Avatar użytkownika

Bropedia

1
patron
5 
miesięcznie
10 
łącznie
1
patron
5 zł 10 zł
miesięcznie łącznie

Progi wsparcia

Obrazek progu
5 zł miesięcznie
KARTA BIBLIOTECZNA

Wybierając ten próg wsparcia być może po prostu trzymasz kciuki za projekt jakim jest Bropedia i chcesz zobaczyć jak będzie wyglądał w przyszłości.

A może jesteś obserwatorem piwnej rewolucji, która trwa w Polsce od kilkunastu lat i dostrzegasz, że nasi rodacy zachwycają się kulturą piwną różnych krajów, a nadal nie są świadomi istnienia bogatego świata piw, browarów i ludzi z nimi związanych, który funkcjonuje i pięknie rozwija się tu na miejscu.

Aktualnie istnieje około 400 mniejszych i większych browarów, często o ciekawych okolicznościach powstania, za którymi kryją się ludzkie historie, różne podejścia do piwowarstwa oraz szeroka wiedza pozwalająca na warzenie praktycznie wszystkich znanych ludzkości stylów piwa. Jest to świat współczesnej, polskiej kultury piwnej, o którym warto mówić i pisać.

Patroni z tego i każdego innego progu bez względu na długość wsparcia, otrzymają na zawsze symboliczną KARTĘ CZYTELNIKA w postaci pliku graficznego. Karta będzie zawierała zdjęcie Patrona lub grafikę, która go reprezentuje (plik trzeba przesłać) oraz nazwę Patrona - imię i nazwisko lub pseudonim. Dodatkowo na karcie pojawią się adnotacje o walorach historycznych - data pierwszego wsparcia oraz numer karty ustalany według kolejności przyłączania się do Bropedii.

Bropedia jako projekt społeczny zawsze była i będzie darmowa, jednak aby się rozwijać oraz utrzymać pewien poziom jakości realizacji potrzebuje funduszy. Dlatego do wspierania zachęcam również browary. Te z nich, które się na to zdecydują nawet przy najniższym progu, oprócz KARTY CZYTELNIKA, w realizowanym okresie wsparcia zostaną oznaczone na przynależnych im podstronach w BROPEDIA.PL jako filantropi księgozbiorów Bropedii.

Dodatkowo raz na miesiąc nazwiska, nazwy lub psudonimy wszystkich aktywnie wspierających Patronów zostaną wymienione w relacji na instagramowym profilu ProPiwo (instagram.com/propiwo), chyba że poinformują o chęci bycia anonimowymi.
Obrazek progu
10 zł miesięcznie
BROSZURA

10 zł to konkretna kwota wsparcia. Jeśli masz chwilę, zerknij na dalszą część tekstu, gdzie opisano do jakich celów może być wykorzystana.

Tak jak przy wyborze każdego innego progu, tu również otrzymasz symboliczną KARTĘ CZYTELNIKA w formie pliku i zostaniesz wymieniona/wymieniony w comiesięcznym zestawieniu Patronów w relacji na instagram.com/propiwo (chyba, że dasz znać o chęci zostania anonimowym Patronem).

Dodatkowo po trzech miesiącach wsparcia otrzymasz unikatowy otwieracz Bropedii z magnesem.

---

Decydując się na realizację takiego projektu jak Bropedia, opierającego się na własnej stronie internetowej, która powinna być aktualizowana ze względną regularnością, należy liczyć się z trzema poziomami trudności, w których pokonaniu w znacznym stopniu pomaga posiadanie pewnego zaplecza finansowego.

Pierwszym poziomem, który tu opiszę jest koszt budowy strony internetowej i podstawowych opłat związanych z jej utrzymaniem. O ile zakup domeny internetowej oraz serwera, na którym funkcjonuje BROPEDIA.PL nie jest przy aktualnej skali działania jakimś wielkim kosztem w ujęciu roku, to trudno oszacować ile sumarycznie wyniesie stworzenie całej biblioteki, posiadającej 400 podstron dedykowanych poszczególnym browarom.

