Klub Sympatyków Kolei we Wrocławiu
Progi wsparcia
Dziękujemy - my i nasze zabytki! To drobny, ale konkretny i bardzo dla nas ważny dowód zaufania do tego co robimy. Umocni nas to w dalszym dążeniu do osiągania naszych celów.
Dziękujemy - my i nasze zabytki! Nie zmarnujemy żadnej złotówki z tych 10 :)
Otrzymujesz zestaw naszych małych magnesów - 5 sztuk do wyboru. Możesz z nich ułożyć swój własny skład.
Wspieraj nas przez minimum 6 miesięcy aby otrzymać profity tego progu.
Dziękujemy - my i nasze zabytki!
Patronom na tym progu oferujemy:
- Darmowy kalendarz klubu (najczęściej robimy w formacie 32x34cm) na każdy kolejny rok podczas trwania patronatu.
Patronom z tego progu przysługują profity z wszystkich niższych progów.
Wspieraj nas przez minimum 6 miesięcy aby otrzymać profity tego progu. Kalendarze na każdy rok są dostępne od września roku poprzedzającego do końca stycznia roku bieżącego. Potem do wyczerpania zapasów.
Dziękujemy - my i nasze zabytki!
Patronom na tym progu oferujemy:
- Dostęp do tajnej grupy KSK Wrocław na Messengerze, a na niej niepublikowane szerzej szczegóły z napraw, w tym zdjęcia, informacje o specjalnych przejazdach technicznych, podsyłach naszych składów retro na imprezy. Częstotliwość uzależniona od intensywności prac - zwykle raz na tydzień.
- raz w roku kalendarzowym darmowy dostęp dla 2 osób na wybrany przejazd po węźle wrocławskim, realizowany przez klub - do wykorzystania po wcześniejszym ustaleniu daty i konkretnego kursu - musimy zarezerwować miejsca
- raz w roku kalendarzowym darmowy dostęp dla 2 osób na wybrany przejazd po Dolnym Śląsku lub całodniową imprezę fotograficzną, realizowane przez klub - do wykorzystania po wcześniejszym ustaleniu daty i konkretnego kursu - musimy zarezerwować miejsca
Bilety na przejazdy można wykorzystywać w dowolnej konfiguracji (np. 1 przejazd dla 2 osób, lub 2 przejazdy dla 1 osoby), w dowolnych terminach prowadzonych przez Klub pociągów w roku kalendarzowym
Patronom z tego progu przysługują profity z wszystkich niższych progów.
Wspieraj nas przez minimum 6 miesięcy aby otrzymać profity tego progu.
Dziękujemy - my i nasze zabytki!
Patronom na tym progu oferujemy:
- raz w roku kalendarzowym darmowy wstęp dla 3 osób (z poprzednim poziomem - razem 5 osób) na wybrany przejazd specjalny po węźle wrocławskim, prowadzony przez Klub - do wykorzystania po wcześniejszym ustaleniu daty i konkretnego kursu - musimy zarezerwować miejsca
- raz w roku kalendarzowym darmowy dostęp dla 2 osób (razem z poprzednim poziomem - 4 osoby) na wybrany przejazd po Dolnym Śląsku lub całodniową imprezę fotograficzną, realizowane przez klub - do wykorzystania po wcześniejszym ustaleniu daty i konkretnego kursu - musimy zarezerwować miejsca
Bilety na przejazdy można wykorzystywać w dowolnej konfiguracji (np. 1 przejazd dla 2 osób, lub 2 przejazdy dla 1 osoby), w dowolnych terminach prowadzonych przez Klub pociągów w roku kalendarzowym
Patronom z tego progu przysługują profity z wszystkich niższych progów.
Wspieraj nas przez minimum 6 miesięcy aby otrzymać profity tego progu.
Dziękujemy - my i nasze zabytki!
Na tym progu chcemy odwdzięczyć się w następujące sposoby:
- plakat A2 z klubowymi lokomotywami w antyramie.
Ponadto w przypadku instytucji:
- jednorazowe Informacje w mediach społecznościowych i aktualnościach na stronie www o patronacie instytucji
- dołączenie loga instytucji do sekcji ‘wspierają nas’ na stronie www
(Jesteśmy także otwarci na inne możliwości).
