Buduj długofalowe relacje z Patronami i… rozwijaj swój profil! 🔥

Obrazek posta

Autorko, Autorze,

czy wiesz, jaki jest sekret najlepiej zarabiających profili na Patronite? Skupiają się głównie na dostarczaniu wartości i budowaniu długofalowych, pozytywnych relacji z obecnymi (i… byłymi 😉) Patronami zamiast pogoni wyłącznie za nowymi wspierającymi! 😮

Psst… Ale zanim o tym – słówko do osób, które dopiero pozyskują pierwszych Patronów. Jeśli czujesz, że etap “utrzymywania subskrypcji” dopiero przed Tobą, pomyśl, co możesz zrobić teraz, żeby zwiększyć grono wspierających.

Pomoże Ci w tym artykuł: Jak zdobywać Patronów, czyli… o skutecznej komunikacji profilu Patronite! 🚀

Utrzymywanie Patronów – o co tu chodzi? 🤔

❌ Wielu Twórców na Patronite popełnia jeden zasadniczy BŁĄD: skupiają się TYLKO na docieraniu do nowych wspierających. 

Tymczasem aktywne pozyskanie nowego Patrona zwykle wymaga od Ciebie więcej czasu i energii, niż zadbanie o tych, którzy już Ci zaufali! 😮

Dlatego zanim skupisz się na zdobywaniu nowych wspierających, zadaj sobie kilka pytań: 

Jak często rozmawiam z aktualnymi Patronami? 
Jak dużo uwagi im poświęcam, jaką wartość im dostarczam?
Czy “dowożę” obietnice z progów i celów?

Z doświadczenia Twórców najlepiej radzących sobie na Patronite jasno wynika, że warto postawić na jakościowe relacje z Patronami.

Koncentrując się na utrzymywaniu subskrypcji, naturalnie zwiększasz też szansę na wzbudzenie zainteresowania wśród potencjalnych Patronów! To właśnie oni decydują się na wsparcie zachęceni efektami i regularną, nienachalną komunikacją.

Takie podejście od lat sprawdza się m.in. u Michała z kanału Baniak Baniaka, którego dziś wspiera ponad 1500 Patronów! 😮 Obejrzyj szkolenie Michała o tym, jak nie tracić subskrypcji (musisz być członkiem grupy dla Autorów), w którym wyjaśnia tajniki swojego podejścia.

Jak dbać o obecnych Patronów?

 Przedstawiamy Ci 3 banalnie proste sposoby!

1. Zacznij od… szczerego powitania 

Rozważ wysłanie spersonalizowanej wiadomości do nowego Patrona, w której w kilku słowach podziękujesz za wsparcie oraz krótko wyjaśnisz najważniejsze kwestie (np. jak dołączyć do zamkniętej grupy dla Patronów lub jak uzyskać dostęp do korzyści opisanych w progach wsparcia). 

Dzięki temu nowi wspierający już na starcie poczują się przez Ciebie zaopiekowani i… docenieni! 🙂

Zdecydowanie rekomendujemy osobisty kontakt z Patronem, ale możesz też zautomatyzować to zadanie, personalizując szablon wiadomości, która trafi do osoby wykupującej subskrypcję.

2. Dziękuj (najlepiej publicznie!)

I to przy każdej możliwej okazji. 🙂

Możesz zrobić to imiennie (np. wrzucając specjalną planszę z imionami i nazwiskami Patronów na początku/końcu każdego filmu), pochwalić się publicznie, co ostatnio udało się Ci osiągnąć dzięki wsparciu Patronów lub podziękować wspierającym przy okazji ważnego dla Ciebie wydarzenia (np. osiągnięcia celu, rocznicy dołączenia od Patronite, pozyskania setnego Patrona itp.).

3. Bądź w stałym kontakcie ze wspierającymi

Coroczny zlot Patronów? Regularne dzielenie się nowościami lub informacjami zza kulis za pomocą systemu postów na Patronite? A może wysyłka prywatnych wiadomości z wykorzystaniem wewnętrznego systemu komunikacji na Patronite?

Będąc w bliskim kontakcie we wspierającymi, pokazujesz swoją wdzięczność i zaangażowanie! 💪

A co z osobami, które kiedyś Cię wspierały, ale już tego nie robią?

Tu sprawa jest prosta.

Nasze doświadczenie jasno pokazuje, że dużo łatwiej przekonać dawnego wspierającego do powrotu, niż pozyskać nowego Patrona

💥Pamiętaj: każda forma kontaktu z dawnym Patronem podtrzymuje z nim relację i zwiększa szansę na odnowienie jego subskrypcji – teraz lub w przyszłości! 

Co to oznacza dla Ciebie jako Autorki/Autora? 🤔

Że warto sprawdzać listę nieaktywnych Patronów i raz na jakiś czas kontaktować się z nimi!

🔔 Psst… Więcej o tym, co robić z nieaktywnymi Patronami mówiliśmy na webinarze w zamkniętej Grupie Autorów na Facebooku.

Dobrą okazją do komunikacji mogą być następujące okazje:

✅ zakończenie subskrypcji
✅ osiągnięte cele 
✅ odświeżenie profilu 
✅ nowe działania
✅ rocznica uruchomienia profilu

Dlaczego jeszcze warto kontaktować się nieaktywnymi Patronami?