Gdy piszę te słowa, domena BROPEDIA.PL funkcjonuje w trybie informacyjnym. Ponadto jest już zbudowanych kilka systemów przyszłej strony internetowej, na przykład jej układ graficzny oraz główny mechanizm indeksu, czyli system wyszukiwania i sortowania browarów według typów.

Środki pozyskane z tego i innych progów wsparcia w pierwszej kolejności posłużą do zbudowania podstawowego zaplecza finansowego służącego do regulowania stałych i niespodziewanych kosztów związanych z informatyczną obsługą strony.
Obrazek progu
15 zł miesięcznie
KSIĄŻKA

Jeśli zastanawiasz się nad tym progiem wsparcia, muszę Ci uczciwie przypomnieć o pewnej alternatywie, zupełnie niezwiązanej z Bropedią. Otóż za równowartość niniejszej kwoty możesz zostać subskrybentem piwnego kanału Tomka Kopyry na YouTube. Dosłownie w jednej chwili, masz szansę otrzymać dostęp do prowadzonych przez niego zamkniętych liveów i licznych degustacji :)

Jeśli dotarła do Ciebie tą informacja, a mimo wszystko nadal tu jesteś, będzie mi bardzo miło, jeśli zdecydujesz się wspierać tworzenie Bropedii za pomocą tego progu.

Tak jak przy wyborze każdego innego progu, tu również otrzymasz symboliczną KARTĘ CZYTELNIKA w formie pliku i zostaniesz wymieniona/wymieniony w comiesięcznym zestawieniu Patronów w relacji na instagram.com/propiwo (chyba, że dasz znać o chęci zostania anonimowym Patronem).

Dodatkowo po dwóch miesiącach wsparcia otrzymasz unikatowy otwieracz Bropedii z magnesem.
Obrazek progu
20 zł miesięcznie
KSIĄŻKI

Takie 20 zł to już w zasadzie oficjalna stawka za wykonywanie jakiejś "pracy" przez pełną godzinę. Ale czy działania związane z rozwojem Bropedii można w ogóle nazwać pracą? I właściwie, o jakie działania chodzi?

Aby księgozbiór Bropedii mógł się rozwijać, konieczne jest regularne realizowanie zadań, takich jak:
✅ wyszukiwanie informacji o browarach na ich stronach, blogach opisujących browary, Facebooku, Instagramie, w wywiadach na YouTube i artykułach w prasie
✅ weryfikacja informacji przez kontakt z browarami na festiwalach lub telefonicznie
✅ wyszukiwanie dobrej jakości grafik logotypów i etykiet do zastosowania w infografikach
✅ tworzenie poglądowych map z lokalizacjami browarów
✅ zestawienia najpopularniejszych piw danego browaru na podstawie statystyk Untappd
✅ składanie wszystkich informacji do postaci infografik
✅ tworzenie opisów zawierających rys historyczny i ciekawostki o browarach.

Są to podstawowe działania, które były realizowane przez dwa lata przed założeniem strony internetowej i które będą nadal kontynuowane bez względu na poziom wsparcia.

Jednak dużym ograniczeniem, a zarazem drugim poziomem trudności jest angażowanie sporych zasobów czasu, co wiąże się z brakiem możliwości swobodnego, regularnego tworzenia treści. Wsparcie Patronów może to zmienić.

Być może trudno to sobie wyobrazić, ale ilość materiałów oczekujących na zebranie powoduje, że działania związane z Bropedią, można z powodzeniem realizować przez 8 godzin na dobę, miesiąc po miesiącu, jak na typowym etacie. Prawdopodobnie jest to wizja nierealna do zrealizowania, ale wsparcie na Patronite, nawet w minimalnym stopniu, umożliwiłoby zbliżenie się do takiego modelu.

W ramach tego progu otrzymasz:
- KARTĘ CZYTELNIKA w formie pliku
- imienną wzmiankę
- otwieracz Bropedii z magnesem
Obrazek progu
30 zł miesięcznie
KSIĘGA

Przy wyborze cyklicznego wsparcia o wartości 30 zł być może chcesz zadać pytanie: Czyli wszystkie wpłaty Patronów zostaną przeznaczone na stworzenie strony z infografikami o browarach?

