baza wiedzy

Patronite dla YouTuberów - twórz i zarabiaj dzięki sile społeczności

Darmowy!

Patronite dla YouTuberów - twórz i zarabiaj dzięki sile społeczności


3 miesiące temu Patronite 3 miesiące temu Brak komentarzy Brak komentarzy Tagi:  zakładanie profilu

Prowadzisz kanał, tworzysz wartościowe treści, masz oddanych widzów. Wszystko działa - poza stanem Twojego portfela. Bez pieniędzy nie możesz się rozwijać, nie możesz kupić sprzętu, nie możesz poświęcić kanałowi więcej czasu. Dochody z AdSensa są mizerne, współprace reklamowe - rzadkie albo nie ma ich w ogóle. 
 

  • I nagle dowiadujesz się, że są youtuberzy, którzy dostają od swoich widzów comiesięczne pensje
     
  • Niektórzy z nich rzucają pracę, bo w końcu mogą zająć się YouTubem na pełen etat.
     
  • Natrafiasz na informację o Michale,  który ma 30.000 subskrypcji i otrzymuje od Patronów ponad... 30.000 zł miesięcznie. I to od kilku lat! 
     

Tak właśnie działa Patronite. Każdy z Twoich widzów może stać się Twoim Patronem - i, rezygnując np. z jednej kawy w miesiącu, regularnie przekazywać Ci 10 czy 20 zł. Z wielu takich pojedynczych, niewielkich wpłat tworzy się comiesięczna pensja - która pozwala Ci tworzyć, rozwijać się i zamieniać pasję w pracę! Co z tego ma Patron, oprócz satysfakcji z realnego wspierania ulubionego kanału? Twórcy odwdzięczają się symbolicznymi nagrodami - zaproszeniem do zamkniętej grupy dla Patronów, wymienieniem w napisach końcowych czy wcześniejszym dostępem do filmów. 

Przejdźmy jednak do konkretów!

Powiedzieliśmy już, że dzięki wsparciu Patronów możesz zyskać dodatkowe źródło finansowania kanału - i co jeszcze? 


1. Wolność i niezależność 

To nie współpraca reklamowa, gdzie pojawiają się dziesiątki wymagań i obostrzeń. To nie zarabianie na reklamach, gdzie na Twoim kanale mogą pojawić się treści, z którymi w ogóle się nie zgadzasz. Czego chcą Patroni? To proste - masz dalej robić swoje. Tworzysz to, co chcesz i tak jak chcesz - i to wystarczy. 

No dobrze, a co jeśli Twój kanał na YouTubie nagle zniknie (jak stało się w przypadku Wojny Idei)? Co ze wsparciem na Patronite? Nie musisz się martwić - Twój profil na Patronite jest całkowicie niezależny i będzie działać bez względu na zmiany na tej czy innej platformie. Stara zasada inwestowania mówi, by nie trzymać wszystkich jajek w jednym koszyku. Skoro cały Twój dochód opiera się na jednej platformie (YouTube), co stanie się, gdy np. przez problemy z algorytmem Twój kanał nagle zniknie? Albo gdy Twoje filmy będą ciągle demonetyzowane? Szczególnie dziś warto mieć bezpieczne, niezależne źródło stałego wsparcia. 

 

2. Bezpieczeństwo 

Patronite opiera się na regularnym, comiesięcznym wsparciu - przeciętny Patron wspiera Twórcę przez ponad 5 miesięcy! Nie są to jednorazowe “donejty”, nie są to współprace reklamowe (jeden z twórców zdradził nam, że zdecydował się założyć Patronite w momencie, gdy w jednym czasie trzy firmy zrezygnowały z kontraktów, “potwierdzonych na 100%”). 

Wsparcie Patronów nie zniknie z dnia na dzień. To stały przychód, rodzaj pensji fundowanej przez widzów, która pozwala Ci planować kolejny miesiąc, zabezpieczyć kluczowe potrzeby, dać Ci pewny, finansowy grunt, na którym możesz się oprzeć. Mamy Twórców, którzy są z nami od ponad 4 lat - i mają Patronów, którzy niezmiennie, przez 4 lata (48 miesięcy!) wspierają ich pracę. 

 

3. Relacje z Twoimi widzami 

Patronite to nie tylko szansa na regularne, niezależne źródło finansowania - ale i świetny sposób, by zacieśnić relacje z Twoimi najwierniejszymi widzami. To narzędzie, które pozwoli Ci zgromadzić wokół siebie osoby chcące wspierać Cię nie tylko lajkiem, komentarzem czy udostępnieniem, ale i zawartością własnego portfela. Taki “wewnętrzny krąg wtajemniczenia” potrafi być niesamowitym źródłem inspiracji, motywacji i pomocy (widzimy to na co dzień w grupach dla Patronów)!

