Teatr Przypadków Feralnych

W Patronite od 24.06.2021

Ranking Autorów

Miesięczne wsparcie: 2142

Liczba Patronów: 2145

Zostań Patronem
2 patronów
40 miesięcznie
190 łącznie
To tylko ponury chory absurd.

O Autorze

Historia Teatr Przypadków Feralnych to najsmętniejszy dramat, jaki kiedykolwiek opowiedziano, napisano czy rozegrano. Tragiczne dzieje Hamleta czy nieszczęsne dylematy Antygony, to nic w porównaniu z zatrważającym pasmem pecha prześladującym nasze teatralne projekty. Od maja 2018 (od 2021 już jako Fundacja) zmagamy się z ciągłymi trudnościami, realizując spektakle utrzymane w konwencji teatru absurdu. 

Jednak dlaczego absurdu?

Na decyzji zaważyła chyba nasza skłonność do autodestrukcji – jesteśmy pewni, że nie chcesz uczestniczyć w dramatycznych poszukiwaniach prawdy o ludziach, i postępie i pływających listonoszach, i obłąkanych cesarzach, i grach planszowych, a czasami o zepsuciu całego społeczeństwa.

Jesteśmy tu dla zabawy i nie traktujcie nas poważnie.

Nie warto.

 

Przez trzy lata feralnej działalności zrealizowaliśmy następujące tytuły:

1. Teoria karuzeli (2018)

Absurdystyczny dramat z rodzinną hańbą w roli głównej, czyli smętna opowieść, o pewnym Beniaminie, który przeżył w dzieciństwie traumę. Od tej pory w bohaterze rozwijały się trzy osobowości, a każda bardziej groteskowa od poprzedniej. Coś musiało tam eksplodować - i eksplodowało.

teoria karuzeli

2. Sorry Kaligula (2019)

Jak myślicie, czy spektakl może być równocześnie escape roomem? Spektaklem "Sorry Kaligula" na podstawie dramatu Alberta Camusa udowodniliśmy, że tak.  W spektaklu widzowie mieli możliwość wybrać, czy chcą należeć do grupy spiskowców, czy zwolenników rzymskiego cesarza. W związku z dokonanym wyborem oglądali wybrane sceny, gdyż spektakl rozgrywał się symultanicznie w różnych miejscach. Do tego całość utrzymana w klimacie antyczne, szalonej uczty. Na coś takiego tylko my mogliśmy wpaść.

sorry kaligula

3. Na pełnym morzu (2019)

Sławomir Mrożek to mistrz absurdu. My do jego nonsensów dodaliśmy nasze - historia trzech rozbitków uwięzionych na tratwie posłużyła jako pretekst do opowiedzenia o najbrutalniejszych mechanizmach współczesnego świata. W spektaklu przewijają się wątki feministyczne i polityczne, jednak wciąż na pierwszym miejscu stawiamy widza, któremu (chociażby z przyczyny wynagrodzenia przykrości obcowania z naszą instytucją) należy się odrobina śmiechu i dobrej zabawy.

Na pełnym morzu

 

4. Uni (2019) - teatralna antyutopia. Niektórzy mówią, że to czarna komedia. Inni, że futurystyczna makabreska. Jeszcze kolejni, że to teatralne "Czarne lustro". Zabieramy widza do świata pozbawionego wyborów, gdzie każdy aspekt życia uregulowany jest przez właściwy paragraf. W nowym społeczeństwie jednostkę od urodzenia przypisano do pełnienia odpowiedniej funkcji społecznej - a niewywiązywanie się z obowiązków skutkowało likwidacją (czy jak niektórzy staromodnie mawiali - uśmierceniem). Niczym nie należy się jednak martwić, gdyż nad właściwym kierunkiem rozwoju czuwa Wjelka Una. Która jest wieczna. Niezniszczalna. Nieomylna. No, chyba że przyjdą Uni.

 

uni

5. Przemiana (2019)

Gregor obudził się nie w swoim ciele. Za chwilę przyjdzie zapytać o niego ktoś z firmy, ale do tego czasu trzeba znaleźć jakieś rozwiązanie. Witajcie w domu identycznych poranków, w którym  Kafka spotyka Kane, kanapa staje się jedynym ratunkiem, a świt uparcie nie nadchodzi.

przemiana

6. Tod i Trauma (2020)

Tym razem zainspirował nas świat słowiańskich mitów. "Tod i Trauma" to monodram, w którym umarli bogowie powracają pod współczesnymi imionami, Śmierć zmienia się w Dolę, a trumna w kołyskę. Wszystko po to, by choć na chwilę zrozumieć – i znów zapomnieć. Kim jesteśmy? W końcu nikt nas nie pytał o zdanie. 

