Podaruj znajomemu subskrypcję Autora Fractal Ensemble w formie kuponu podarunkowego.
Zobacz jak działają kuponyGramy ze sobą już kilka lat. W tym czasie można nas było usłyszeć na różnych scenach i festiwalach - m.in. w ramach cyklu "Środa Młodych" w NOSPR, na XVI Tarnogórskich Wieczorach Muzyki Organowej i Kameralnej czy na Festiwalu Cichej Muzyki w Toruniu.
W skład zespołu wchodzą instrumentalistki - Julia Obrębowska-Borek (flet), Anna Wiśniewska (klawesyn), oraz śpiewak, tenor - Karol Bulanda.
Julia Obrębowska-Borek
Absolwentka Akademii Muzycznej im. K. Szymanowskiego w Katowicach, flet poprzeczny (prof. Stanisław Michalik, dr Łukasz Zimnik) i Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy, klasa fletu traverso (Michael Schmidt-Casdorff). Obecnie nauczyciel fletu w PSM I i II stopnia w Chorzowie. Jako muzyk sesyjny współpracuje m.in. z: Filharmonią Opolską, Orkiestrą Kameralną Miasta Tychy – AUKSO, Sinfoniettą Cracovią, Filharmonią Częstochowską, Teatrem Rozrywki w Chorzowie. Od marca 2015 roku jest członkiem Barokowej Orkiestry Akademii Operowej przy Operze Narodowej. Swoje umiejętności doskonaliła pod okiem takich profesorów jak: Michael Schmidt-Casdorff, Jadwiga Kotnowska, Andrea Lieberknecht, Linde Brunmayr Tutz, Michael Martin Kofler.
Anna Wiśniewska
Ukończyła studia magisterskie w klasie klawesynu prof. Marka Toporowskiego na Akademii Muzycznej w Katowicach oraz uzyskała tytuł magistra na Politechnice Śląskiej w Gliwicach. Jest absolwentką studiów podyplomowych o kierunku kameralistyka (AM Katowice). Swoje umiejętności doskonaliła na kursach u takich pedagogów jak Barbara Willi, Therese de Goede, Gerhard Gnann, Elżbieta Stefańska, Lilianna Stawarz. Z powodzeniem łączy działalność naukową i artystyczną. Jest autorką artykułu pt. "Podziały interwałów przy użyciu metod geometrii wykreślnej oraz systemu mechanicznego w traktatach Le istitutioni harmoniche oraz Sopplimenti musicali Gioseffa Zarlino" wydanym w "Notesie Muzycznym" -półroczniku o profilu naukowo-artystycznym wydawanym od 2014 roku przez Wydział Wykonawstwa Instrumentalnego Akademii Muzycznej w Łodzi. Obecnie pracuje jako inżynier oraz prowadzi działalność koncertową.
Karol Bulanda
Absolwent Teorii Muzyki Akademii Muzycznej w Katowicach. Pracuje jako artysta chóru Filharmonii Śląskiej w Katowicach oraz nauczyciel mianowany przedmiotów teoretycznych Państwowej Szkoły Muzycznej I i II st. im. G.Fitelberga w Chorzowie. Ponadto jest członkiem kameralnego zespołu wokalnego Cantus Floridus, z którym występował podczas wielu koncertów i festiwali. Do jego ważniejszych doświadczeń wokalnych należy zaliczyć współpracę z Teatro Lirico Giuseppe Verdi w Trieście jako artysta chóru, z Zespołem Śpiewaków Miasta Katowice Camerata Silesia, chórem festiwalowym Festiwalu Wratislavia Cantans, zespołem Polish Chamber Voices, a także z Zespołem Muzyki Dawnej „Diletto”, czy {oh!} Orkiestrą Historyczną (nagranie dwóch płyt w serii Muzyka Jasnogórska).
Jako solista występował podczas Gliwickiego Festiwalu Bachowskiego, Zabrzańskich Dni Muzyki Dawnej, Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Dawnej im. G.G.Gorczyckiego, a także wykonywał kilkukrotnie partie solowe na koncertach Filharmonii Śląskiej. Jednym z ważniejszych jego osiągnięć było przygotowanie i wykonanie partii Ewangelisty w Pasji wg św. Jana J.S.Bacha. Artysta wykonuje zarówno partie tenorowe jak i kontratenorowe, specjalizuje się w wykonawstwie muzyki renesansu i baroku.
ww
Chcielibyśmy Cię poinformować o ryzykach, związanych z Twoim zaangażowaniem finansowym. Przekazując środki na realizację pasji Twojego ulubionego Twórcy prosimy, abyś wziął/wzięła pod uwagę kilka kwestii.