Od 4 lat obserwujemy tysiące twórców, którzy odważyli się poprosić swoich widzów, by współtworzyli i współfinansowali wraz z nimi kanały czy blogi. 

Komu najbardziej (poza Tobą) zależy na Twoich treściach? Twoim widzom. Kto chciałby, żeby Twój kanał się rozwijał, żeby odcinki były lepsze, pojawiały się częściej, trwały dłużej? Oczywiście - Twoi widzowie. Więc dlaczego nie dać im dobrowolnej możliwości wsparcia Twojej pracy? 

Wystarczą trzy kroki: 

1. Zakładasz konto na Patronite 

Domyślnie, każdy nowy użytkownik loguje się jako Patron - możesz zarejestrować się za pomocą Facebooka, konta Google lub klasycznie, używając maila i hasła.

2. Wypełniasz kreator profilu

Po zalogowaniu się kliknij przycisk “Jestem Autorem” i przejdź do wypełniania kreatora profilu. Zanim zaczniesz wypełniać poszczególne sekcje przeczytaj ten artykuł - pomoże Ci stworzyć idealny profil!

3. Pokazujesz swój profil światu!

Gdy wyślesz profil do akceptacji i konto zostanie aktywowane - przyjdzie czas na najważniejszy etap. Musisz powiedzieć swoim widzom, że mogą Cię wspierać! Wielu Twórców ma problem na tym właśnie etapie - ich profil nie przyciąga Patronów nie dlatego, że jest źle skonstruowany. Po prostu widzowie o nim nie wiedzą! 

 

Sukces na Patronite nie jest mierzony liczbą subskrypcji czy wyświetleń. Byli u nas Twórcy, którzy mając 1000 followersów na Facebooku zarabiali 1000 zł miesięcznie, byli też youtuberzy z milionowymi zasięgami, którzy nie zebrali nawet 100 zł. 

 

Najważniejsze są:

  1. jakość Twojej relacji ze społecznością - jeśli masz dobry kontakt z widzami, to nie ma znaczenia czy jest ich 1000 czy 100.000. Najważniejsze są Wasze relacje, zaangażowanie - widzów i Twoje, rozmowy w komentarzach, budowanie prawdziwej więzi. To znacznie ważniejsze niż liczby i statystyki. 

  2. jakość Twojej twórczości - jeśli masz dobry kontakt z widzami, a w dodatku tworzysz ciekawe, oryginalne, wartościowe treści, tym lepiej dla Ciebie! Osoby, które starają się iść własną droga, tworzą wysokojakościowy content będą miały więcej Patronów niż youtuberzy, którzy starają się kopiować innych, co chwilę zmieniają twórczość w zależności od aktualnego trendu, stawiają na ilość, a nie na jakość.

  3. jakość Twojej komunikacji - matematyka jest nieubłagana - jeśli 80% Twojej społeczności dowie się o możliwości wspierania Twojego kanału, będziesz miał znacznie więcej Patronów, niż gdy o istnieniu profilu dowie się 20% Twoich widzów. I tu ważna uwaga - Twoim najważniejszym obowiązkiem wcale nie jest nieustanne przekonywanie widzów do wsparcia Cię na Patronite. Najważniejsze jest, by co najmniej 80% Twojej społeczności w ogóle wiedziało o istnieniu Twojego profilu! 
     

Wiemy, że FAQ i blogi łatwo zignorować - ale to właśnie w tych miejscach znajdziesz szczegółowe odpowiedzi na większość swoich pytań! 

Zajrzyj koniecznie: 

Jeśli masz więcej pytań, chcesz porozmawiać, skonsultować się - napisz do nas lub zadzwoń!

kontakt@patronite.pl  | 509 - 118 - 213

 


Tworząc progi zdecydowanie warto zawrzeć w nich nagrody - to sposób, w jaki możesz odwdzięczyć się Patronom za ich wsparcie. I właśnie z tym elementem wielu Twórców ma spory problem, no bo “jak mógłbym się odwdzięczyć”? Żeby ułatwić Wam życie, zebraliśmy poniżej sporo praktycznych przykładów! 

  • Generalna zasada mówi - jeśli wsparcie jest cykliczne, nagrody również powinny być cykliczne. Podejście znane z klasycznego crowdfundingu się tu nie sprawdzi (“wyślę Ci kubek”) - zdecydowanie warto postawić na nagrody powtarzalne, aktualizowane, comiesięczne/kwartalne etc.  
     
