Portale i gazety lokalne

W Patronite od 12.05.2020

Ranking Autorów

Miesięczne wsparcie: 2860

Liczba Patronów: 2757

Zostań Patronem
Kup na prezent
2 patronów
28 miesięcznie
3 722 łącznie
Media lokalne mają istotne znaczenie w życiu danej społeczności. Wielu z nas interesuje to, co dzieje się po sąsiedzku. Dzięki niezależność mediów lokalnych realizowana jest funkcja kontrolna wobec samorządów i rola rzecznika lokalnej społeczności. Dołącz do rozwijania mediów lokalnych w stolicy !

O Autorze

O tym, że prasa lokalna ma istotne znaczenie w życiu człowieka nie trzeba przekonywać. W końcu wielu z nas najbardziej interesuje to, co dzieje się najbliżej naszego miejsca zamieszkania. W związku z tym, zapraszamy Was do udziału w rozwoju lokalnych mediów. Każda dzielnica Warszawy, zasługuje na zbudowanie silnej lokalnej społeczności. Jednym z narzędzi do osiągnięcia tego celu są portale internetowe i magazyny, które są mocno zintegrowane z czytelnikami i systematycznie docierają z informacjami do mieszkańców.

To nie jest zwykły projekt. Cztery lata temu, kiedy powstawał magazyn Gazeta Żoliborza i portal, niewielu wierzyło w jego powodzenie. Dziś jesteśmy najbardziej poczytnym, bezpłatnym magazynem na Żoliborzu i największym lokalnym portalem internetowym, który miesięcznie generuje blisko 40 000 odsłon i przyciąga blisko 20 000 osób.

To samo chcemy osiągnąć w innych dzielnicach i będzie to możliwe do zrobienia tylko z Wami!



 

Stale dążymy do rozwijania się i powołujemy nowe kanały dotarcia do naszych czytelników

Na przestrzeni lat włożyliśmy w projekt dużo serca, umiejętności i czasu, aby zrealizować marzenie o tworzeniu dzielnicowego portalu i gazety. Udowodniliśmy, że lokalne media mogą być opiniotwórcze, realnie wpływać na życie dzielnicy, być ważnym źródłem informacji dla mieszkańców, a także dobrym medium dla rozwoju lokalnych biznesów.

Mimo stale osiąganych sukcesów nie osiadamy na laurach i powołujemy do życia nowe formy dotarcia do naszych czytelników. Uruchomiliśmy Radio Żoliborz będące formą podcastów, których rozmówcami są dzielnicowi radni, żoliborscy społecznicy czy przedsiębiorcy. W naszym studiu gościliśmy również stołecznych urzędników takich jak Michał Olszewski i Justyna Glusman, którzy są zastępcami prezydenta Warszawy.

Na stołecznym rynku gazet lokalnych ograniczających się do przekazywania informacji z jednej dzielnicy, jesteśmy jedyną redakcją, która podjęła się stworzenia lokalnego radia.

Każda dzielnica z własnym portalem i gazetą

Mamy ambitne plany. Chcemy przekształcić się w redakcję z XXI wieku – wejść do kolejnych dzielnic, zbudować opiniotwórcze i bardzo duże portale internetowe poruszające tematykę lokalną, zbudować sieć portali i magazynów z większą dystrybucją, linią interwencyjną, dziennikarzami w terenie i biurem tworząc ogromny zasięg. Chcemy pisać więcej, wspierać inicjatywy mieszkańców i być tam gdzie jesteśmy potrzebni!

Najważniejsza jest dla nas misja społeczna. Chcemy aktywnie uczestniczyć w życiu i rozwoju dzielnic Warszawy, angażować się w organizację wydarzeń dla lokalnej społeczności, dać możliwość udziału dzieciom i młodzieży w warsztatach dziennikarskich oraz zorganizować lokalną grupę dziennikarską. Plany te jednak nie mogą być zrealizowane bez Waszego wsparcia. Warszawiacy – ręka do góry (a raczej do klikania), jeśli chcecie być częścią Gazety Żoliborza, Wilanowa, Białołęki, Bielan, i innych dzielnic!

Ludzie i historia

Od początku nie byliśmy i nie jesteśmy w tym sami. Mamy grono aktywnych czytelników i to od nich często wychodzą różne inicjatywy. Dlatego zdecydowaliśmy się na szukanie finansowania wśród naszej społeczności, dając każdemu wspierającemu możliwość wpływania na dobór tematów oraz współorganizację wydarzeń. Dla najbardziej zaangażowanych – uczestnictwo w codziennym życiu redakcji!

