Podaruj znajomemu subskrypcję Autora Bropedia w formie kuponu podarunkowego.
Zobacz jak działają kuponyCo umożliwi wsparcie na PATRONITE?
Wsparcie Patronów pozwoli na stworzenie, utrzymanie i rozwijanie strony internetowej BROPEDIA.PL zmierzającej do opisania około 300 współczesnych, polskich browarów stacjonarnych i 100 browarów kontraktowych.
W jaki sposób browary będą prezentowane na stronie?
Każdy browar będzie posiadał swoją własną podstronę, na której znajdą się materiały graficzne, zdjęciowe i filmowe prezentujące te browary.
Czy BROPEDIA.PL będzie rozpoczynała zbieranie materiałów od zera?
Nie. Przez dwa lata przed założeniem strony internetowej Bropedia funkcjonowała na instagramowym profilu ProPiwo (instagram.com/propiwo). Przez ten czas udało się zebrać dziesiątki materiałów dotyczących różnych browarów. Dzięki nim strona internetowa już w dniu startu będzie posiadała spory zasób treści. Kolejne materiały nadal będą tworzone na Instagramie i sukcesywnie archiwizowane na stronie internetowej.
Jakie konkretnie materiały znajdą się na podstronach browarów?
Na Instagramie ProPiwo opisy browarów są prezentowane w postaci prostych infografik #bropediapropiwo, zawierających podstawowe informacje o browarach (patrz niżej). Taka sama forma zostanie zastosowana na podstronach browarów. Oprócz infografik pojawią się również zdjęcia osób związanych z browarami #ktobro, wywiady wideo z tymi osobami #propiwonews, zdjęcia i filmy związane z browarami #takiebrowary #garybrowary oraz inne spersonalizowane treści dedykowane konkretnym browarom.
Czy browary będą musiały zapłacić, aby materiały z nimi związane zostały umieszczane na stronie?
Nie. Bropedia jest projektem społeczno-kulturalo-edukacyjnym i nie będzie wymagała opłat za takie treści jak infografiki o browarach, zdjęcia osób z browarów, wywiady wideo z osobami z browarów, proste zdjęcia i filmy z browarów. Główne wsparcie finansowe służące rozwojowi Bropedii będzie pochodziło z Patronite, czyli z dobrowolnych wpłat indywidualnych wspierających lub browarów, które zechcą wesprzeć taką inicjatywę.
Dodatkową opcją mogą być płatne projekty premium realizowane na Instagramie ProPiwo, takie jak klipy #beerartpropiwo, sponsorowane wydania #piwowmagazynie i inne spersonalizowane treści. Nie są one wymagane do funkcjonowania Bropedii, ale jeśli browar zamówi dowolne, płatne rodzaje materiałów, one również znajdą się na jego podstronie.
Inicjatywa wystartowała 29 września 2022 roku na instagramowym profilu ProPiwo, serwisie dokumentującym różne płaszczyzny współczesnej kultury piwnej. Bropedia jest jednym z kilku realizowanych tam cykli, a jej zadaniem jest zbieranie rozproszonych w prasie i internecie informacji o polskich browarach. Zebrane informacje ostatecznie weryfikowane są bezpośrednio podczas rozmów z browarami, a następnie przedstawiane w postaci przejrzystych infografik. Dzięki Bropedii można poznać całe spektrum browarów - od kameralnych brew pubów, przez małe i większe browary klasyczne, rzemieślnicze, restauracyjne, regionalne, aż po browary koncernowe.
Idea Bropedii została rozszerzona, a Ty masz możliwość wspierania jej tutaj, na Patronite. Aktualna ilość zgromadzonych materiałów pozwala na to, aby Bropedia wyszła poza ramy Instagrama i stała się niezależnym bytem, posiadającym własną stronę internetową z intuicyjnym systemem wyszukiwania i przeglądania informacji o browarach.