  • Druga zasada - Patroni nie wspierają Cię tylko i wyłącznie dla nagród. Tak naprawdę, nagrody są dodatkiem! Z naszych badań wynika jasno - główna motywacja do wspierania Autora to chęć odwdzięczenia się za jego pracę i treści, wsparcie jego rozwoju, chęć nawiązania relacji. Niektóre profile działają w trybie czysto mecenackim (bez nagród) - jednak w większości przypadków symboliczne nagrody zdecydowanie pomagają zdobyć Patronów. 

Poniżej znajdziesz TOP 10 nagród, najchętniej stosowanych przez Twórców video. To jedynie przykłady - możecie się oczywiście zainspirować, ale najważniejsze jest to, co doceni Wasza społeczność! Jeśli nadal nie masz pomysłu, jak możesz się odwdzięczyć za wsparcie - po prostu zapytaj swoich widzów. “Gdybym ruszył na Patronite - jak chcielibyście, żebym się Wam odwdzięczył?”
 

1. Zamknięta grupa 

Doskonałe narzędzie, by zgromadzić wspierających w jednym miejscu! W grupie na Facebooku/Discordzie/Steamie czy innych platformach możecie rozmawiać, budować relacje, dzielić się linkami. Możesz streamować live, rozmawiać z Patronami na czacie głosowym, pokazywać swoją pracę od kuchni, dzielić się fragmentami niepublikowanych odcinków, a może nagraniami z dawnych czasów, których już nieco się wstydzisz? :) Dostęp do grupy warto umieścić w stosunkowo niskim progu (np. 10 zł), żeby sama grupa była jak najszersza (i przez to - aktywniejsza!) 


Zajrzyj do progów tych Autorów i zobacz, jak można opisać korzyści grupy:

 

2. Patroni w napisach końcowych

Po aktywacji, w swoim profilu masz dostęp do informacji, kto Cię wspiera - w łatwy sposób możesz przygotować planszę końcową, na której uhonorujesz wszystkich Patronów! Zobacz, jak robi to: 

 

3. Plansza początkowa

Mówiliśmy o planszy końcowej, ale możesz też stworzyć specjalną planszę na początku swoich materiałów. Może być to ogólna informacja (“Ten film powstał dzięki wsparciu Patronów”) - wówczas jest narzędziem promującym Twój profil i jasnym podkreśleniem wpływu wsparcia Patronów dla powstawania Twoich materiałów. Plansza może być też formą specjalnego wyróżnienia Patronów z wyższych progów (“Patronem Odcinka jest….) 

 

4. Wcześniejszy dostęp do filmów

Ta nagroda jest prosta, ale sprawdza się doskonale - jest szczególnie atrakcyjna dla osób, które nie mogą doczekać się kolejnego filmu! Jak to działa? Patroni (wszyscy lub z wybranych progów) mogą obejrzeć go przed oficjalną premierą. Może to być dzień, kilka dni, a niekiedy i cały miesiąc wcześniej! 

 

5. Zakulisowe materiały

Zdecydowanie atrakcyjną nagrodą jest wpuszczenie Patronów za kulisy Waszej pracy - spontaniczne vlogi, livestreamy, materiały, pokazujące tworzenie filmów “od kuchni”... To wszystko z pewnością zainteresuje najwierniejszych widzów! 

 

6. Symboliczne nagrody rzeczowe

Mogą to być pocztówki, certyfikaty, symboliczne upominki… Radzimy Wam jednak umieścić te nagrody w nieco wyższym progu (pamiętajcie o całym procesie zbierania adresów, wysyłania etc.). Zadbajcie też o cykliczność - być może jesteście w stanie stworzyć np. kolekcję 4 nagród, sygnowanych autografem i wysyłanych raz na kwartał?

 

7. Nagrania archiwalne

Zdecydowanie dobrze działają również materiały archiwalne - pamiętacie swoje początki? Na pewno macie w swoim archiwum filmy, które nigdy nie ujrzały światła dziennego, Wasze pierwsze próby z kamerą czy programem do obróbki video. Podzielcie się tymi materiałami - im bardziej się ich wstydzicie, tym lepiej! ;) 

 

8. Większa nagroda dla jednego z Patronów

Możesz też zdecydować się na model, w którym oprócz innych nagród z progów jeden z Patronów np. raz w miesiącu otrzymuje od Ciebie specjalną nagrodę! 

 

9. Specjalne działania z Patronami/dla Patronów

Może być to recenzowanie materiałów Patronów, przekazywanie fachowych porad, dzielnie się wiedzą, wspólne granie w gry: 

 

10. Telefon/spotkanie/wspólne aktywności

To zazwyczaj nagrody zarezerwowane dla wyższych progów - możecie zaoferować najbardziej zaangażowanym Patronom osobiste spotkanie, np. Grupa Filmowa Darwin zaprasza Patronów z najwyższych progów na swój plan filmowy, gdzie mogą wystąpić jako statyści! 

 


 

Trwa ładowanie...