Jak zdobywać Patronów, czyli… o skutecznej komunikacji profilu Patronite! 🚀

Obrazek posta

Autorko, Autorze,

czy wiesz, że istnieje jeden kluczowy czynnik warunkujący Twój sukces na Patronite? To regularna i nienachalna komunikacja (kierowana do Twojej społeczności) o możliwości dobrowolnego wsparcia Twoich działań!

Wynika to z prostego faktu: decyzję o comiesięcznym wsparciu Twojej pracy łatwiej jest podjąć osobom, które znają Ciebie i Twoją twórczość. Warto to umiejętnie wykorzystać!

Zastanawiasz się, jak mówić o profilu Patronite, by nie przytłoczyć odbiorców komunikatami z prośbą o wsparcie, a jednocześnie zwiększyć swoją szansę na pozyskanie nowych wspierających? 🤔 Nasza rada jest prosta: zacznij robić to… “mimochodem”! 💪

W tym artykule zebraliśmy dla Ciebie kilka praktycznych porad, które sprawdzają się u najlepiej zarabiających Twórców na Patronite.

Jesteśmy pewni, że ich zastosowanie znacząco zwiększy Twoje szanse na rozwój profilu i zdobycie nowych Patronów. 👇

Po pierwsze… dziel się efektami działania profilu!

To najskuteczniejszy sposób, by nienachalnie komunikować istnienie Twojego profilu, a jednocześnie przemycać to, co najważniejsze z perspektywy potencjalnego wspierającego: korzyści dla Patronów!

Musisz tylko nauczyć się dostrzegać komunikacyjne “okazje”. Poniżej znajdziesz kilka przykładów, jak skutecznie i “mimochodem” dzielić się swoim “Patronajtem”.

1. Powiedz o odświeżeniu profilu

Twój profil przeszedł częściową lub całkowitą metamorfozę? Opowiedz o tym swojej społeczności!

PRZYKŁAD: A tymczasem weekend spędziłem, wprowadzając kilku zmian do mojego profilu Patronite. Co się zmieniło? Od teraz wszyscy Patroni, którzy wspierają mnie kwotą 20 zł lub wyżej, otrzymują…

Pamiętaj, że odświeżenie nie musi być kompleksowe, żeby “przyprowadzić” Ci nowych Patronów (o ile dobrze je zakomunikujesz 😉). Czasami wystarczy drobna zmiana (np. dodanie nowego progu czy aktualizacja korzyści dla Patronów), którą pochwalisz się światu. 🙌

2. Świętuj rocznicę dołączenia do Patronite

Może właśnie mija rok czy dwa lata od uruchomienia Twojego profilu? Podsumuj ten czas, podziękuj dotychczasowym Patronom i pokaż, co się zmieniło dzięki ich wsparciu.

PRZYKŁAD: Jak ten czas leci! Dziś mijają 2 lata od uruchomienia mojego profilu na Patronite. Przez ten czas udało mi się...

Zobacz, jak to zrobiły dziewczyny z profilu Już tłumaczę - podkast o książkach, które świetnie podsumowały pierwszą i drugą rocznicę dołączenia do Patronite. 💪

3. Pochwal się osiągniętym celem

Udało Ci się osiągnąć jakiś cel? Zdecydowanie warto o tym powiedzieć! 

PRZYKŁAD: Słuchajcie, w zaledwie 24h udało nam się wspólnie osiągnąć pierwszy cel na Patronite. Jesteście niesamowici. Dziękuję! 

W ten sposób nie tylko pokazujesz obecnym Patronom, że ich wsparcie realnie coś zmienia, ale też nienachalnie zachęcasz innych, by poszli w ich ślady. 🚀

Zainspiruj się przykładem szczerego wpisu Artura Rawicza, który dzięki wsparciu Patronów pokrył koszty utrzymania swojego studia i podzielił się tym z odbiorcami.

4. Poinformuj o korzyściach dla Patronów

Patroni mają dostęp do ciekawych, atrakcyjnych nagród? Pokaż je! Oczywiście nienachalnie, nie dzieląc fanów na lepszych i gorszych. Czasem wystarczy prosty komunikat puszczony gdzieś… mimochodem. 😉

PRZYKŁAD: A ja właśnie siadam do wypełniania kartek z Ugandy z podziękowaniami dla Patronów. To właśnie dzięki wspierającym wyruszyłam w tę podróż. Dziękuję!

Zobacz, jak zrobili to Panowie z Dwie Lewe Ręce, którzy poinformowali swoją społeczność o dostępie do newslettera tylko dla wspierających.

5. Wykorzystaj magię liczb

Na Twoim profilu pojawił się dziesiąty lub setny Patron? A może kwota miesięcznego wsparcia dobiła do 2000 zł? Pochwal się!

PRZYKŁAD: Marek został właśnie moim SETNYM Patronem! Wielkie dzięki dla wszystkich, którzy wspierają XYZ - dzięki Wam udało się już…

Dzieląc się informacją o wsparciu Patronów, dajesz jasny sygnał, że warto to robić.

Właśnie tak zrobiło Radio Wnet, które w krótkim, entuzjastycznym komunikacie poinformowało o przekroczeniu progu 3000 Patronów.

6. Poinformuj o ważnych zmianach dotyczących Twojego profilu

Uruchomiłeś nową metodę płatności, o którą pytali Twoi fani? (np. płatność kartą płatniczą - którą zdecydowanie warto włączyć na swoim profilu!) Pochwal się tym, by zainteresowane osoby mogły zostać Patronami! Być może ktoś tylko czeka, aby móc Cię wspierać właśnie w ten sposób.