Do tej pory powstało ponad 70 infografik zawierających takie wzmianki jak:
- nazwa browaru
- znak graficzny browaru
- data powstania
- nazwisko piwowara
- nazwisko lub nazwa właściciela
- przykłady stosowanego wzornictwa opakowań
- poglądowa mapa z zaznaczoną lokalizacją browaru (browary stacjonarne)
- wielkość i producent warzelni (browary stacjonarne)
- wielkość leżakowni (browary stacjonarne)
- rodzaj pasteryzacji (browary stacjonarne)
- itp.
Pod adresem BROPEDIA.PL zostały rozpoczęte prace nad stworzeniem indeksu opisującego około 400 współcześnie działających browarów. Każdy browar będzie posiadał swoją własną podstronę, na której zostanie umieszczona jego infografika. Aktualnie istnieje ponad 70 gotowych i zweryfikowanych infografik. Trwają aktywne działania zmierzające do tworzenia kolejnych.
Oprócz infografik o browarach, na stronie znajdą się inne materiały pochodzące z Instagrama ProPiwo, takie jak:
#KtoBro - galeria ludzi ze świata piwa, w której prezentowani są piwowarzy, właściciele browarów i osoby związane z kulturą piwa
#ProPiwoNews - wywiady z osobami związanymi z browarami
#TakieBrowary - fotorelacje z odwiedzanych browarów
#GaryBrowary - krótkie filmy edukacyjne pokazujące sprzęty w konkretnych browarach
Opcjonalnie:
#ProPiwoBeerArt - krótkie, artystyczne klipy prezentujące wzornictwo opakowań
#PIWOwMagazynie - instagramowy magazyn poruszający tematy okołopiwne
Wiele z powyższych materiałów już istnieje, wszystkie z nich zostaną przypisane do właściwych podstron dedykowanych konkretnym browarom. Dzięki temu każda podstrona będzie obfitowała w bogaty zbiór różnorodnych materiałów graficznych, zdjęciowych i filmowych.
Aby uatrakcyjnić formę przekazu, podstrony w pierwotnej postaci będą przypominały pusty album na naklejki (coś w rodzaju albumu na naklejki z piłkarzami), a każdy rodzaj zebranego materiału o browarze trafi we właściwe miejsce w układzie strony.
Podsumowując - wsparcie Patronów ma umożliwić:
- zebranie środków na stworzenie i utrzymanie strony internetowej BROPEDIA.PL, na której zostaną umieszczone infografiki z browarami i inne materiały dotyczące browarów
- prowadzenie dalszych działań polegających na docieraniu do kolejnych browarów i realizacji różnego typu materiałów graficznych, zdjęciowych i filmowych
- zebranie zaplecza finansowego umożliwiającego realizowanie nowych autorskich projektów
Pomóż w utrwaleniu współczesnej, polskiej kultury piwnej. Stwórzmy razem stronę, która będzie wizytówką polskiego browarnictwa dla obecnych i przyszłych pokoleń.
Każdy z Patronów, niezależnie od wybranego progu wsparcia i czasu trwania wsparcia otrzyma na zawsze symboliczną KARTĘ CZYTELNIKA BROPEDII w formie pliku graficznego. Na tym etapie realizacji projektu karta będzie prowadziła do indywidualnej, społecznościowej strony Patrona (kod QR), na której Patron będzie mógł (ale niekoniecznie) umieścić jedno zdanie i jeden dowolny link, którymi przywita się ze społecznością Bropedii i resztą internetu. Prawdopodobnie w przyszłości zwiększy się zakres tej funkcjonalności, ale jest za wcześnie, aby o tym teraz mówić :)
Chcielibyśmy Cię poinformować o ryzykach, związanych z Twoim zaangażowaniem finansowym. Przekazując środki na realizację pasji Twojego ulubionego Twórcy prosimy, abyś wziął/wzięła pod uwagę kilka kwestii.