Konto Autora - instrukcja w 10 krokach

autor: Patronite
10 miesięcy temu

Jak zostać Autorem?

Pierwszym poważnym krokiem do sukcesu na Patronite jest poprawne wypełnienie profilu Autora. Nie jest takie trudne, jak mogłoby się wydawać – wystarczy wiedzieć, jak prawidłowo wypełnić każde z pól kreatora. Od czego zacząć?

 

  1. Zanim zabierzesz się za tworzenie progów i celów, przejrzyj profile innych Autorów. Znajdziesz inspiracje, pomysły i ogólny ogląd, jak może wyglądać właściwie wypełniony profil. To działa!
     

  2. Przeczytaj uważnie poniższy poradnik i postaraj się wdrożyć zasady w nim zawarte! Każde zdanie jest wynikiem naszej wiedzy i doświadczeń innych Autorów :)
     

  3. Nie bój się zapytać nas o pomoc! (na końcu artykułu znajdziesz dane kontaktowe)
     

Kreator Profilu

Zabierzmy się za konkrety. Domyślnie, każdy nowy użytkownik Patronite loguje się jako Patron. By zmienić status konta, należy kliknąć ikonę „Chcę zastać Autorem” w swoim profilu.

 

Tym sposobem zyskaliśmy dostęp do Kreatora Profilu. Przechodząc między kolejnymi krokami, będziemy wypełniać dane, które złożą się w gotowy profil. Każdy punkt oznaczony gwiazdką (*) jest wymagany do akceptacji profilu!

 

Krok 1  - Dane

Niektóre pola w tej sekcji są oczywiste, ale część sprawia Autorom problemy – zajmiemy się właśnie nimi:

  • Krótki link profilu* - warto z niego skorzystać, wpisując Twój nick lub nazwę, która ma wyświetlać się w linku (po wpisaniu np. "przykladowyautor"  link do profilu będzie wyglądał tak: https://patronite.pl/przykladowyautor a nie https://patronite.pl/profil/319907/jan-kowalski)
     

  • Krótki opis profilu* - wystarczą 2-3 zdania o Tobie i Twojej pasji. Opis będzie wyświetlał się w nagłówku Twojego profilu, ale także w „kafelku” na stronie głównej.
     

  • Widoczna nazwa użytkownika - jeśli chcesz, by zamiast Twojego imienia i nazwiska, profil widniał pod inną nazwą (np. programu, bloga, organizacji etc.) wystarczy wpisać ją w tym właśnie polu.

Pamiętaj, że za pomocą polecenia "Podgląd", które znajdziesz w kolejnych podstronach Kreatora Profilu, możesz podejrzeć, jak prezentuje się Twój profil!

 

Krok 2 - Wizytówka*

To ogólny opis Twojej działalności - pamiętaj, że w jego treści możesz wstawiać zdjęcia, ale i osadzać YouTubowe filmy (wystarczy skorzystać z narzędzia, dostępnego na pasku - ikona YouTube). Warto opisać tutaj swoją pracę, dokonania i plany na przyszłość. Jak długa powinna być wizytówka? Cóż, lepiej żeby była nieco zbyt długa, niż gdyby kończyła się na dwóch zdaniach.

 

Jak źle wypełnić wizytówkę?

  • Zostawić ją pustą

  • Wpisać dwa zdania, przeklejone z krótkiego opisu

  • Osadzić trzy youtubowe filmiki, bez żadnego tekstowego komentarza

  • Wkleić jedno zdjęcie

  • Wkleić „lorem ipsum” (prawdziwy przypadek!)

  • Stworzyć prawdziwy, tekstowy strumień świadomości, który jest tak długi, że kółko scrolla w myszce rozgrzewa się do czerwoności

Krok 3 – Widget*

Wybór odpowiedniego avatara i widgetu pozwoli Ci przyciągnąć wzrok Patronów! Avatar widoczny jest w nagłówku Twojego profilu oraz jako miniatura. Zdjęcie widgetu to „kafelek”, wyświetlający się na stronie głównej, który przekierowuje użytkowników bezpośrednio na Twój profil. Zalecane proporcje: kwadrat, np. 325x325px

 

Krok 4 – Kategorie*

Wybierz maksymalnie trzy kategorie, które najlepiej opisują Twoją pracę - pamiętaj, że kategorie określają pole Twoich działań, a nie zainteresowania!


Jak źle wybrać kategorie?

  • Wybrać wszystkie możliwe kategorie

  • Wybrać więcej niż 3 (w drodze wyjątku – pięć) kategorii

  • Wybrać kategorie z niepowiązanej dziedziny (np. malarz wybiera kategorie sportowe)

  • Wybrać kategorie z sekcji „Wolontariat”, nie prowadząc działalności o charakterze charytatywnym

 

Krok 5 - Social media*

Warto wskazać Patronom, gdzie mogą lepiej poznać Twoją twórczość i pasję, dodając w tej sekcji linki do Twoich kanałów social media. Administratorzy również mają szerszy obraz zakresu Twoich działań. Uwaga, korzystając z podglądu Profilu, koniecznie sprawdź, czy linki do kanałów social media działają prawidłowo! Każdy profil musi mieć uzupełnione przynajmniej jedno pole (odnośnik do strony, facebooka, youtuba etc.)

 

Krok 6 – Progi*

To bardzo ważna sekcja – prawdopodobnie najważniejsza w całym profilu. Prawidłowa konstrukcja progów jest niezbędna do akceptacji profilu! Zajrzyj do poradnika, by dowiedzieć się więcej na temat idealnych progów:  https://patronite.pl/post/320/progi-poradnik-dla-autorow

 

Krok 7 – Finanse*

Pamiętaj, żeby zaznaczyć obie metody płatności (tPay i PayPal), a przede wszystkim wpisać maila, powiązanego z kontem Paypal i numer konta bankowego (do otrzymywania przelewów z tPay).
 

Krok 8 - Cele

Nie są obowiązkowe, ale świetnie motywują Patronów do działania - zachęcamy do ich wypełnienia. Każdy cel powinien zawierać trzy elementy, szczegółowo zostały opisane w tym poradniku: https://patronite.pl/post/283/cele-nadaj-kierunek-swojemu-profilowi-poradnik-dla-autorow


Krok 9 - Galeria

Warto pokazać swoją pasję choćby na kilku fotografiach (o ile to możliwe! :) ) Dla twórców wizualnych to pozycja obowiązkowa.

 

Krok 10 - Wyślij do akceptacji*

W ostatnim kroku znajduje się przycisk "Wyślij do akceptacji" - po zakończeniu prac nad profilem, prześlij go do nas! Po zgłoszeniu, nasi administratorzy będą mogli przyjrzeć się profilowi i zasugerować modyfikacje, lub zaakceptować profil - wówczas pojawi się na stronie głównej.

 

 

PAMIĘTAJ! W razie jakichkolwiek pytań, pisz do nas bez wahania:

 

Mateusz: mateusz@patronite.pl

Marta: marta@patronite.pl

 

 

 

Darmowy!
Trwa ładowanie...