Mam przyjęte, niezakończone zlecenie. Klient nie ma pracy dla mnie a agencja tłumaczy, że nie musi mi zapewniać pracy ponieważ mam wyrobiony etat, pomimo że zlecenie się nie skończyło. Czy to prawda?

Obrazek posta

Mam przyjęte, niezakończone zlecenie. Klient nie ma pracy dla mnie a agencja tłumaczy, że nie musi mi zapewniać pracy ponieważ mam wyrobiony etat, pomimo że zlecenie się nie skończyło. Czy to prawda?

Odpowiedź:

Agencje czasami lubią zasłaniać się wyrobieniem etatu jednak wyrobienie etatu nie musi oznaczać wypełnienia warunków umowy.

Prawidłowym warunkiem wypracowania etatu w agencji jest przepracowanie okresów ''pracy'' określonych w planie pracy. (Czas pracy może być podany w umowie, ale nie spotyka się tego praktycznie w agencjach pracy dlatego czas pracy określony jest w planie pracy)

Przykład:
Pracownik ma etat na 50% Z planu pracy wynika, że ma pracować w marcu, kwietniu, maju, czerwcu, październiku i listopadzie.
Z końcem sierpnia wyrobił 60% (pełnego etatu - nie 60% swojego etatu).


We wrześniu nie miał zleceń. Pod koniec września zadzwonił do konsultanta z pytaniem, gdzie ma stawić się w październiku do pracy?


Otrzymał odpowiedź, że nie, ponieważ wyrobił swój etat.

Nieprawda.

Nie wyrobił swojego etatu. Jego etat jest rozłożony w okresach, kiedy pracodawca powinien zapewniać pracę i jest to w planie pracy. To, że pracował więcej, wtedy kiedy według planu miał mieć zapewnioną pracę i/lub podejmował zlecenia w okresach, w których nie musiał mieć zapewnionej pracy nie powoduje, że przyszłe okresy z pracą przestają istnieć.

 

Przesunięcie/skasowanie takich okresów może nastąpić tylko za zgodą pracodawcy i pracownika.

 

Co ze zleceniem?
Pracownik jest zobowiązany do przyjmowania zleceń w okresie, kiedy pracodawca ma mu zapewniać pracę według planu pracy. Nie musi przyjmować zleceń, w których według planu pracy pracodawca nie musi mu zapewnić pracy. Jeżeli przyjął zlecenie w okresie w którym nie był przyjmować pracy wegług planu pracy to jest zobowiązany do pracy do końca tego zlecenia. Pracodawca jest natomiast zobowiązany do zapewnienia pracy do końca tego zlecenia lub zapłaty za postojowe. Stwierdzenie, że etat został wyrobiony (nawet jeżeli pracownik przepracował wszystkie okresy z planu pracy, kiedy pracodawca był zobowiązany zapewnić pracę) lub że klient nie ma pracy nie powoduje, że zlecenie zostało zakończone.

 

Co mam zrobić?
Napisać, że zgodnie ze zleceniem mają zapewnić pracę + gdzie mam czekać na pracę: w domu czy w biurze?
Zlecenie jest umową, którą zawarły dwie strony więc dwie strony mają dotrzymać tej umowy.

 

''Nagle nie ma dla mnie pracy''

Wasze pytania

Spis tematów na profilu

 

Zobacz również

Gdzie jest mój bonus?
Umowa na 25 %
Czy agencja działa uczciwe?

Komentarze (0)

Trwa ładowanie...