasówka – opis wyników badań, który zawsze jest na podstawie publikacji w czasopiśmie naukowym.
  • Zjawiska – próba wyjaśnienia niektórych zjawisk związanych z grami lub kulturą Gamerską za sprawą psychologii.
  • Biblioteka – propozycja książek, które warto przeczytać.
  • Higiena – co warto robić, aby zachować zdrową relację z technologią.
  • Gabinet – moje doświadczenia jako psychologa szkolnego oraz przemyślenia na temat oświaty.

Co do ostatniego – jestem też psychologiem szkolnym w szkole podstawowej, gdzie poza wsparciem uczniów, nauczycieli i rodziców, staram się zmieniać świadomość na temat gier (głównie wśród dorosłych).

Od niedawna próbuję też swoich sił w formie wideo:


Pracuję jako wykładowca akademicki na Akademii Nauk Stosowanych Stefana Batorego (tu jestem). Prowadzę badania, publikuję artykuły, biorę udział w konferencjach. W trakcie kończę pisać doktorat z tożsamościotwórczych aspektówgier wideo.
 


➣Poza publikacjami naukowymi (znajdziecie je na moim profilu na portalu Research Gate) piszę też dłuższe teksty popularnonaukowe dla portalu Grajmerki.
➣Od niedawna zajmuję się też UX researchem i designem w Orion Belt Games, stawiając moje pierwsze kroki w gamedevie.
Prywatnie jestem mężem Justyny (nauczycielki jogi oraz psycholożki) i tatą Wandy (złodziej/mag lvl 5/5). 

Co w planach:

Przez ostatni rok mojej działalności otrzymywałem wiele pytań na temat materiałów wideo, kanału na YouTube i podcastu. Liczę, że ze wsparcia z Patronite mógłbym zaprosić do współpracy kogoś, kto pomógłby mi w aspektach technicznych (edycja, montaż, korekta, tego typu rzeczy). Potrzebowałbym też odpowiedniego jakościowo sprzętu do nagrywania materiałów.

Z racji licznych zobowiązań zawodowych treści tworzę "po godzinach". W miarę rozwoju Patronite chciałbym choć spróbować ograniczyć ich część, aby móc tworzyć więcej treści związanych z projektem Psychologia Gier Wideo.

Wtedy też miałbym więcej czasu, aby móc tworzyć materiały w rodzaju e-poradników (na przykład dedykowanych rodzicom). W zależności od rangi Patroni dostawaliby takie materiały w ramach podziękowania za wsparcie.

Skąd pomysł na Patronite?

Z jednej strony wsparcie finansowe, z drugiej poczucie, że robimy coś wspólnie. Popularyzacja nauki sprawia, że tworzą się społeczności ludzi o podobnym nastawieniu, poglądach i potrzebach. Tworzenie przestrzeni do dyskusji i zadawania pytań sprawia, że ja, jako popularyzator, wiem lepiej, co jest potrzebne, o czym jeszcze pisać, na co zwrócić uwagę.

To też możliwość dzielenia się swoimi doświadczeniami, wzajemne wspieranie się. Gry wideo nadal walczą o legitymizację kulturową, nadal postrzegane są jako rozrywka „dla dzieci".

Jednym z celów projektu Psychologia Gier Wideo jest „odczarowanie" gier wśród rodziców, nauczycieli i innych dorosłych, którzy z dystansem podchodzą do gier, które nie są wyłącznie zainteresowaniem, formą spędzania wolnego czasu, ale też prężnie rozwijającym się rynkiem biznesowym, obszarem kariery zawodowej, wsparciem w procesie terapii oraz efektywnym narzędziem edukacyjnym. Do tego potrzebna jest wiedza i to osadzona w nauce.

Jako wykładowca akademicki dobrze wiem, jaka jest jej wartość i czemu należy od niej zacząć, jeśli chce się planować różnego rodzaju działania praktyczne, w tym też popularyzatorskie.
Ale wymaga to nie tylko czasu, który jest potrzebny na zgłębianie wyników badań, ale też nakładów finansowych. Wiele monografii o tematyce psychologicznej i grach wideo, które warte są zapoznania, nie mają polskiego wydania, a to przekłada się na ceny tych książek.

 

 

Dołącz do grona Patronów!

Wesprzyj działalność Autora Psychologia Gier Wideo już teraz!

Zostań Patronem

Najnowsi Patroni

123
123
10 zł
Karolina Chomiczewska
Karolina Chomiczewska
50 zł
Piotr Piątkowski
Piotr Piątkowski
100 zł
Mikołaj Szymański
Mikołaj Szymański
100 zł
lukaszdylka
lukaszdylka
50 zł

Chcielibyśmy Cię poinformować o ryzykach, związanych z Twoim zaangażowaniem finansowym. Przekazując środki na realizację pasji Twojego ulubionego Twórcy prosimy, abyś wziął/wzięła pod uwagę kilka kwestii.