Tod i Trauma

7. Torba (2020)

„Torba” Kōbō Abe to inscenizacja prapremiera dramatu japońskiego pisarza znanego w Polsce głównie ze swojej działalności prozatorskiej. Główną osią dramatu jest próba otwarcia tytułowej torby – z tym zadaniem mierzą się świeżo upieczona mężatka oraz jej przyjaciółka. Zapewne nie byłoby w powyższym nic dziwnego gdyby nie fakt, że dochodzą z niej tajemnicze odgłosy, a samą torbę gra… mężczyzna. W spektaklu zawarliśmy nawiązania do szeroko pojętej kultury japońskiej – m. in. do Teatru No, animowanych filmów studia Ghibli oraz różnego rodzaju muzyki japońskiej, na wszystko patrzyliśmy jedna z naszej smętnej, europejskiej perspektywy. Przy naszym pechu i tak zaraz wyczailibyście podstęp.

Torba

8. Teatrzyk Zielona Gęś (2020-2021)

Pandemia Covid-19 zmusiła nas do przerwania naszej działalności teatralnej. Dosyć szybko znaleźliśmy substytut spektakli - zaczęliśmy męczyć naszych widzów regularnie wrzucanymi animacjami opartymi na tekstach Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego. Dotychczas powstało 11 filmów dostępnych na naszych Social Mediach. A wcale nie zamierzamy na tym kończyć.

9. Na pełnym morzu (2021)

Wznowiliśmy "Na pełnym morzu" Mrożka. Jest cały czas w naszym repertuarze i chyba całkiem podoba się publiczności. Najbliższe spektakle 03 i 17 października!

10. Uni

Po dwóch latach wracamy z naszym "Czarnym lustrem", z naszym Georgem Orwellem, z naszą czarną antyutopią. Mimo wszystko może być całkiem zabawnie - w końcu nas nie można traktować na serio.  

Nie przychodźcie na wznowienie naszego spektaklu z 2019 roku. Nie chcecie widzieć tego, co z nim zrobiliśmy. Nie chcecie wpaść do Klubu Pod Jaszczurami 19 ani 26 września. Lepiej trzymajcie się z daleka. No, chyba że jednak trochę nas polubiliście. Wtedy nie mamy nic przeciwko bliższemu zaznajomieniu live ;)


Ryzyko
Ryzyka - o czym należy pamiętać?

Chcielibyśmy Cię poinformować o ryzykach, związanych z Twoim zaangażowaniem finansowym. Przekazując środki na realizację pasji Twojego ulubionego Twórcy prosimy, abyś wziął/wzięła pod uwagę:

  • Ryzyko związane z tym, że Autor może nie zrealizować swoich celów (np. nie zbierze odpowiedniej kwoty, która pozwoli mu na realizację zamierzeń).
  • Ryzyko związane z tym, że Autor może nie zrealizować nagród, opisanych w progach (np. wysłanie pocztówki).
  • Autor może zmienić charakter swojej działalności, co może sprawić, że zmieni się Twój sentyment w stosunku do niego/niej (ludzie się zmieniają).
W jaki sposób Patronite stara się minimalizować te ryzyka:
  • Patronite weryfikuje tożsamość każdego z Twórców, zanim pozwoli na wpłacanie pieniędzy na jego cel. Zabezpieczamy także progi, które zostały wykupione przez Patronów - ich edycja jest możliwa jedynie po uzyskaniu zgody administratora serwisu.
  • W sytuacjach spornych działamy jak mediator między Twórcą a Patronem.
  • Monitorujemy działalność Autorów, zarejestrowanych na Patronite, starając się w jak najszerszym stopniu zapobiegać wystąpieniu czynników ryzyka, o których wspominamy powyżej.
  • Uruchomiliśmy specjalny formularz zgłoszeń nadużycia - mamy również aktywnie działającą grupę wsparcia Autorów, która pomaga nam w walce z ewentualnymi nadużyciami.

Jednak zanim zdecydujesz się na wsparcie Autora, weź pod uwagę, że w przypadkach spornych ewentualny zwrot pieniędzy może być obarczony znacznym ryzykiem.

Zgłoś użytkownika
Zostań Patronem
Najnowsi Patroni
Bogusława Mazurkiewicz-Banyś
Bogusława Mazurkiewicz-Banyś
Próg: 30 zł
Jakub Cisło
Jakub Cisło
Próg: 10 zł