Jak regenerować zużyte slidery?

Obrazek posta

Ceny aktualnie dostępnych na rynku sliderów wahają się w granicach 100-200PLN. To dużo i nie. Osoby jeżdżące sporadycznie nie odczują tego finansowo ale już w przypadku gdy, technikę jazdy na kolanie trenujemy regularnie i często, może to stanowić problem.

Zauważyłem, że w przypadku Kuby slidery zużywały się najbardziej na pierwszych treningach, jak zaczął dotykać kolanem asfaltu. W tym czasie  działała jeszcze „chemia”, cieszył się i bawił -  nie dbając o pozycję, dociskał mocno kolano, z czasem nabrał wprawy i zmniejszył docisk, ale z racji większej ilości treningów nie dało się uniknąć zużycia. Zacząłem się zastanawiać co zrobić żeby slidery starczały na dłużej i wydaje mi się, że znalazłem rozwiązanie, a oto pomysł:

 

Co będziemy potrzebować:

  • stare zużyte slidery - zakładam że mają dobre rzepy, nie dopuszczajmy do zużywania się rzepów
  • drewniany trzonek do łopaty (dostępny za jakieś 10-15pln w sklepach ogrodniczych, marketach budowlanych itp.)
  • piłka  do drewna - zwykła "nożówka", wyżynarka itp.
  • pistolet do klejenia na gorąco (dostępny w marketach budowlanych, często w pakiecie z klejem )
  • klej do pistoletu - najlepiej uniwersalny (dostępny w marketach budowlanych)
  • środek do czyszczenia - np aceton

 

 

Przywracamy do życia slidery w dwóch krokach:

 

1. Przygotowujemy slidery

  • tniemy trzonek na krążki na grubość 10-15mm
  • ilość krążków przypadających na jeden slider zależna jest od rozmiarów krążka i samego slidera
  • czyścimy powierzchnię krążków np. acetonem
  • czyścimy powierzchnię sliderów, miejsce na które będziemy nanosić klej

2. Proces klejenia

  • nanosimy pistoletem klej na miejsce, w którym mamy przykleić krążek
  • szybko przykładamy krążek i mocno dociskamy
  • starajmy się nie przesadzić z klejem, dobrze żeby trochę jego wyszło poza krążek
  • dociskamy 10-15 sekund
  • na koniec nanosimy klej po obwodzie krążka
  • podobnie postępujemy dla kolejnych krążków

Tak przygotowane slidery powinny nam wystarczyć na kilka treningów, czasami może się zdarzyć, że odpadnie jeden z krążków, spróbujmy wtedy powtórzyć czynności bardziej precyzyjnie, ewentualnie poeksperymentujmy z innymi klejami. Dodam jeszcze, że przeprowadzałem próby z krążkami ze specjalnych tworzyw sztucznych o niskiem współczynniku tarcia i odpowiedniej ścieralności.  Według mnie zużycie postępuje podobnie jak w przypadku krążków drewnianych ale napewno jest to droższe rozwiązanie. 

Z czasem gdy krążki nam się już zużyją, będziemy chcieli przykleić nowe. Stary klej bez większych problemów usuwa się płaskim śrubokrętem i kombinerkami,  nie zapomnijmy o dobrym przygotowaniu powierzchni i oczyszczeniu acetonem.

Jeszcze mały trick, to rozwiązanie z powodzeniem możemy rownież stosować na podeszwach butów motocyklowych, jeżeli jeździmy klasyczną techniką supermoto, a szczególnie na śliskich nawierzchniach np. w krytych halach.

 

 

Zobacz również

V Runda Pucharu Polski - Stary Kisielin
Działo się w Bydgoszczy
Jedziemy na IV rundę Pucharu Polski Pitbike

Komentarze (2)

Trwa ładowanie...