Sława Tchórzewska

W Patronite od 04.02.2022

Ranking Autorów

Miesięczne wsparcie: 1961

Liczba Patronów: 3353

Zostań Patronem
Kup na prezent
1 patron
100 miesięcznie
2 760 łącznie
Wywracam do góry nogami postrzeganie świata biżuterii współczesnej a Ciebie zapraszam w podróż pełną przestrzeni, zmysłów i kolorów.
Twórczość wymykająca się regułom, pełna nietypowych rozwiązań, pomysłów z osiemnastometrowym latawcem w tle :)

O Autorze

Pewnie mało Wiesz na temat biżuterii współczesnej.
 Z czym Ci się kojarzy hasło: wykonuję biżuterię?
Z nadziewaniem koralików, sztuką złotniczą?
No właśnie sztuką złotniczą, a gdybym  powiedziała Ci, że to pojęcie dotyczy również biżuterii współczesnej, która nie musi mieć nic wspólnego z tradycyjnym rzemiosłem?
Hmm, brzmi ciekawie? To powiem Ci jeszcze, że zajmuję się nią  zawodowo od 20 lat.

 

 

Sporo czasu, ale najlepsze jest to, że cały czas eksperymentuję i nieustannie poszukuję ciekawych rozwiązań.


Od kilku lat fascynują mnie materiały używane m.in. do budowy szybowców -  tak, tych co latają cichutko po niebie i są bardzo lekkie.
Taka też jest moja biżuteria, lotna i bardzo przestrzenna.

Mam duże doświadczenie jako wystawca, w materii wystawienniczej też mam spore osiągnięcia, bo dotychczasowe wyjazdy bardzo szeroko otworzyły mi oczy na sposoby realizacji ciekawych wystaw, a przede wszystkim kontaktu ze światem i odbiorcą .

W naszym kraju potrzeba świeżej energii, nietypowych rozwiązać a przede wszystkim edukacji również w tym temacie, większość odbiorców nie ma pojęcia o moim świecie.

Przecieram szlaki pokazując nowe treści w obiektach biżuteryjnych. 


 

 

Patronite jest mi potrzebny do brania udziału w konkursach i wydarzeniach typu targi, prezentacje, eventy.

Chcę się dalej  rozwijać i zdobywać doświadczenie, a nic tak nie wnosi w moje życie twórcze jak możliwość wzięcia udziału w profesjonalnych wydarzeniach dedykowanych współczesnej biżuterii. 

Fakt, że mogę  zaprezentować swoje prace np w Mediolanie, Barcelonie lub innych miejscach  fenomenalnie przygotowanych wystawach jest bardzo motywujący a bezpośrednie kontakty z ludźmi zwłaszcza za granicą są bezcenne,  to dla mnie największa wartość.

99% konkursów jest odpłatnych a aplikacje są  bezzwrotne.

Oprócz tego zawsze prace trzeba wysyłać i odbierać  na własny koszt.

Dochodzą do tego koszty ubezpieczeń , określony czas wysyłki i mnóstwo stresów, czy praca bezpiecznie dotrze zwłaszcza do najdalszych zakątków świata i pokona barierą cła.

Wychodzą z tego poważne kwoty nawet kilkuset złotych jeśli chodzi o konkursy międzynarodowe.

Za udział w wystawach artysta nie otrzymuje żadnego wynagrodzenia.

Drugą kwestią jest branie udziału w wydarzeniach, targach, eventach dedykowanych biżuterii współczesnej, a to są bardzo poważne kwoty w tysiącach złotych.

Zwłaszcza za granicą (mniej więcej 3000-20 000pln za samo stoisko)

Bardzo dużo czasu zajmuje mi  praca nad nowymi obiektami .

To właściwie 90% mojego czasu, który zajmuje praca warsztatowa. 

Wszystkie etapy wykonuję sama od podstaw.

To tylko jej część, bo reszta to czas, który zajmuje wypisywanie formularzy, zdjęcia, obróbka, opisy prezentacja itp - to są ogromne nakłady energii, czasu i skupienia.

To praca, której nikt nie widzi, poza efektem końcowym.