Nie. Strona Bropedii jest czymś więcej. Infografiki są jedynie statycznym zbiorem danych, ale za browarami stoją ludzie, historie, doświadczenia i różne wizje piwowarstwa. Dodatkowymi materiałami, które znajdą się obok infografik są:

✅ zdjęcia przedstawiające piwowarów, właścicieli i inne osoby związane z browarami, wykonywane podczas interakcji na festiwalach i wizyt w browarach (#ktobro)
✅ wywiady wideo z osobami związanymi z browarami nagrane w różnych okolicznościach wyjazdowych (#propiwonews)
✅ edukacyjne wideo o sprzętach w odwiedzanych browarach (#garybrowary)
✅ fotorelacje z wyjazdów do browarów (#takiebrowary)
✅ inne oryginalne treści dedykowane konkretnym browarom

Wszystkie te elementy sprzyjają utrwalaniu kultury piwnej, ale prowadzą do trzeciego poziomu trudności, który związany jest z docieraniem do browarów i obróbką takich dodatkowych materiałów. O ile podstawowe informacje do infografiki można zebrać lub potwierdzić drogą telefoniczną, o tyle rodzaj niektórych realizacji wiąże się z fizyczną obecnością w browarach rozsianych na terenie całej Polski. Dodatkowo pod względem technicznym różne materiały, na przykład nagrania wideo, wymagają montażu, dobierania muzyki, wyszukiwaniu grafik i dodawania napisów. Wszystko to absorbuje spore nakłady czasu.

Podstrony o browarach mogą być ciekawe i wypełnione różnorodnymi treściami, mogą pokazywać bogactwo polskiego piwowarstwa w pełnej okazałości. Jest to realna wizja możliwa do spełnienia przy odpowiednim wsparciu.

W tym progu otrzymasz:
- KARTĘ CZYTELNIKA w formie pliku
- imienną wzmiankę o wsparciu
- otwieracz Bropedii z magnesem

Jeśli w przyszłości uda się wyprodukować szklankę lub pokal dedykowany Bropedii, aktywni Patroni z tego progu również je otrzymają.
Obrazek progu
50 zł miesięcznie
KSIĘGOZBIÓR

50 zł to kwota, za którą masz szansę nieźle poszaleć na promce 4+4. Wielkie dzięki, jeśli zamiast ułożyć sobie weekend, chcesz wesprzeć tworzenie Bropedii.

Jeśli przeczytałaś/przeczytałeś opisy poszczególnych progów, w zasadzie wiesz wszystko o kwestiach technicznych i zapewne masz już własne zdanie o przedstawianym tu projekcie. W tym miejscu możesz zakończyć lekturę.

Natomiast jeśli chcesz jeszcze trochę poczytać o mniej lub bardziej realnej wizji, czym BROPEDIA.PL mogłaby stać się w przyszłości, zapraszam na małą podróż w czasie do jednej z wersji alternatywnych rzeczywistości :)

Idea Bropedii nie polega jedynie na stworzeniu strony pokazującej dorobek polskiego piwowarstwa, to również miejsce, które ma skupiać społeczność ludzi ceniących sobie potencjał polskiej kultury piwnej.

Funkcjonowanie Bropedii może umożliwić:
✅ realizację różnych alternatywnych projektów i eventów
✅ organizowanie okazjonalnych lub regularnych zjazdów patronów
✅ organizowanie szkoleń sensorycznych dla patronów
✅ planowanie wspólnego zwiedzania browarów
✅ wiele innych aktywności, które ograniczają jedynie logistyka i wyobraźnia

Jeśli udało Ci się dotrzeć do tego miejsca opisu, to znaczy, że jesteś osobą dociekliwą i następna informacja może zainteresować szczególnie Ciebie. Aby urozmaicić medium jakim jest witryna internetowa, na stronie BROPEDIA.PL będą umieszczane różne easter eggi, mini gierki i ukryte funkcjonalności związane ze światem piwa. Podpowiedzi jak je znaleźć będą pojawiały się randomowo na profilu www.instagram.com/propiwo


W tym progu wsparcia otrzymasz:
- KARTĘ CZYTELNIKA w formie pliku
- imienną wzmiankę o wsparciu
- otwieracz Bropedii z magnesem
- możliwość nadania priorytetu do tworzenia infografiki dedykowanej konkretnemu browarowi

Jeśli w przyszłości uda się wyprodukować szklankę lub pokal dedykowany Bropedii, aktywni Patroni z tego progu również je otrzymają.

