Podaruj znajomemu subskrypcję Autora Psychologia Gier Wideo w formie kuponu podarunkowego.
Zobacz jak działają kuponyCzy zastanawiasz się czasem nad tym:
✔️jak to jest, że tak bardzo angażujesz się w świat przedstawiony w Wiedźminie?
✔️co to jest post- game depression?
✔️czy gier wideo należy się bać i trzeba chronić przed nimi dzieci?
✔️czy gry wideo to "strata czasu" i nie mają żadnych aspektów rozwojowych?
✔️jak można wykorzystać gry wideo w edukacji?
Próbuję odpowiadać właśnie na takie pytania :)
Czym jeszcze się zajmuję?
Po kolei:
Przede wszystkim na stronie Psychologia Gier Wideo staram się pokazać koncepcje psychologiczne za sprawą gier wideo. Łączę elementy fabuły, mechaniki obecne w tytułach i inne rzeczy, tak aby w bardziej przystępny sposób przekazać wiedzę na temat funkcjonowania człowieka.
Do typowych postów należą:
Co do ostatniego – jestem też psychologiem szkolnym w szkole podstawowej, gdzie poza wsparciem uczniów, nauczycieli i rodziców, staram się zmieniać świadomość na temat gier (głównie wśród dorosłych).
Od niedawna próbuję też swoich sił w formie wideo:
➣Poza publikacjami naukowymi (znajdziecie je na moim profilu na portalu Research Gate) piszę też dłuższe teksty popularnonaukowe dla portalu Grajmerki.
➣Od niedawna zajmuję się też UX researchem i designem w Orion Belt Games, stawiając moje pierwsze kroki w gamedevie.
Prywatnie jestem mężem Justyny (nauczycielki jogi oraz psycholożki) i tatą Wandy (złodziej/mag lvl 5/5).
Co w planach:
Przez ostatni rok mojej działalności otrzymywałem wiele pytań na temat materiałów wideo, kanału na YouTube i podcastu. Liczę, że ze wsparcia z Patronite mógłbym zaprosić do współpracy kogoś, kto pomógłby mi w aspektach technicznych (edycja, montaż, korekta, tego typu rzeczy). Potrzebowałbym też odpowiedniego jakościowo sprzętu do nagrywania materiałów.
Z racji licznych zobowiązań zawodowych treści tworzę "po godzinach". W miarę rozwoju Patronite chciałbym choć spróbować ograniczyć ich część, aby móc tworzyć więcej treści związanych z projektem Psychologia Gier Wideo.
Wtedy też miałbym więcej czasu, aby móc tworzyć materiały w rodzaju e-poradników (na przykład dedykowanych rodzicom). W zależności od rangi Patroni dostawaliby takie materiały w ramach podziękowania za wsparcie.
Skąd pomysł na Patronite?
Z jednej strony wsparcie finansowe, z drugiej poczucie, że robimy coś wspólnie. Popularyzacja nauki sprawia, że tworzą się społeczności ludzi o podobnym nastawieniu, poglądach i potrzebach. Tworzenie przestrzeni do dyskusji i zadawania pytań sprawia, że ja, jako popularyzator, wiem lepiej, co jest potrzebne, o czym jeszcze pisać, na co zwrócić uwagę.
To też możliwość dzielenia się swoimi doświadczeniami, wzajemne wspieranie się. Gry wideo nadal walczą o legitymizację kulturową, nadal postrzegane są jako rozrywka „dla dzieci".
Jednym z celów projektu Psychologia Gier Wideo jest „odczarowanie" gier wśród rodziców, nauczycieli i innych dorosłych, którzy z dystansem podchodzą do gier, które nie są wyłącznie zainteresowaniem, formą spędzania wolnego czasu, ale też prężnie rozwijającym się rynkiem biznesowym, obszarem kariery zawodowej, wsparciem w procesie terapii oraz efektywnym narzędziem edukacyjnym. Do tego potrzebna jest wiedza i to osadzona w nauce.
Jako wykładowca akademicki dobrze wiem, jaka jest jej wartość i czemu należy od niej zacząć, jeśli chce się planować różnego rodzaju działania praktyczne, w tym też popularyzatorskie.
Ale wymaga to nie tylko czasu, który jest potrzebny na zgłębianie wyników badań, ale też nakładów finansowych. Wiele monografii o tematyce psychologicznej i grach wideo, które warte są zapoznania, nie mają polskiego wydania, a to przekłada się na ceny tych książek.
Wesprzyj działalność Autora Psychologia Gier Wideo już teraz!
Chcielibyśmy Cię poinformować o ryzykach, związanych z Twoim zaangażowaniem finansowym. Przekazując środki na realizację pasji Twojego ulubionego Twórcy prosimy, abyś wziął/wzięła pod uwagę kilka kwestii.