W przypadku osoby prywatnej:
- dodanie do listy patronów na stronie www, oczywiście pod warunkiem wyrażenia zgody
Patronom z tego progu przysługują profity z wszystkich niższych progów.
Wspieraj nas przez minimum 6 miesięcy aby otrzymać profity tego progu.
Dziękujemy - my i nasze zabytki!
Patronom na tym progu oferujemy:
- raz w roku kalendarzowym pokaz prac przy naszej kolekcji wraz z Prezesem i klubowym przewodnikiem
- możliwość rozszerzonego zwiedzania taboru podczas naszych oficjalnych wystaw - np. wejście do kabin taboru jeszcze ogólnie niedostępnego (tak jak np. SU45-079 podczas wystawy w 2021).
- klubową koszulkę (a na niej TKh05353 w porcie miejskim) w wybranym rozmiarze
- replikę tabliczki kotłowej z Warszawskich Zakładów Budowy Urządzeń Przemysłowych (taka jak na TKh05353), wykonaną w druku 3D z plastiku, z unikalnym numerem dla każdego patrona. Ten gadżet jest tylko i wyłącznie dla patronów!
Patronom z tego progu przysługują profity z wszystkich niższych progów.
Wspieraj nas przez minimum 6 miesięcy aby otrzymać profity tego progu.
Dziękujemy - my i nasze zabytki!
Jesteś prawdziwym mecenasem naszej działalności. W nagrodę w każdym roku kalendarzowym podczas trwania patronatu zabierzemy Cię na 1 wyjazd w naszym wagonie salonce.
Przykładowe wyjazdy: podsył na jakąś dalszą imprezę lub na transport nowych eksponatów.
Zobaczysz wtedy jak wygląda nasza działalność z bliska w czasie transportów, zabezpieczanie i konwojowanie zabytków. Będziesz też mieć okazję do wspólnego biesiadowania w naszym wagonowym salonie, przy stukocie kół, kolejowych filmach, a także możliwość ‘wiszenia’ na opuszczanym oknie przez długie godziny.
*termin realizacji będzie zależeć od naszego kalendarza tego typu przejazdów
Ponadto otrzymujesz każdy nowy gadżet klubu, który wydamy, zaraz po jego premierze.
Patronom z tego progu przysługują profity z wszystkich niższych progów.
Wspieraj nas przez minimum 6 miesięcy aby otrzymać profity tego progu.
Kup wsparcie na prezent!
Podaruj znajomemu subskrypcję Autora Klub Sympatyków Kolei we Wrocławiu w formie kuponu podarunkowego.
Zobacz jak działają kuponyObecnie Klub posiada usystematyzowaną kolekcję muzealną historycznego taboru kolejowego. W jej skład wchodzi obecnie 18 lokomotyw (m.in. lokomotywa parowa TKt48, lokomotywy spalinowe Ls40, SM41, SP42) oraz 95 wagonów osobowych i towarowych eksploatowanych w Polsce przez PKP, jak i wcześniej przez koleje niemieckie a zbudowanych w latach 1900–1970 przez wytwórnie pruskie i niemieckie oraz polskie na Dolnym Śląsku. Szczególne miejsce zajmują tu wagony zbudowane we Wrocławiu (LHW, a później Pafawag oraz ZNTK Wrocław). Większości z nich próżno szukać na współczesnych torach - pozostały na starych zdjęciach lub we wspomnieniach. Jesteśmy stowarzyszeniem, które obecnie posiada najwięcej czynnych eksponatów zabytkowego taboru kolejowego w Polsce.
Pełne zestawienie uratowanego przez nas taboru na naszej stronie: https://kskwroclaw.pl/nasz-tabor/
Klub we własnym zakresie dokonuje napraw, konserwacji i renowacji oraz zajmuje się utrzymaniem zabytkowych pojazdów kolejowych, dzięki czemu pozostałe eksponaty z klubowej kolekcji zostają przywrócone do muzealno-turystycznej eksploatacji spełniając te same wymogi co tabor użytkowany przez inne przedsiębiorstwa kolejowe w Polsce. Służą one do organizacji pociągów specjalnych na terenie Dolnego Śląska, można je również spotkać w produkcjach filmowych.