Chciałabym również  być częścią profesjonalnych portali  zagranicznych poświęconych szeroko pojętej współczesnej tematyce biżuterii,  które od dawna zapraszają  mnie, ale póki co nie mogę tego zrobić ze względów finansowych.


 

Opracowałam bardzo wiele technik i mam spory dorobek twórczy, który zaowocował kilkoma bardzo ważnymi nagrodami w konkursach międzynarodowych.

Wielokrotnie moje prace były i są uważane za innowacyjne.

Moim celem jest tworzenie nowych rzeczywistości, zabranie widza w świat marzeń, emocji i bardzo często przywołanie  tęsknot, które siedzą głęboko w nas.

Sztuka jest nam bardziej potrzebna niż kiedykolwiek, czasy są bardzo dynamiczne i wokół nas dzieją się nowe historie.

Dzięki Twojemu wsparciu moja twórczość będzie mogła pokazywać  światu piękno i  wartości, które rodzą się z potrzeba serca.

Utrzymuję się wyłącznie ze swojej twórczości głównie sprzedając prace na eventach sprzedażowych w Polsce i wykonując prace na zamówienie.

Przez pandemię musiałam szukać nowych rozwiązań i kierunków sprzedaży.

Do tej pory trzymałam się wyłącznie targów branżowych, ale trzeba było to zmienić, dzięki temu mogły mnie poznać nowe osoby.

Dzięki wytrwałości i wiary we własne możliwości dokonałam wielu obrotów w moim życiu bardzo trudnych i mogę śmiało powiedzieć, że doświadczenie, wiedza i pokora dały mi niezwykłą wartość do bycia w pełni szczerą osobą w wypowiedzi.

 Jestem  przestrzenną bajkopisarką.

 


 

To był przełom, czwarte miejsce  w międzynarodowym konkursie FUCHSIA INSPIRATION

 Wspaniałym doświadczeniem była dla mnie  przyjęta aplikacja na JOYA Barcelona  -  za trzecim podejściem udało się!
To było cudowne  zobaczyć najciekawszą biżuterię pełną innowacji technologicznych, spotkać się z artystami z całego świata i Wiecie  co, być jej częścią!

Fragment mojej kolekcji  naszyjnik na JOYA Barcelona Art Jewellery & Objects 

 

Po lewej brosza  m.in. z fragmentów piłki mojego psa(odkupiłam mu z nawiązką) a w środku bursztyn bałtycki, po prawej naszyjnik  

A to fragment kolekcji na Milano Jewelry Week, na który też trzeba aplikować

 

Przełamuję  stereotypy w tematyce biżuterii z bursztynem bałtyckim i tutaj też odniosłam kilka sukcesów:)

Pragnę wzbogacić polską kulturę, która hmmmm ma się nie za dobrze i pokazać nowe możliwości, perspektywy, a może coś więcej?

W moich pracach zawarta jest  tajemnica i niedosłowności,  pozostawiam  interpretację dowolną - to widz ma popracować swoja percepcją i wrażliwością.

 

Brosza Bąbelek z lewitującym bursztynem a obok pierścień  

Brosza GALACTIC wyróżnienie  za  DESIGN w konkursie AMBERIF SELECTION organizowanym przez Międzynarodowe Targi Gdańskie AMBERIF

I najwspanialsze wyróżnienie w konkursie MERCURIUS GEDANENSIS za broszę MEDUZA  - która  jest obiektem muzealnym  w Muzeum Bursztynu w Gdańsku :)

Brosza Meduza w kompanii z Błękitnym pierścieniem, który jest również obiektem muzealnym w  Deutsches - Bernsteinmuseum

 

W swoim dorobku mam wiele wystaw i nagród w Polsce i za granicą  tu  w skrócie kilka z nich:

 

2022 - Jury zakwalifikowało moje trzy prace  na wystawę JAPAN JEWELLERY COMPETITION będę jedyną artystką z Polski, a prace będą prezentowane w Tokyo Metropolitan Art Museum

2022 - 1 miejsce 1 kg srebra za  Broszę biomorficzną na wystawie  Agat/ART Siła kamienia organizowanej przez Galerię YES,


 THE AMBER PRIZE  w konkursie Amberif Virtual Showroom 2021 - 1 kg bursztynu bałtyckiego 


 2020 - AMBERIF SELECTION - najlepszy DESIGN  - Brosza Galactic


 2018- -MERCURIUS GEDANENSIS - Brosza MEDUZA, która jest obiektem muzealnym w Muzeum Bursztynu w Gdańsku.