Kup wsparcie na prezent!

Podaruj znajomemu subskrypcję Autora Bropedia w formie kuponu podarunkowego.

Zobacz jak działają kupony
Kup na prezent

O autorze

BROPEDIA to projekt związany ze współczesną kulturą polskiego piwowarstwa. Świat zachwyca się piwną tradycją Niemiec, Anglii i Czech, tymczasem nieświadomi rodacy nie zdają sobie sprawy z bogactwa około 400 aktualnie działających polskich browarów. Celem Bropedii jest zaprezentowanie każdego z nich.

BROPEDIA W SKRÓCIE

Co umożliwi wsparcie na PATRONITE?

Wsparcie Patronów pozwoli na stworzenie, utrzymanie i rozwijanie strony internetowej BROPEDIA.PL zmierzającej do opisania około 300 współczesnych, polskich browarów stacjonarnych i 100 browarów kontraktowych.

W jaki sposób browary będą prezentowane na stronie?

Każdy browar będzie posiadał swoją własną podstronę, na której znajdą się materiały graficzne, zdjęciowe i filmowe prezentujące te browary.

Czy BROPEDIA.PL będzie rozpoczynała zbieranie materiałów od zera?

Nie. Przez dwa lata przed założeniem strony internetowej Bropedia funkcjonowała na instagramowym profilu ProPiwo (instagram.com/propiwo). Przez ten czas udało się zebrać dziesiątki materiałów dotyczących różnych browarów. Dzięki nim strona internetowa już w dniu startu będzie posiadała spory zasób treści. Kolejne materiały nadal będą tworzone na Instagramie i sukcesywnie archiwizowane na stronie internetowej.

 

Bropedia - encyklopedia polskich browarów

 

Jakie konkretnie materiały znajdą się na podstronach browarów?

Na Instagramie ProPiwo opisy browarów są prezentowane w postaci prostych infografik #bropediapropiwo, zawierających podstawowe informacje o browarach (patrz niżej). Taka sama forma zostanie zastosowana na podstronach browarów. Oprócz infografik pojawią się również zdjęcia osób związanych z browarami #ktobro, wywiady wideo z tymi osobami #propiwonews, zdjęcia i filmy związane z browarami #takiebrowary #garybrowary oraz inne spersonalizowane treści dedykowane konkretnym browarom. 

 

Czy browary będą musiały zapłacić, aby materiały z nimi związane zostały umieszczane na stronie?

Nie. Bropedia jest projektem społeczno-kulturalo-edukacyjnym i nie będzie wymagała opłat za takie treści jak infografiki o browarach, zdjęcia osób z browarów, wywiady wideo z osobami z browarów, proste zdjęcia i filmy z browarów. Główne wsparcie finansowe służące rozwojowi Bropedii będzie pochodziło z Patronite, czyli z dobrowolnych wpłat indywidualnych wspierających lub browarów, które zechcą wesprzeć taką inicjatywę.

