Avatar użytkownika

Psychologia Gier Wideo

9
patronów
360 
miesięcznie
2 480 
łącznie
9
patronów
360 zł 2 480 zł
miesięcznie łącznie

Progi wsparcia

Obrazek progu
5 zł miesięcznie
Dziękuję za Twoje wsparcie!
Obrazek progu
10 zł miesięcznie
Dziękuję za Twoje wsparcie!

W ramach podziękowań zapraszam do poczytania newslettera dla Patronów.
A w nim np.
➤polecajki książkowe m.in. z tematyki psychologicznej i nauk społecznych
➤co nieco o grach, również rekomendacje
➤artykuł z zakresu szeroko rozumianej psychologii
Obrazek progu
50 zł miesięcznie
Jestem naprawdę bardzo wdzięczny!

Podsumujmy zatem "dowody wdzięczności":
✅newsletter pełen wiedzy i ciekawostek
✅podziękowania w social mediach - raz w miesiącu
✅dostęp do Q&A - raz w miesiącu
A ponadto:
✅konsultacja online raz w miesiącu (60 minut).
Szeroki zakres tematów - od wsparcia w doborze literatury związanej z pracami dyplomowymi i/lub badaniami naukowymi, przez konsultacje nad wykorzystaniem koncepcji psychologicznych w designie. Zgodnie z etyką nie prowadzę konsultacji z poradnictwa psychologicznego w tym miejscu.
✅indywidualna konsultacja dla psychologów szkolnych - po 2 miesiącach wsparcia (60 minut)
Obrazek progu
100 zł miesięcznie
I to jest miejsce na WOW!, bo to ogromne wsparcie!

Oczywiście całe dobro z poprzednich progów jest Twoje, czyli:
✅newsletter
✅podziękowania w social mediach zaproszenie na Q&A
✅możliwość konsultacji online raz w miesiącu
A poza tym:
✅mój e-poradnik (jak tylko się ukaże), jeszcze przed premierą

A może masz jakiś pomysł na to, jak mogę Ci się odwdzięczyć? Napisz, zanim wybierzesz próg, na pewno się dogadamy :)
Obrazek progu
200 zł miesięcznie
CO JA ZROBIĘ Z TAKĄ KWOTĄ PIENIĘDZY?!?

Kup wsparcie na prezent!

Podaruj znajomemu subskrypcję Autora Psychologia Gier Wideo w formie kuponu podarunkowego.

Zobacz jak działają kupony
Kup na prezent

O autorze

Cześć, mam na imię Piotr, jestem psychologiem i zajmuję się popularyzacją nauki na łamach strony Psychologia Gier Wideo. Ale to nie wszystko, czym się zajmuję!

Czy zastanawiasz się czasem nad tym:
✔️jak to jest, że tak bardzo angażujesz się w świat przedstawiony w Wiedźminie?
✔️co to jest post- game depression?
✔️czy gier wideo należy się bać i trzeba chronić przed nimi dzieci?
✔️czy gry wideo to "strata czasu" i nie mają żadnych aspektów rozwojowych?
✔️jak można wykorzystać gry wideo w edukacji?

Próbuję odpowiadać właśnie na takie pytania :)

Czym jeszcze się zajmuję?

Po kolei:

Przede wszystkim na stronie Psychologia Gier Wideo staram się pokazać koncepcje psychologiczne za sprawą gier wideo. Łączę elementy fabuły, mechaniki obecne w tytułach i inne rzeczy, tak aby w bardziej przystępny sposób przekazać wiedzę na temat funkcjonowania człowieka.

Do typowych postów należą:

  • Polecajka – zestawienie tytułu z koncepcją psychologiczną.
  • Prasówka – opis wyników badań, który zawsze jest na podstawie publikacji w czasopiśmie naukowym.
  • Zjawiska – próba wyjaśnienia niektórych zjawisk związanych z grami lub kulturą Gamerską za sprawą psychologii.
  • Biblioteka – propozycja książek, które warto przeczytać.
  • Higiena – co warto robić, aby zachować zdrową relację z technologią.
  • Gabinet – moje doświadczenia jako psychologa szkolnego oraz przemyślenia na temat oświaty.

Co do ostatniego – jestem też psychologiem szkolnym w szkole podstawowej, gdzie poza wsparciem uczniów, nauczycieli i rodziców, staram się zmieniać świadomość na temat gier (głównie wśród dorosłych).