W redakcji mamy wspaniały zespół:

Mateusz Durlik - redaktor naczelny magazynu Gazeta Żoliborza. Słynie z błyskotliwych i ciekawie opisujących rzeczywistość felietonów, które są źródłem wielu dyskusji wśród żoliborzan,

Jakub Krysiak – redaktor naczelny portalu www.gazetazoliborza.pl, wszechstronny dziennikarz specjalizujący się w tematyce codziennej,

Karolina Kołodziejska – lokalna krytyczka kulinarna, recenzująca restauracje do sekcji Kuchnie świata,

Jarosław Uściński – piszący o ciekawostkach kulinarnych do sekcji Kuchnie świata,

Bartek Wancerz  – ekspert od spraw historycznych związanych z Żoliborzem i nie tylko, pisze do sekcji Historia,

Małgorzata Buczkowska – prawniczka, pisząca do sekcji Prawo,

Anna Szymańska – psycholog, pisząca do sekcji Psychologia, 

Michał Bigoraj – redaktor, piszący do sekcji muzycznej i kulturalno-sportowej, która pojawia się u nas periodycznie, dodatkowo poszukujący nowych klientów,

Alina Piekarz – korektorka i copywriterka,

Paweł Żurawski – skład i kwestie graficzne.

Projekt ma szansę rozprzestrzenić się na całą Warszawę. Widzimy uzasadnioną potrzebę stworzenia podobnych tytułów w innych dzielnicach. Rozpoczęliśmy już rozmowy w tej sprawie, chcemy powiększyć zespól. 

Nasze doświadczenie - od magazynu do portalu

Gazeta Żoliborza w chwili swojego debiutu była dostępna jedynie jako czasopismo. Do dnia dzisiejszego z powodzeniem wydawana jest w postaci drukowanego na wysokiej jakości papierze miesięcznika. Prowadzimy również stronę internetową działającą jako portal newsowy. Mamy grono stałych czytelników zarówno wersji papierowej, którą czyta blisko 34 000 osób każdego miesiąca, jak i online. Portal www.gazetazoliborza.pl generuje ponad 40 000 odsłon każdego miesiąca, tworzymy na jego łamach średnio 80 artykułów każdego miesiąca. 
 

W miesięczniku znajdziecie informacje dotyczące codziennego funkcjonowania Żoliborza, jego historii, ludzi, którzy pracują dla dobra naszej dzielnicy, nowych miejsc, inwestycji, ciekawych wydarzeń. Poruszamy ważne tematy również w skali ogólnopolskiej. Prezentujemy ciekawe kulinarnie miejsca Żoliborza. Na łamach Gazety Żoliborza rozmawialiśmy m.in. z: Muńkiem Staszczykiem - piosenkarzem i liderem zespołu T.Love, Rafałem Trzaskowskim - prezydentem Warszawy, Pawłem Michalcem - burmistrzem Żoliborza, Dorotą Łobodą - radną miejską, Ewą Brodnicką - mistrzynią świata w boksie, Robertem Górskim - założycielem Kabaretu Moralnego Niepokoju i Prezesem w serialu „Ucho Prezesa”, czy Gają i Jakubem Kuroniami związanymi od zawsze z Żoliborzem. Gazeta Żoliborza jest często cytowana przez mieszkańców i inne portale. Jest również patronem wielu lokalnych instytucji (np. Kina Wisła czy Muzeum Niepodległości).

O czym przeczytacie w Gazecie Żoliborza?

Gazeta składa się z kilku sekcji tematycznych:

Ludzie Żoliborza – sekcja poświęcona ludziom, którzy na co dzień przyczyniają się do rozwoju dzielnicy lub zwiększania jej rozpoznawalności,

Miasto Żoliborz – sekcja poświęcona tematyce Żoliborza, nowym inwestycjom, zieleni, itp.,

Kuchnie Świata – sekcja poświęcona kulinarnemu życiu na Żoliborzu; recenzje restauracji, rozmowy z szefami kuchni, poradniki kulinarne itp.,

Psychologia – sekcja poświęcona psychologicznym wsparciem życia codziennego, głównie związanej z dziećmi,

Prawo – sekcja poświęcona prawu, ale w jego użytkowej części, np. co zrobić kiedy sąsiad z góry rzuca nam do ogródka niedopałki po papierosach lub jak zgodnie z prawem przewieźć na urlop rowery,

Historia – sekcja poświęcona historii Żoliborza,

Sportowy Żoliborz - przyglądamy się sportowemu życiu dzielnicy,

Kulturalny Żoliborz - wszystko co związane z życiem kulturalnym Żoliborza. 

Nasze artykuły dostępne są na stronie www.gazetazoliborza.pl 

 

Nasza misja - angażować w rozwój dzielnicy i dostarczać wartościowych treści.