Dodatkową opcją mogą być płatne projekty premium realizowane na Instagramie ProPiwo, takie jak klipy #beerartpropiwo, sponsorowane wydania #piwowmagazynie i inne spersonalizowane treści. Nie są one wymagane do funkcjonowania Bropedii, ale jeśli browar zamówi dowolne, płatne rodzaje materiałów, one również znajdą się na jego podstronie.

https://d3npyywa6qnolf.cloudfront.net/prod/user/969095/eyJ1cmwiOiJodHRwczpcL1wvcGF0cm9uaXRlLnBsXC91cGxvYWRcL3VzZXJcLzk2OTA5NVwvZmlsZS1icm93c2VyXC9pbWFnZXNcLzE3MzIzNjMxMzBfNjc0MWMzN2E1YmE5OC5wbmciLCJlZGl0cyI6eyJ0b0Zvcm1hdCI6InBuZyJ9fQ%3D%3D/TMuA1KlF0xUM6p%2BSOzBcW%2BU3NfmmrbMQkX1fnmZ3E3o%3D

 

BROPEDIA W SZCZEGÓLE

Inicjatywa wystartowała 29 września 2022 roku na instagramowym profilu ProPiwo, serwisie dokumentującym różne płaszczyzny współczesnej kultury piwnej. Bropedia jest jednym z kilku realizowanych tam cykli, a jej zadaniem jest zbieranie rozproszonych w prasie i internecie informacji o polskich browarach. Zebrane informacje ostatecznie weryfikowane są bezpośrednio podczas rozmów z browarami, a następnie przedstawiane w postaci przejrzystych infografik. Dzięki Bropedii można poznać całe spektrum browarów - od kameralnych brew pubów, przez małe i większe browary klasyczne, rzemieślnicze, restauracyjne, regionalne, aż po browary koncernowe.

Idea Bropedii została rozszerzona, a Ty masz możliwość wspierania jej tutaj, na Patronite. Aktualna ilość zgromadzonych materiałów pozwala na to, aby Bropedia wyszła poza ramy Instagrama i stała się niezależnym bytem, posiadającym własną stronę internetową z intuicyjnym systemem wyszukiwania i przeglądania informacji o browarach.

Bropedia - encyklopedia browarów

Do tej pory powstało ponad 70 infografik zawierających takie wzmianki jak:

- nazwa browaru
- znak graficzny browaru
- data powstania
- nazwisko piwowara
- nazwisko lub nazwa właściciela
- przykłady stosowanego wzornictwa opakowań
- poglądowa mapa z zaznaczoną lokalizacją browaru (browary stacjonarne)
- wielkość i producent warzelni (browary stacjonarne)
- wielkość leżakowni (browary stacjonarne)
- rodzaj pasteryzacji (browary stacjonarne)
- itp.

 

uKŁAD INFOGRAFIK bROPEDII
 

Pod adresem BROPEDIA.PL zostały rozpoczęte prace nad stworzeniem indeksu opisującego około 400 współcześnie działających browarów. Każdy browar będzie posiadał swoją własną podstronę, na której zostanie umieszczona jego infografika. Aktualnie istnieje ponad 70 gotowych i zweryfikowanych infografik. Trwają aktywne działania zmierzające do tworzenia kolejnych.

 

Oprócz infografik o browarach, na stronie znajdą się inne materiały pochodzące z Instagrama ProPiwo, takie jak:

#KtoBro - galeria ludzi ze świata piwa, w której prezentowani są piwowarzy, właściciele browarów i osoby związane z kulturą piwa

#ProPiwoNews - wywiady z osobami związanymi z browarami

#TakieBrowary - fotorelacje z odwiedzanych browarów

#GaryBrowary - krótkie filmy edukacyjne pokazujące sprzęty w konkretnych browarach

 

Opcjonalnie:

#ProPiwoBeerArt - krótkie, artystyczne klipy prezentujące wzornictwo opakowań

#PIWOwMagazynie - instagramowy magazyn poruszający tematy okołopiwne

 

Wiele z powyższych materiałów już istnieje, wszystkie z nich zostaną przypisane do właściwych podstron dedykowanych konkretnym browarom. Dzięki temu każda podstrona będzie obfitowała w bogaty zbiór różnorodnych materiałów graficznych, zdjęciowych i filmowych.

 

Aby uatrakcyjnić formę przekazu, podstrony w pierwotnej postaci będą przypominały pusty album na naklejki (coś w rodzaju albumu na naklejki z piłkarzami), a każdy rodzaj zebranego materiału o browarze trafi we właściwe miejsce w układzie strony.