Od niedawna próbuję też swoich sił w formie wideo:


Pracuję jako wykładowca akademicki na Akademii Nauk Stosowanych Stefana Batorego (tu jestem). Prowadzę badania, publikuję artykuły, biorę udział w konferencjach. W trakcie kończę pisać doktorat z tożsamościotwórczych aspektówgier wideo.
 


➣Poza publikacjami naukowymi (znajdziecie je na moim profilu na portalu Research Gate) piszę też dłuższe teksty popularnonaukowe dla portalu Grajmerki.
➣Od niedawna zajmuję się też UX researchem i designem w Orion Belt Games, stawiając moje pierwsze kroki w gamedevie.
Prywatnie jestem mężem Justyny (nauczycielki jogi oraz psycholożki) i tatą Wandy (złodziej/mag lvl 5/5). 

Co w planach:

Przez ostatni rok mojej działalności otrzymywałem wiele pytań na temat materiałów wideo, kanału na YouTube i podcastu. Liczę, że ze wsparcia z Patronite mógłbym zaprosić do współpracy kogoś, kto pomógłby mi w aspektach technicznych (edycja, montaż, korekta, tego typu rzeczy). Potrzebowałbym też odpowiedniego jakościowo sprzętu do nagrywania materiałów.

Z racji licznych zobowiązań zawodowych treści tworzę "po godzinach". W miarę rozwoju Patronite chciałbym choć spróbować ograniczyć ich część, aby móc tworzyć więcej treści związanych z projektem Psychologia Gier Wideo.

Wtedy też miałbym więcej czasu, aby móc tworzyć materiały w rodzaju e-poradników (na przykład dedykowanych rodzicom). W zależności od rangi Patroni dostawaliby takie materiały w ramach podziękowania za wsparcie.

Skąd pomysł na Patronite?

Z jednej strony wsparcie finansowe, z drugiej poczucie, że robimy coś wspólnie. Popularyzacja nauki sprawia, że tworzą się społeczności ludzi o podobnym nastawieniu, poglądach i potrzebach. Tworzenie przestrzeni do dyskusji i zadawania pytań sprawia, że ja, jako popularyzator, wiem lepiej, co jest potrzebne, o czym jeszcze pisać, na co zwrócić uwagę.

To też możliwość dzielenia się swoimi doświadczeniami, wzajemne wspieranie się. Gry wideo nadal walczą o legitymizację kulturową, nadal postrzegane są jako rozrywka „dla dzieci".

Jednym z celów projektu Psychologia Gier Wideo jest „odczarowanie" gier wśród rodziców, nauczycieli i innych dorosłych, którzy z dystansem podchodzą do gier, które nie są wyłącznie zainteresowaniem, formą spędzania wolnego czasu, ale też prężnie rozwijającym się rynkiem biznesowym, obszarem kariery zawodowej, wsparciem w procesie terapii oraz efektywnym narzędziem edukacyjnym. Do tego potrzebna jest wiedza i to osadzona w nauce.

Jako wykładowca akademicki dobrze wiem, jaka jest jej wartość i czemu należy od niej zacząć, jeśli chce się planować różnego rodzaju działania praktyczne, w tym też popularyzatorskie.
Ale wymaga to nie tylko czasu, który jest potrzebny na zgłębianie wyników badań, ale też nakładów finansowych. Wiele monografii o tematyce psychologicznej i grach wideo, które warte są zapoznania, nie mają polskiego wydania, a to przekłada się na ceny tych książek.

 

 

Dołącz do grona Patronów!

Wesprzyj działalność Autora Psychologia Gier Wideo już teraz!

Zostań Patronem

Najnowsi Patroni

xellos xyz
xellos xyz
10 zł
Ser w Grach
Ser w Grach
100 zł
Mikołaj Szymański
Mikołaj Szymański
100 zł
Karolina Chomiczewska
Karolina Chomiczewska
20 zł
Piotr Piątkowski
Piotr Piątkowski
20 zł

Chcielibyśmy Cię poinformować o ryzykach, związanych z Twoim zaangażowaniem finansowym. Przekazując środki na realizację pasji Twojego ulubionego Twórcy prosimy, abyś wziął/wzięła pod uwagę kilka kwestii.