 2017 - Fuchsia Inspiration - International Competition Jewellery Virtual Fair -Vincenza Magazine – IV miejsce


 

"Piękno zatrzymane w czasie” w oddziale Muzeum Narodowego chińskiej prowincji Yunnan w Kunming

Amber jewelry, intangible cultural heritage” - Chinese Ministry of Culture and Sport, UNESCO, Chengdu City Hall

jewellery // sculpture II Exhibition VIENNA

High Five Exhibition,Loupe at PMQ, Hong Kong

 „BALTIC AMBER – Legacy & Modernity” Galeria Spazio SV, Biennale Sztuki, Wenecja

 PL100, Muzeum Miedzi w Legnicy

„Bursztyn Bałtycki. Tradycja i innowacja”, Parlament Europejski, Bruksela; Galeria Palowa, Europejskie Centrum Solidarności, Gdańsk

Głos Kobiet, Galeria YES, Poznań 

Agat/ART - Siła kamienia, Galeria YES, Poznań 

 

Jestem kolorystką , oprócz biżuterii popełniam collage i  nawet wymalowałam dwa murale, miałam z nimi mega frajdę:)

 Trudno było mi się  zdecydować, które  zdjęcia wybrać, ponieważ na co dzień  wykonuję, najczęściej kolczyki ( wyłącznie UNIKATY), bardzo kolorowe i pełne detali.

Wykonałam ich parę setek  par, dlatego to tylko symboliczny ślad tutaj ;)

 


Ryzyko
Ryzyka - o czym należy pamiętać?

Chcielibyśmy Cię poinformować o ryzykach, związanych z Twoim zaangażowaniem finansowym. Przekazując środki na realizację pasji Twojego ulubionego Twórcy prosimy, abyś wziął/wzięła pod uwagę:

  • Ryzyko związane z tym, że Autor może nie zrealizować swoich celów (np. nie zbierze odpowiedniej kwoty, która pozwoli mu na realizację zamierzeń).
  • Ryzyko związane z tym, że Autor może nie zrealizować nagród, opisanych w progach (np. wysłanie pocztówki).
  • Autor może zmienić charakter swojej działalności, co może sprawić, że zmieni się Twój sentyment w stosunku do niego/niej (ludzie się zmieniają).
W jaki sposób Patronite stara się minimalizować te ryzyka:
  • Patronite weryfikuje tożsamość każdego z Twórców, zanim pozwoli na wpłacanie pieniędzy na jego cel. Zabezpieczamy także progi, które zostały wykupione przez Patronów - ich edycja jest możliwa jedynie po uzyskaniu zgody administratora serwisu.
  • W sytuacjach spornych działamy jak mediator między Twórcą a Patronem.
  • Monitorujemy działalność Autorów, zarejestrowanych na Patronite, starając się w jak najszerszym stopniu zapobiegać wystąpieniu czynników ryzyka, o których wspominamy powyżej.
  • Uruchomiliśmy specjalny formularz zgłoszeń nadużycia - mamy również aktywnie działającą grupę wsparcia Autorów, która pomaga nam w walce z ewentualnymi nadużyciami.

Jednak zanim zdecydujesz się na wsparcie Autora, weź pod uwagę, że w przypadkach spornych ewentualny zwrot pieniędzy może być obarczony znacznym ryzykiem.

Zgłoś użytkownika
Zostań Patronem
Kup na prezent
Najnowsi Patroni
Kasia Tajl
Kasia Tajl
Próg: 100 zł
Helena Makrenek
Helena Makrenek
Próg: 100 zł
Aneta Stelmasiewicz
Aneta Stelmasiewicz
Próg: 10 zł
Barbara Kielian
Barbara Kielian
Próg: 100 zł