 

Zasada uzupełniania podstron browarów

 

Podsumowując - wsparcie Patronów ma umożliwić:
- zebranie środków na stworzenie i utrzymanie strony internetowej BROPEDIA.PL, na której zostaną umieszczone infografiki z browarami i inne materiały dotyczące browarów
- prowadzenie dalszych działań polegających na docieraniu do kolejnych browarów i realizacji różnego typu materiałów graficznych, zdjęciowych i filmowych
- zebranie zaplecza finansowego umożliwiającego realizowanie nowych autorskich projektów

 

Pomóż w utrwaleniu współczesnej, polskiej kultury piwnej. Stwórzmy razem stronę, która będzie wizytówką polskiego browarnictwa dla obecnych i przyszłych pokoleń.

 

Każdy z Patronów, niezależnie od wybranego progu wsparcia i czasu trwania wsparcia otrzyma na zawsze symboliczną KARTĘ CZYTELNIKA BROPEDII w formie pliku graficznego. Na tym etapie realizacji projektu karta będzie prowadziła do indywidualnej, społecznościowej strony Patrona (kod QR), na której Patron będzie mógł (ale niekoniecznie) umieścić jedno zdanie i jeden dowolny link, którymi przywita się ze społecznością Bropedii i resztą internetu. Prawdopodobnie w przyszłości zwiększy się zakres tej funkcjonalności, ale jest za wcześnie, aby o tym teraz mówić :)

Karta Czytelnika Bropedii

 

Bropedia - encyklopedia browarów

Cele

Niech działa!
  • 50 zł miesięcznie
  • 45 zł brakuje
10%
Jest to cząstkowa kwota, która po 12 miesiącach wsparcia osiągnie wartość pozwalającą na opłacenie serwera i domeny internetowej BROPEDIA.PL na kolejny rok.
Zaplecze techniczne
  • 500 zł miesięcznie
  • 495 zł brakuje
1%
Jest to kwota, która powinna wystarczyć na zbudowanie rocznego budżetu wystarczającego na regulowanie stałych i nieoczekiwanych kosztów związanych z informatycznymi aspektami funkcjonowania strony.
Dzieje się!
  • 1 500 zł miesięcznie
  • 1 495 zł brakuje
0%
Po odliczeniu prowizji dla operatorów płatności, prowizji dla serwisu Patronie, wartości należnego podatku od wpłat Patronów oraz wartości "zaplecza technicznego" oto pojawia się kwota pozwalająca na prowadzenie nieskrępowanych działań związanych z tworzeniem Bropedii przez jedną godzinę dziennie. To przełomowa chwila i duży krok w przód!
Bropediotekarz
  • 4 500 zł miesięcznie
  • 4 495 zł brakuje
0%
Osiągnięcie tej kwoty oznaczałoby, że po odliczeniu wszystkich opłat i prowizji powstało coś w rodzaju równowartości etatu, a tworzenie Bropedii stało się pełnoprawnym zawodem, za który udaje się pobierać formalne wynagrodzenie :)
Sky is no limit ;)
  • 9 000 zł miesięcznie
  • 8 995 zł brakuje
0%
Spokojnie - ten cel został stworzony tylko do pobudzenia wyobraźni ;)

Czy jest to kwota, która umożliwiłaby regularne wyprawy do browarów i zbieranie materiałów oraz tworzenie relacji wideo bezpośrednio w terenie? Czy dałaby szansę na stworzenie budżetu, który pozwoliłby na coroczne organizowanie weekendowych zjazdów Patronów w okolicznościach przyrody z atrakcjami i wspólnym biesiadowaniem przy piwie? Kwota raczej nierealna do osiągnięcia, ale myślę, że tak :)

Dołącz do grona Patronów!

Wesprzyj działalność Autora Bropedia już teraz!

Zostań Patronem

Najnowsi Patroni

Anonimowy patron
5 zł

Chcielibyśmy Cię poinformować o ryzykach, związanych z Twoim zaangażowaniem finansowym. Przekazując środki na realizację pasji Twojego ulubionego Twórcy prosimy, abyś wziął/wzięła pod uwagę kilka kwestii.