Bo niektórzy wspierający… mogą nawet nie wiedzieć, że przestali to robić!😮

Dzieje się tak, gdy subskrypcja Patrona wygasa, bo:

✅ na jego karcie zabrakło środków;
✅ karta utraciła ważność;
✅ karta ma źle ustawione limity transakcji;
✅ wystąpiły problemy ze strony operatora karty (banku).

W tej sytuacji nawet krótka wiadomość do Patrona może pomóc mu zauważyć i naprawić ten błąd! ❌

A co jeśli anulowanie subskrypcji to świadoma decyzja Patrona?

Jasne, takie sytuacje też się zdarzają. Pamiętaj jednak, że wysyłając wiadomość z podziękowaniem za wsparcie, nic nie tracisz! 😉

❗ Pamiętaj – każda osoba, która wsparła Cię chociaż raz, zrobiła to, bo docenia Twoją twórczość. Warto to wykorzystać!

Jak komunikować się z nieaktywnymi Patronami?

Możesz to zrobić na kilka sposobów, np.:

✅ wysyłając bezpośredniego maila, 
✅ wysyłając wiadomość w wewnętrznym systemie Patronite, 
✅ korzystając z szablonów wiadomości,
✅ wykorzystując system postów. 

Więcej o sposobach komunikacji z nieaktywnymi Patronami przeczytasz tutaj.

Co pisać w wiadomości do nieaktywnych Patronów?

Po pierwsze: podkreśl, do kogo się zwracasz.

To ważne, bo część wspierających może nawet nie wiedzieć, że już nimi nie jest. Dodając adresata wiadomości, zwiększasz szansę, że osoby zainteresowane wrócą do patronowania!

PRZYKŁAD:

Hej! Dostajesz tę wiadomość, ponieważ w którymś momencie wspierał_ś mnie na Patronite.

Po drugie: podziękuj za dotychczasowe wsparcie. W ten sposób dajesz nieaktywnym Patronom sygnał, że doceniasz, co dla Ciebie zrobili.

PRZYKŁAD:

Na początek bardzo, ale to bardzo chcę Ci za to podziękować. To niesamowite, że udało mi się zgromadzić wokół siebie tak cudowne osoby jak Ty. Jestem Ci za to przeeeogromnie wdzięczn_!

Po trzecie: zrób krótkie podsumowanie, w którym wyjaśnisz, co udało Ci się osiągnąć dzięki pomocy na Patronite  – pokaż, że Patroni mają realny wpływ na Twój rozwój!

PRZYKŁAD:

To dzięki Tobie oraz innym wspierającym tylko w ciągu ostatniego roku: 

  • w końcu założył_m własną stronę www (przekazując część wpłat na opłacenie hostingu i domeny!), 
  • zainwestował_m w profesjonalne logo, 
  • zatrudnił_m dodatkową osobę do pomocy przy montażu moich filmów…

Po czwarte: daj znać, co planujesz w najbliższej przyszłości. Być może wizja ciekawych projektów nakłoni dawnych Patronów do powrotu?

PRZYKŁAD:

Ale na tym nie koniec… W najbliższym czasie planuję sporo nowości! Co się zmieni?

Oficjalnie mogę już ogłosić, że… od października ruszam z dawno zapowiadanym podcastem! To dla mnie ogromny krok naprzód. 😮

Większość odcinków będzie dostępna dla każdego. Dodatkowo, raz w miesiącu, przygotuję specjalny podcast tylko dla aktywnych Patronów, w którym podzielę się zakulisowymi materiałami z…

Patroni wspierający mnie kwotą 20 zł lub więcej otrzymają także…

I na koniec: jeśli czujesz się z tym okej, możesz niezobowiązująco poprosić o ponowne wsparcie.

PRZYKŁAD:

Jak widzisz, plany są ambitne i dalekosiężne! ;) 

Jeśli więc chciał(a)byś być na bieżąco z nowymi projektami, a przy okazji otrzymać dostęp do wspomnianych wyżej bonusów tylko dla Patronów, będzie mi supermiło, jeśli rozważysz opcję odnowienia swojej subskrypcji na Patronite.

Możesz to zrobić pod tym linkiem: <<link>>

Jeszcze raz dziękuję Ci za dotychczasowe wsparcie!

Z pozdrowieniami
XYZ

Autorko, Autorze, teraz Twoja kolej!

Mamy nadzieję, że te kilka konkretnych tipów pomoże Ci lepiej zadbać o budowanie długofalowych relacji z Patronami, a w efekcie… rozwój Twojego profilu Patronite. 💪

Psst… Masz jakiekolwiek pytania, wątpliwości? Daj nam znać. Chętnie Ci pomożemy! 🙌
 

Zobacz również

Łącz różne formy wsparcia i zarabiaj więcej!
Proces wydawniczy krok po kroku – poznaj etapy wydawania książek! 🚀
Jak samodzielnie wydać książkę? Czyli… słów kilka o self-publishingu 🚀

Komentarze (0)

Trwa ładowanie...