Umowa na 25 %
Pracownik wraca do firmy po chorobowym.
Pracodawca daje zlecenia co dwa tygodnie na 3dni robocze.
Pracodawca może dawać zlecenia na taki okres, jaki mu się podoba.
Najważniejszy jest etat rozłożony na planie pracy, dzięki któremu pracownik wie, kiedy ma pracować i ma podejmować zlecenia oraz okresy wolne, na których może zarejestrować się na dagpenger i przyjmować lub nie przyjmować zlecenia. Nie przyjęcie zlecenia na dagpenger może skutkować utratą dagpenger.
Bez planu pracy.
Zgłosić się do adwokata, związków zawodowych (jak się należy), inspekcji pracy. Plan jest wymagany, ponieważ pracownik bez planu nie zna umiejscowienia swojego etatu. Więc założenia tego co powinna posiadać umowa nie są spełnione.
Plan pracy pomaga również w znalezieniu dodatkowego etatu w innej firmie, ponieważ inny pracodawca wie, kiedy pracownik byłby dostępny dla jego firmy i mógłby mu ustalić plan pracy na podstawie dotychczasowego planu pracy z innej firmy. Bez tego etaty w dwóch firmach mogą kolidować ze sobą i pracowanik może być narażony na konsekwencje odmowy pracy w jednej z firm lub nie wypcacuje całych etatów.
Przed chorobowym Skatt wydał zalecenie, sugestię aby dostosować umowę do faktycznego stanu ,czyli 100%
Pierwszy raz słyszę, żeby skatteetaten wydawał jakiekolwiek zalecenia/sugestię aby dostosować umowę do faktycznego stanu.
Zwiększenie etatu na rzeczywisty wymiar czasu pracy odbywa się za pomocą §14-4 a
W skrócie:
Bierze się ostatnie 12 miesięcy i sprawdza się ile h zostało przepracowane. Sprawdza się jaki % stanowią te godziny w stosunku do godzin, które można przepracować na pełnym etacie. Na tej podstawie żąda się zwiększenia etatu.
''do faktycznego stanu ,czyli 100%''
Pracownik musiałby pracować cały rok, aby mieć możliwość ubiegania się o 100%, jeżeli nie ma takiego etatu. Jedyne co mi przychodzi do głowy to to, że pracownicy myślą, że jak zobaczą na swoim koncie w skatteetaten 100% w informacji o swojej pracy to myślą, że to skatteetaten określa umowę na 100%. Tak nie jest.
Trwa ładowanie...