PRZYKŁAD: A na koniec tygodnia news dla tych, którzy pytali mnie o możliwość opłacenia subskrypcji Patronite kartą. I w końcu jest! Od teraz możecie wspierać mnie nie tylko… Wystarczy wejść na stronę…

7. Pokaż Patronów i pozwól im mówić

Zapytaj swoich Patronów, dlaczego w ogóle zdecydowali się Ciebie wspierać. Wybierz najciekawsze odpowiedzi i (za zgodą ich autorów) zaprezentuj je w swoich kanałach - przekonasz się, jaką siłę ma szczera recenzja. 

W ramach inspiracji zerknij do rolki Power Walk, w której pomysłodawca i twórca tego projektu - Mateusz Kusznierewicz rozmawia z jednym z Patronów.

8. Pokaż, co działo się na spotkaniach dla Patronów

Organizujesz spotkania dla Patronów? Uchyl rąbka tajemnicy. Pokaż zdjęcia (o ile obecni na spotkaniu wspierający wyrażą na to zgodę 🙂). Opowiedz, co się działo. Pokazując, jak dbasz o relacje z Patronami, udowadniasz, że warto Cię wspierać!

Zobacz to na przykładzie Marcina znanego jako WuWunio, który w maju 2024 roku organizował już dziesiąty (!) Zlot Patronów kanału Pal Hajs TV.

9. Zadbaj o transparentność

Jeśli tylko chcesz, możesz przygotować specjalny materiał - w formie video czy prostego postu na Facebooku, w którym wyjaśnisz, na co przeznaczyłeś środki z Patronite. 

Oczywiście nie chodzi o tłumaczenie się z każdej wydanej złotówki, ale pokazanie Patronom, co dokładnie udało Ci się zrobić (lub kupić) dzięki ich wsparciu. 

Z naszego doświadczenia wynika, że po opublikowaniu materiałów z rozliczeniem poziom wsparcia może poszybować nawet o 30%!

Zainspiruj się przykładem Igora Janke z kanału Układ Otwarty, który przygotował takie podsumowanie z okazji 1 rocznicy uruchomienia kanału.

Po drugie… dbaj o widoczność profilu w innych miejscach!

Zrób mały test. Wciel się w rolę kogoś, kto chętnie śledzi Twoje poczynania w sieci, a następnie odpowiedz sobie na jedno zasadnicze pytanie. 

Czy po wejściu na Twoje kanały (YouTube, Spotify, Facebook, Instagram, X itp.) lub obejrzeniu przygotowanego przez Ciebie materiału potencjalny Patron od razu widzi, że istnieje możliwość dobrowolnego wsparcia Twojej pracy?

Pamiętaj: informacja o opcji wsparcia Twojej pracy powinna być zawsze na wyciągnięcie ręki! Gdy tylko ktoś wejdzie na któryś z Twoich kanałów - w ciągu kilku sekund powinien zauważyć, że może Ci podziękować nie tylko łapką w górę. :) 

Jak to zrobić? Opcji jest wiele! Poniżej zebraliśmy te najpopularniejsze:

  1. Dodaj link do profilu Patronite w opisie kanału na YouTube, Spotify etc., a także w opisach każdego filmu/odcinka Twojego podcastu
  2. Dodaj link do Patronite w sekcji Informacje/Bio w Twoich social mediach
  3. Dodaj stały baner (“Podobało Ci się? Wspieraj!”), który pokaże się np. na końcu każdego wpisu na Twojej stronie www (i przekieruje do Twojego profilu)
  4. Dodaj ikonę Patronite do np. zdjęcia w tle na Facebooku, YouTube
  5. Dodaj planszę początkową/końcową w swoich filmach (możesz skorzystać z gotowych materiałów!) lub specjalne intro/zakończenie podcastu z tekstem podkreślającym wsparcie Patronów, np. “ten film powstał dzięki wsparciu Patronów”) 
  6. Dodaj specjalną planszę końcową z listą z imionami/nazwiskami/ksywkami Patronów i podziękowaniem dla nich, wyświetlaną na końcu każdego filmu
  7. Ustaw widget kierujący do profilu na swoim blogu czy stronie www

 

Po trzecie… zwróć uwagę na styl komunikacji

Bo liczy się nie tylko to, CO i GDZIE mówisz, ale również, JAK to robisz.

Krótki lakoniczny komunikat w stylu: “Wspieraj nas na Patronite: <link>” czy “Założyłem Patronite, zapraszam <link>” to zwykle za mało, by przekonać Twoją społeczność do wsparcia.

Porównaj to z przykładem nagrania Agnieszki Cegielskiej, która w krótkim, ale treściwym materiale wyjaśniła, skąd wzięła się jej decyzja o założeniu konta na Patronite, co nią kierowało, w jaki sposób można dołączyć do grona jej Patronów i jakie korzyści przygotowała dla osób wspierających. Widać różnicę, prawda? 😉

 

Autorko, Autorze, mamy nadzieję, że powyższe przykłady zainspirowały Cię do częstszego mówienia o Twoim profilu Patronite. 🙌

Teraz czas na Twój ruch! 
Pamiętaj: odpowiednia komunikacja to klucz do Twojego sukcesu na Patronite.🔥

Dlatego inspiruj się, wdrażaj, testuj, pamiętając przy tym o kluczowej zasadzie: regularnie, ale nienachalnie.

Trzymamy za Ciebie kciuki!
 

Zobacz również

Czym jest Suppi.pl by Patronite?
Buduj długofalowe relacje z Patronami i… rozwijaj swój profil! 🔥
Proces wydawniczy krok po kroku – poznaj etapy wydawania książek! 🚀

Komentarze (0)

Trwa ładowanie...