Dzięki wsparciu patronów chcielibyśmy wesprzeć poniższe aspekty naszej działalności:
-
koszty bieżących kosztów wynajmu torów dla przechowywania naszego zabytkowego taboru. W 2022 roku miesięczny koszt postoju naszych eksponatów to 2870zł. Opłacone faktury to mało efektowna rzecz... ale trzeba podkreślić, że "zjadają" one większość naszych przychodów (prowadzenie pociągów retro, sporadyczne nagrania filmowe). Mając te koszty pokryte, będziemy mogli skupić wszystkie nasze środki na zabytkowym taborze. Dokładając swoją cegiełkę wspierasz więc ich remont, może tak to brzmi lepiej? :)
-
zakup środków do konserwacji i remontów naszego taboru (farby, lakiery, akcesoria malarskie, materiały ścierne, elektronarzędzia, itd.)
- uruchomienie naszych najcenniejszych eksponatów: parowozu TKt48-146, elektrowozu EP05-22 - świadka historycznych wydarzeń z Ursusa ‘76, oraz lokomotywy spalinowej SP42-001.
Historia i inne osiągnięcia klubu
Początki Klubu Sympatyków Kolei we Wrocławiu sięgają roku 1989, działał wtedy jako nieformalna grupa osób, która rozpoczęła dokumentację fotograficzną zachodzących zmian infrastruktury oraz taboru kolejowego w Polsce. Jednocześnie Klub toczył walkę z ówczesnym zakazem fotografowania na PKP. Klub Sympatyków Kolei we Wrocławiu oficjalnie został założony 28.02.1991 roku.
Od 1992 Klub współpracował z PKP w tworzeniu kolekcji zabytkowego taboru kolejowego gromadzonego w skansenie w Jaworzynie Śląskiej (np. dzięki staraniom Klubu w latach 1994-1997 do Jaworzyny Śląskiej sprowadzono parowozy Pt31-49, Ty45-20, Ty43-23, Ty5-16, a także elektrowozy ET22-121 (ex. EP23-001), ET21-100 oraz wiele wagonów).
W 1999 roku Klub otrzymał pierwszą własną jednostkę taboru. Jest nim wagon węglarka typu 29W, który został przekazany przez Elektrownię Turów.
W latach 2001 – 2004 Klub interweniował w sprawie niszczejącego skansenu kolejowego w Jaworzynie Śląskiej, czego konsekwencją były przemiany własnościowe majątku skansenu. Niestety w wyniku podjętych przez Gminę Jaworzyna Śląska decyzji oraz z przyczyn leżących po stronie nowego właściciela dalsza współpraca Klubu nie mogła być kontynuowana.
W 2004 roku kolekcja klubowych pojazdów szynowych zwiększyła się o kolejne wagony, głównie dzięki PKP CARGO S.A. W dniu 26 stycznia 2006 Klub zarejestrował w KRS nowy statut i otrzymał status organizacji pożytku publicznego.
W 2009 roku Klub przystąpił do organizacji muzeum o regulaminie uzgodnionym z Ministrem Kultury i Dziedzictwa Narodowego; do dziś nierozwiązanym problemem jest brak możliwości jego godnej lokalizacji na obszarze Wrocławskiego Węzła Kolejowego.
Cele
- 2 870 zł miesięcznie
- 900 zł brakuje
- 3 500 zł miesięcznie
- 1 530 zł brakuje
- 5 000 zł miesięcznie
- 3 030 zł brakuje
Dołącz do grona Patronów!
Wesprzyj działalność Autora Klub Sympatyków Kolei we Wrocławiu już teraz!
Najnowsi Patroni
Ryzyko
Chcielibyśmy Cię poinformować o ryzykach, związanych z Twoim zaangażowaniem finansowym. Przekazując środki na realizację pasji Twojego ulubionego Twórcy prosimy, abyś wziął/wzięła pod uwagę kilka kwestii.