Naszą misją jest być blisko mieszkańców i oferować wartościowe merytorycznie treści. Portale i gazety lokalne, takie jak nasza, spełniają bardzo ważną, na obszarze sub lokalnym, funkcję społeczną – angażują świadomych obywateli w rozwój dzielnicy, kreują lokalny patriotyzm i pokazują, w jaki sposób tworzyć prawdziwą więź między redakcją a czytelnikiem, opartą na zaufaniu, ale przede wszystkim uzupełniają naszą wiedzę na temat tego, co dzieje się w dzielnicy. Od kilku lat pokazujemy, że w dobie mediów ogólnopolskich, portal czy gazeta lokalna, jest ważnym źródłem informacji dla mieszkańców i niezbędnym elementem ich codziennego funkcjonowania.

Wierzymy w siłę lokalnej społeczności i dzięki Waszemu wsparciu i z Waszym udziałem chcielibyśmy budować siłę i skalę naszego medium przy równoczesnym zachowaniu niezależności lokalnej gazety.

Liczymy, że nasz rozwój przyczyni się do zmian na lepsze w dzielnicach, w których podejmiemy się tworzenia lokalnego medium. Media mają ogromną moc sprawczą, dlatego mówi się, że są "czwartą władzą". Z Waszym wsparciem, możemy skuteczniej nagłaśniać lokalne sprawy, debatować o problemach, przeciwstawiać się zmianom na niekorzyść mieszkańców, działać na rzecz osób starszych, organizować wydarzenia dla dzieci, rodzin, przypominać o ważnych historycznych miejscach i postaciach z dzielnicy, a także współorganizować ciekawe warsztaty, sadzić drzewa i wiele innych.

Gazeta rozpowszechnia informacje o ciekawych wydarzeniach w dzielnicy, m.in. jako ich patron, wspiera przedsiębiorców, nagłaśnia ważne sprawy – przykładem może być uratowanie Prochowni Żoliborz. Po nagłośnieniu tematu i silnej presji społecznej, udało się utrzymać ją w obecnym kształcie, a to tylko jeden z wielu przykładów tego, jak Gazeta służy mieszkańcom i jak gazety w innych dzielnicach mogą wspierać lokalną społeczność.
 

Czego potrzebujemy by osiągnąć nasz wspólny cel?

Naszym celem jest rozwój. Aspirujemy do bycia grupą dużych, niezależnych portali internetowych i magazynów w każdej dzielnicy Warszawy. Aby to się udało, musimy wspiąć się na kilka szczytów. Wierzymy, że z Waszą pomocą, każdy kolejny będzie łatwiejszy i uda nam się sięgnąć marzeń. Każda wyprawa wymaga wsparcia sponsorów i odpowiedniego zaplecza. Mamy nadzieję, że przejdziecie z nami przez niejedną górę.

 


Ryzyko
Ryzyka - o czym należy pamiętać?

Chcielibyśmy Cię poinformować o ryzykach, związanych z Twoim zaangażowaniem finansowym. Przekazując środki na realizację pasji Twojego ulubionego Twórcy prosimy, abyś wziął/wzięła pod uwagę:

  • Ryzyko związane z tym, że Autor może nie zrealizować swoich celów (np. nie zbierze odpowiedniej kwoty, która pozwoli mu na realizację zamierzeń).
  • Ryzyko związane z tym, że Autor może nie zrealizować nagród, opisanych w progach (np. wysłanie pocztówki).
  • Autor może zmienić charakter swojej działalności, co może sprawić, że zmieni się Twój sentyment w stosunku do niego/niej (ludzie się zmieniają).
W jaki sposób Patronite stara się minimalizować te ryzyka:
  • Patronite weryfikuje tożsamość każdego z Twórców, zanim pozwoli na wpłacanie pieniędzy na jego cel. Zabezpieczamy także progi, które zostały wykupione przez Patronów - ich edycja jest możliwa jedynie po uzyskaniu zgody administratora serwisu.
  • W sytuacjach spornych działamy jak mediator między Twórcą a Patronem.
  • Monitorujemy działalność Autorów, zarejestrowanych na Patronite, starając się w jak najszerszym stopniu zapobiegać wystąpieniu czynników ryzyka, o których wspominamy powyżej.
  • Uruchomiliśmy specjalny formularz zgłoszeń nadużycia - mamy również aktywnie działającą grupę wsparcia Autorów, która pomaga nam w walce z ewentualnymi nadużyciami.

Jednak zanim zdecydujesz się na wsparcie Autora, weź pod uwagę, że w przypadkach spornych ewentualny zwrot pieniędzy może być obarczony znacznym ryzykiem.

Zgłoś użytkownika
Zostań Patronem
Kup na prezent
Najnowsi Patroni
Przemek Zawadzki
Przemek Zawadzki
Próg: 21 zł
Karolina Kołodziejska
Karolina Kołodziejska
Próg: 7 zł
Anonimowy patron
Próg: 7 zł